داستان تحریم یونیورسالی ها چیست؟

اما حقیقت دارد. با ما باشید تا از جزییات تحریم فیلم های یونیورسال، این اتفاق باور نکردنی بیشتر بدانید.تحریم فیلم های یونیورسال از تازه ترین خبر های دنیای سینما و تلویزیون است. خبر تحریم فیلم های یونیورسال باور کردنی نیست.


فیلم های سینمایی تاخیر خورده به دلیل کرونا را بشناسید ؛ فقط مهم ترین ها!


تور جهانی ترول؛ گلوله ای که دامن یونیورسال را گرفت

اظهارات مدیر عامل یونیورسال پس از اکران فیلم «تور جهانی ترول ها» درست مانند گلوله هایی بود که دامن خورشان را گرفت.

جف شل، مدیر عامل یونیورسال، در بیانیه ای گفته که پخش فیلم «تور جهانی ترول ها» در سرویس ویدیو درخواستی خیلی موفقیت آمیز بوده. خیلی موفقیت آمیز تر از اکران در سینماها.

جف شل گفته که این خبر باید موجب ترس تئاتر ها باشد. این را هم بگویم که یونیورسال این فیلم را در سرویس ویدیو درخواستی منتشر کرد چرا که این روزها به علت شیوع کرونا امکان اکران در سینماها وجود ندارد.

جف شل هم خیلی با اعتماد به نفس با وال استریت ژورنال مصاحبه کرد و در آن مصاحبه گفت که پس از تمام شدن کرونا و بازگشایی دوباره سینماها ،«تور جهانی ترول ها» در تئاتر ها هم پخش می شود.

خب. حالا ببینیم واکنش تئاتر ها چه بوده!

تئاتر های سینمایی به راحت ترین و خلاصه ترین شکل ممکن جواب جف را دادند. اِی اِم سی ضمن مصاحبه ای با هالیوود ریپورتر اعلام کرد که از این به بعد فیلم های یونیورسال را تحریم میکند. به همین راحتی!

آدام آرون مدیر اِی اِم سی در نامه ای به مدیر گروه فیلم های یونیورسال، دانا لانگلی، اعلام کرد که اتفاقِ افتاده خیلی ناراحت کننده است، اما اظهارات جف شل در مورد اقدامات یونیورسال گزینه ی دیگری پیش پایشان نگذاشته.

بر همین اساس از تاریخ اظهارات جف شل به بعد، هیچ تئاتری اِی اِم سی در ایالات متحده آمریکا، اروپا، و خاورمیانه فیلم های یونیورسال را پخش نخواهد کرد.

با اینکه جف شل در اظهاراتش گفته بود که بعد از کرونا قصد دارد فیلم ها را در تئاتر و سینماها هم اکران کند، یونیورسال معتقد است آنها خیلی ضرر کرده اند.

پخش فیلم « تور جهانی ترول ها» در سرویس درخواستی ویدیو برای یونیورسالی ها 100 میلیون دلار درآمد داشت. آنهم فقط در سه هفته ی اول اکران.

این میزان درآمد، بیشتر از درآمد 5 ماه اول پخش قسمت اورجینال ترول ها در تئاتر هاست.

اما اِی اِم سی این سوال را از یونیورسالی ها پرسیده: به نظر شما این میزان درآمد به خاطر کارایی و خوب بودن سرویس ویدیو درخواستی است یا اینکه والدین ناچارند در دوران قرنطینه سر بچه ها را با چیزی گرم کنند؟

آرون در ادامه ی نامه اش گفته که از این به بعد هیچ فیلم یونیورسالی در هیچ یک از 1000 تئاتر بین المللی ما جواز پخش نخواهد داشت.

پس از آن در روز چهارشنبه مدیر عامل ریگال هم با مجله ی ددلاین مصاحبه کرد و گفت: « قصد ما در شفاف سازی مسائل است. ما فیلم های یونیورسال را پخش نمی کنیم چرا که به فیلم هایی که به سینما و تئاتر احترام نمیگذارند نیازی نداریم .

ما در پخش فیلم های این گونه کمپانی ها سود اقتصادی نمی بینیم.» البته که منظورشان به فیلم های یونیورسال بوده! خیلی کنایه آمیز و در عین حال خیلی مستقیم حرفشان را زدند.

طولی نکشید که یونیورسال برگشت و حرفش را عوض کرد.

در واقع یونیورسالی ها اعلام کردند که اِی اِم سی حرف هایشان را جور دیگری برداشت کرده. یونیورسال در ادامه گفته:« استودیو های ما خبری از موفقیتمان را پخش کردند و منظور ما این بود که مثل همیشه به سینما و تئاتر وفادار می مانیم.»

در ادامه گفته شد که حرف های شل بد برداشت شده.

این روز ها خیلی از کمپانی های فیلم سازی به سرویس ویدیو درخواستی روی آورده اند.

اما خبر های اکران این فیلم قطعا نقطه ی عطفی در تاریخ سینما و تلویزیون خواهد بود. ما هم مثله شما کنجکاویم ببینیم چه اتفاقی می افتد. منتظر باشید! به محض رسیدن خبر شما را بی خبر نمیگذاریم…