در رویداد جنجالی DC Fandome که در ساعت ۲۱:۳۰ روز شنبه ۱۶ اکتبر (مصادف با ۲۴ مهر) برگزار شد، یکی از مورد انتظارترین تریلرها‌، تریلر جدید فیلم The Batman بود که به نمایش در آمد. این فیلم، ریبوت جدیدی از مجموعه‌ی بتمن می باشد ‌‌که به کارگردانی و نویسندگی مت ریوز (Matt Reevers) ساخته خواهد شد؛ که در آن، ایفای نقش کارکتر بتمن بر عهده‌ی رابرت پتینسون (Robert Pattinson) می باشد. ریوز گفته است که قصد دارد فیلم بتمن را بیشتر شبیه به یک فیلم نو آور به سبک محله چینی ها بسازد نه یک فیلم صرفا ابر قهرمانی.

تریلر جدید فیلم The Batman


بتمن، یکی از فیلم‌هایی است که به دلیل همه گیری ویروس کرونا، تاریخ انتشار آن چندین بار تغییر کرده است. در ابتدا، تصمیم بر این بود که در ژوئن ۲۰۲۱ و سپس در اکتبر منتشر شود. اما به دلیل وجود مشکلات در روند ساخت فیلم، تاریخ انتشار فیلم مجددا به تعویق افتاد و در نهایت اعلام شد که این فیلم در ۴ مارچ ۲۰۲۲ (مصادف با ۱۳ اسفند ۱۴۰۰) منتشر خواهد شد.

مرتبط: رابرت پتینسون در صدر لیست زیباترین مردان جهان قرار دارد! 

به هر حال، انتشار تنها یک تریلر از فیلم بتمن در رویداد DC Fandome سال گذشته کافی بود تا شور و هیجان طرفداران مجموعه‌ی بتمن برانگیخته شود. در حال حاضر، با منتشر شدن دومین تریلر از این اثر، متوجه تمرکز ریوز و پتینسون بر روی شخصیت پردازی، می شویم. همچنین در این تریلر شاهد نقش آفرینی بازیگرانی همچون رابرت پتینسون، زوئه کراویتز، پل دینو، جفری رایت و کالین فارل، هستیم که تمام تلاش خود را می کنند تا کارکترهای خود را به بهترین نحو ممکن به تصویر بکشند.

گریم جنجالی کالین فارل در نقش پنگوئن

در این تریلر، تصاویر جدید زیادی از کارکترهای این فیلم از جمله کت وومن -مخصوصا مدل لباس و موهای او- و پنگوئن (که گویا در این فیلم با بتمن روبه رو می شود) مشاهده می کنیم. همچنین، سرکیس را در نقش آلفرد می بینیم و در می یابیم که حضور چشم گیری در این فیلم خواهد داشت. بنابراین، به نظر می رسد که بتمن در این فیلم با شخصیت های شرور متعددی روبرو می شود و حسابی سرش شلوغ خواهد بود.

اما موضوع بحث برانگیز این تریلر گریم کالین فارل در نقش پنگوئن می باشد. در این تریلر، بارها شاهد حضور شخصیت پنگوئن هستیم که یکی از دشمنان بسیار زیرک بتمن بوده و به دلیل اینکه نمی تواند به شکل تن به تن با او بجنگد، نقشه های پیچیده ای برای شکست دادن او می کشد‌. فارل که کارکتر پنگوئن را در این فیلم به تصویر می کشد، مقدار قابل توجهی گریم روی صورت خود انجام داده است، به طوری که ترکیب صورت او به طرز غیرقابل شناسایی و خیره کننده ای تغییر کرده است.

در شبکه های اجتماعی بسیاری از کاربران به این تغییر چهره واکنش نشان داده و گفته اند که در نگاه اول متوجه نشده اند که شخصیت پنگوئن در واقع کالین فارل است.

کت وومن و بتمن در کنار هم

از تریلر اول فیلم بتمن که سال گذشته منتشر شد، متوجه شدیم که پل دینو نقش دریلر را بازی می کند. اما در دومین تریلر منتشر شده، می بینیم که زوئی کراویتز به عنوان سلینا کایل (که بیشتر با نام زن گربه‌ای شناخته می شود) ایفای نقش خواهد کرد.

سلینا کایل می گوید و همچنین در طول داستان ثابت می کند که علی رغم نگرانی‌ های بتمن، می تواند در شهر گاتهام از خودش محافظت کند. همچنین زوئی کراویتز در مصاحبه‌ای در مورد کارکتر سلینا کایل گفته بود که: “سلینا می تواند از خودش محافظت کند، چرا که او خیلی سرسخت است و می خواهد بروی کسانی مبارزه کند که توانایی دفاع از خود را ندارند. و من فکر می کنم او و بتمن بر سر همین موضوع با هم ارتباط برقرار می کنند.”

همانطور که در کامیک های مصور سلینا گفته شد، مادر سلینا خودکشی کرده و پدرش نیز در حالی که او همچنان خردسال است خودش را می کشد و سلینا همانند بروس (بتمن) یتیم می شود. در نتیجه، تراژدی‌ های مشترک آنها، بروس و سلینا را در یک جبهه قرار می دهد و باعث می شود که در یک تیم قرار بگیرند. در صورتی که، این دو اغلب متضاد یکدیگر هستند، زیرا بیل فینگر و باب کین، خالقان بتمن، گربه ها را “ضد خفاش ها” می دانستند. اما می دانیم که کت وومن با بتمن بد بود، ولی مخالف همیشگی و دشمن خونین او محسوب نمی شد.

به نظر می رسد که ریوز، در فیلم بتمن از کارکتر سلینا (زن گربه‌ای) استفاده می کند تا بتواند با استفاده از بتمن و سلینا یک تیم‌ موفق علیه دشمنان ایجاد کند. چرا که، زن گربه‌ای به اندازه‌ی کافی شرور و موفق هست، اما توان او برای شکست دادن برخی دشمنان مشترکش با بتمن، کافی نیست.

مرتبط: بهترین کمیک های بتمن

توطئه های ریدلر

در حالی که تریلر جدید فیلم The Batman توجه زیادی به ریدلر با هنر نمایی پاول دینو ندارد، اما این کارکتر همچنان تهدید اصلی این فیلم محسوب می شود. به نظر می رسد که او در نهایت اسیر شود، اما نقشه‌ های وی همچنان ادامه خواهند داشت. با توجه نوشته‌ی روی دیوار در تریلر دوم، به نظر می رسد که نقشه های ریدلر به دلیل گناهان پدر بروس، توماس وین و در بخشی مربوط به توطئه های آن ها در گاتهام است.