علم و تکنولوژی به سرعت درحال پیشرفت هستند و اگر به ۱۰ سال گذشته خود نگاه بیندازید متوجه این پیشرفت و تفاوت خواهید شد. اگر شما تلفن همراه داشتید، احتمالا خیلی از دوستان، آشنایان و همسایه‌ها نداشتند. شما همچنین احتمالاً از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کردید یا نمی‌توانستید وب سایت‌های مورد علاقه خود را هر روز بررسی کنید. شما دسترسی به کل جهان از طریق شی هوشمند داخل جیب‌تان نداشتید. با این حال، نرخ فعلی پیشرفت‌های فناوری به قدری عجیب است که انتظار می‌رود 10 سال آینده شاهد رشد بی‌نظیری باشیم. تحولاتی که در سال‌های آینده می‌توان انتظار داشت چیست؟ با ما همراه باشید.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید:


۱- ذخیره نامحدود داده‌ها برای 90٪ از انسان‌ها

 پیشرفت تکنولوژی

اعتقاد بر این است که ذخیره سازی نامحدود برای همه فایل‌های شما به زودی به صورت رایگان به شما داده می‌شود، به این معنی که به دلیل کمبود جا هرگز نیازی به حذف مجدد چیزی نخواهید داشت. و این رویا نیست! این کار می‌تواند باعث سقوط ناگهانی قیمت هاردها و مموری‌ها شود. بنابراین قرار است شاهد جنگ شرکت‌ها و این دسترسی باشیم.

۲- تا سال 2021، ربات‌های داروساز در آمریکا حضور دارند

ربات‌ها قبلاً جایگزین کارگران در صنعت تولید شده‌اند و خب آن استارت کار بود. بهتر یا بدتر، خیلی طولانی نخواهد بود که شما دارو خود را از یک ربات دریافت کنید. فقط من در تعجب هستم که آن‌ها چگونه می‌خواهند و می‌توانند یادداشت پزشک را بخوانند!

۳- تا سال 2022، 1 تریلیون سنسور آنلاین می‌شود

 پیشرفت تکنولوژی

سنسورها بسیار ارزان خواهند شد و رایانه‌ها آنقدر قدرتمند هستند که به زودی هیچ دلیلی وجود ندارد که دستگاه الکترونیکی (یا دستگاه‌های دیگر) با سیم کشی به اینترنت متصل شوند. این بدان معنی است که ما قادر خواهیم بود محیط خود را به صورت دیجیتالی و یا شاید حتی بهتر از آنکه باید درک کنیم، درک کنیم.

۴- تا سال 2022، 10٪ از ما لباس‌هایی را که به وب وصل می‌شوند می‌پوشیم

گجت‌های پوشیدنی

در حال حاضر ما افرادی داریم که دارای ساعت و حلقه با اتصال به اینترنت هستند و هیچ علامتی مبنی بر گسترده‌تر نشدن آن وجود ندارد. فقط در عرض چند سال، لباس شما (یا لباس برخی از افراد ثروتمند) به شبکه جهانی وب متصل خواهد شد. به نظر می‌رسد که هیچ دلیلی برای این موضوع وجود ندارد، اما شاید بعدا متوجه آن شویم.

۵- تا سال 2022، اتومبیل‌های با پرینت سه بعدی ساخته می‌شوند

تحولاتی که در سال‌های آینده می‌توان انتظار داشت

بعد از اینکه آئودی نشان داد که می‌واند یک ماشین مینیاتوری با پرینتر بسازد، شرکت خودرو سازی Local Motors، تصمیم گرفت با تولید یک ماشین سه بعدی کامل با استفاده از پرینتر، از رقبای خود پیشی بگیرد. ممکن است اکنون عجیب به نظر برسد، اما شاید اگر قیمت‌ مناسبی داشته باشد، چند سال دیگر پشت آن‌ها بنشینید. البته صد آه و افسوس از قیمت ماشین‌های خارجی…

۶- تا سال 2025، تلفن‌های همراه قابل کاشت برای خرید در دسترس است

تحولاتی که در 10 سال آینده می‌توان انتظار داشت

اعتقادات بر این است که به زودی یک تلفن همراه قادر به بررسی علائم سلامتی و حیاتی شما خواهد بود که با کاشت دائمی در بدن شما بهتر عمل خواهد کرد. از این گذشته، چنین دستگاه‌هایی ممکن است به مرحله‌ای برسند که بتوانند افکار ما را تفسیر کرده و آن‌ها را به کاربران دیگر منتقل کنند. این‌ها می‌توانند در چند سال آینده به وجود بیایند.

۷- تا سال 2023، 80٪ از انسان‌ها “حضور دیجیتالی” خواهند داشت

بسیاری از مردم نیمی از روز خود را در اینترنت می‌گذرانند و آینده شناسان معتقدند که نه تنها تعداد افراد در حال افزایش است، بلکه ساعات فعالیت نیز روز به روز بیشتر می‌شود. حضور دیجیتالی، یعنی به افرادی که از نظر جسمی هزاران مایل با هم فاصله دارند به هم وصل می‌شوند به گونه‌ای که به سختی می‌توانند چیزی را از یکدیگر مخفی کنند 🙂 .

۸- تا سال 2023، 90٪ از انسان‌ها دارای ابر رایانه جیبی خواهند بود

ابر رایانه جیبی

‌PC ها از اهمیت کمتری برخوردار می‌شوند زیرا مردم ترجیح می‌دهند از تلفن های خود برای اتصال به اینترنت و انجام کارهای‌شان استفاده کنند. این در حال حاضر 50٪ از جهان را در بر می‌گیرد و با کاهش قیمت‌ها و افزایش قدرت رایانه، این پوشش به سرعت در حال رشد است.

۹- تا سال 2024، دسترسی به اینترنت به عنوان یک حق بشر در نظر گرفته می‌شود

دسترسی به اینترنت حق بشر

غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک و گوگل به صورت پیشگام تلاش‌هایی برای گسترش دسترسی به اینترنت در نقاط دور افتاده از طریق هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره‌ها و بالن‌ها هستند. به زودی، ایده‌ی بدون اینترنت بودن مردم را چنان شوکه خواهد کرد. این امر از نظر سیاسی ضروری خواهد بود که ملت‌ها وعده دسترسی دائمی به اینترنت را بدهند، گویی این یکی از حقوق بشر است.

۱۰- تا سال 2025، 5٪ از محصولات مصرفی به صورت سه بعدی چاپ می‌شوند

یکی از تحولاتی که در سال‌های آینده می‌توان انتظار داشت ، تغییرهزینه چاپگرهای سه بعدی و کارهایی که می‌توانند انجام دهند، در چند سال آینده است. این استارت‌آپ‌های کوچک را قادر می‌سازد تا تولید خود را در صورت تقاضا در خانه انجام دهند و آن را بسیار ساده‌تر از آنچه در حال حاضر است، انجام دهند. این‌گونه همه چیز سریع‌تر از گذشته تولید و پخش می‌شود.

۱۱- تا سال 2026، 30٪ ممیزی‌های بازرگانی توسط AI انجام می‌شود

تحولاتی که در سال‌های آینده می‌توان انتظار داشت

اگرچه اعتقاد داشتیم که تنها مشاغل یقه آبی به لطف هوش مصنوعی در معرض خطر هستند، اما این تنها شروع ماجرا بود. تا سال 2026، 30٪ از کل حسابرسی‌های شرکت‌ها توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد و فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان یقه سفید کاهش خواهد یافت. 

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.