مراقب باشید تا به این دام ها گرفتار نشوید!

دیگر زمان آن است تا از خرج کردن پول برای امور غیر ضروری، دست بکشید، تا پس اندازی برای خود داشته باشید. امروزه پس انداز کردن و صرفه جویی اهمیت بالایی دارد، باید مواظب باشید تا به این اشتباهات رایج دچار نشوید، با افتادن در این دام ها ممکن است به راحتی هزینه ی یک هفته یا حتی یک ماه تان را از دست بدهید! 

برای پس انداز کردن و صرفه جویی این کارها را انجلام ندهید!

گرفتن پیشنهادات یکی بخر دوتا ببر

ترفند کارآمد برای پس انداز کردن و صرفه جویی

مقاومت در برابر این پیشنهاد بسیار سخت است، اما باید همان لحظه بایستید و از خود بپرسید: آیا من به این مقدار از یک آیتم احتیاج دارم؟ حال به هر قیمتی که هست. اگر برای خرید یک شیشه مربا رفته اید و این پیشنهاد یکی بخر دو تا ببر را دیدید، احتمالا زمان مناسبی برای صرفه جویی در هزینه هایتان است. اما اگر برای خرید یک جفت کفش رفته اید و با این پیشنهاد رو به رو شدید، صبر کنید و خوب فکر کنید. به طور مثال شما قصد داشتید که 150 هزار تومان برای یک کفش هزینه کنید، اما حالا 200 هزار تومان برای دو کفش خرج کرده اید. آیا اصلا شما دو جفت کفش می خواستید؟ آیا هر دوی آنها به کارتان می آید؟ آیا اصلا جفت دوم را دوست دارید؟


همچنین بخوانید:چگونه می توانیم هوش مالی مان را تقویت کنیم؟


همیشه جنس های ارزان خریدن

ترفند کارآمد برای پس انداز کردن و صرفه جویی

این را همیشه به یاد داشته باشید، گاهی ارزان خریدن یعنی دو بار خریدن! به طور مثال اگر برای صرفه جویی در هزینه هایتان کفشی بی کیفیت و تقلبی را خریداری کنید، به شما اطمینان می دهم که احتمال خرید دوباره ی آن بسیار نزدیک خواهد بود. اجناس ارزان با کیفیت پایین ممکن است باعث شوند موقتا چند اسکناس ذخیره کنید، اما در دراز مدت شما باید دوباره پول خرج کنید تا آنها را جایگزین کنید، زیرا ماندگاری ندارند و این باعث می شود که دائما این چرخه را تکرار کنید.


همچنین بخوانید: نشانه ی خاموش که نشان می دهند استرس شما را بیمار کرده است!


قسطی خرید کردن

ترفند کارآمد برای پس انداز کردن و صرفه جویی

متاسفانه اکثر مردم فکر می کنند این راه بسیار خوبی برای صرفه جویی در هزینه هاست. درست است که شما هر ماه مقدار کمی پول پرداخت می کنید، اما با توجه به بهره ای که به قیمت آن اضافه می شود، پولی که به طور کل پرداخت می کنید، بیشتر از قیمت اصلی آن آیتم است.


همچنین بخوانید:چه عواملی در موفقیت شغلی تاثیر گذارند ؟


خرید مواد غذایی به صورت عمده

وقتی که یک دسته بزرگ موز را با تخفیف نصف قیمت معمولی می بینید، مطمئنا می خواهید این فرصت را از دست ندهید و آنها را می خرید. اما کم کم می بینید که در حال سیاه شدن هستند، چون شما مقدار زیادی موز خریده اید و نمی توانید به این زودی آنها را بخورید. در حالی که عمده خرید کردن بعضی از اجناس خوب است، اما در خرید عمده ی بعضی از مواد که زود از بین می روند احتیاط کنید. این صرفه جویی نخواهد بود اگر مجبور شوید نصف آنها را دور بریزید.


همچنین بخوانید:مدیریت مالی در زندگی زناشویی چگونه است ؟


اجتناب از ویزیت منظم دندان پزشک

پس انداز کردن اصلا بهانه ی خوبی برای لغو قرار ملاقات تان با دندانپزشک نیست، در صورت انجام این کار امکان این که یک سال بعد پول هنگفتی برای ترمیم دندان هایتان خرج کنید بالا خواهد بود. خرج کردن مقدار کمی پول برای چک کردن سلامتی دندان هایتان بسیار منطقی تر از هزینه های زیاد ترمیم دندان است.

ممکن است به مطالعه ی این مطالب هم علاقمند باشید: