“انسانها هنوز انحصار شر را دارند”

تسخیر شغل ها توسط هوش مصنوعی به زودی اتفاق می افتد ! گری کاسپاروف قهرمان شطرنج جهان و یکی از مهمترین چهره های شطرنج جهان هست! او به تاخت و تاز خود ادامه میداد تا این که برای نخستین بار در تاریخ، یک رایانه با نام دیپ بلو ساختهٔ شرکت آی‌بی‌ام توانست گاری کاسپاروف؛ قهرمان شطرنج جهان را در سال ۱۹۹۷ شکست دهد.!

باخت کاسپاروف در آن دوران سر و صدای زیادی به پا کرد و برای اولین بار عنوان ” شکست انسان توسط کامپیوتر” بر سر زبان ها افتاد.

هفته گذشته کاسپارف به هتلی که برای اولین بار از هوش مصنوعی شکست خورد بازگشت تا برای بحث و گفتگو با کارشناسان هوش مصنوعی سازماندهی شده توسط انجمن پیشرفت هوش مصنوعی شرکت کند.


همچنین بخوانید »


در این رویداد وی در مصاحبه با wired اعلام کرد » من اولین کارگر دانش بودم که شغلش توسط ماشین تهدید شده بود !

“هر فناوری قبل از اشتغال زایی ،شغل های فراوانی را از بین می برد. وقتی به آمار نگاه می کنید ، تنها 4 درصد از مشاغل در ایالات متحده نیاز به خلاقیت انسانی دارند. این یعنی 96 درصد مشاغل مرده اند، و من این مشاغل رو شغل زامبی می نامم! چندین دهه است که ما به مردم آموزش می دهیم که مانند رایانه رفتار کنند و اکنون شکایت داریم که این مشاغل در معرض خطر است. البته که آنها در خطر هستند. “

کارشناسان می گویند تنها حدود 14 درصد از مشاغل ایالات متحده در معرض خطر جایگزینی توسط هوش مصنوعی و روبات ها هستند. با این وجود ، کاسپاروف برای ما زامبی شغل هایی که به دنبال مهارت های جدید هستند ، توصیه هایی دارد.!

ماشین های مختلفی وجود دارد و این وظیفه و نقش انسان است که این ماشین ها را کنترل کند چون تنها ما انسان ها دقیقاً می فهمیم که این دستگاه برای انجام بهترین کار خود به چه چیزهایی نیاز دارد. … من نقش انسان را به چوپان بودن توصیف می کنم. “

به عنوان مثال ، کاسپاروف به بخش DeepMind Alphabet کمک می کند تا نقاط ضعف احتمالی هوش مصنوعی AlphaZero ( یک الگوریتم و برنامه کامپیوتری است)را درک کند.

کاسپاروف در ادامه به نکته مهمی اشاره کرد »

“مردم می گویند ، اوه ، ما باید هوش اخلاقی درست کنیم. چه بی معنی!!!. انسانها هنوز انحصار شر را دارند. مشکل هوش مصنوغی نیست. مشکل این است که انسانها از فن آوری های جدید برای آسیب رساندن به انسانهای دیگر استفاده می کنند!!!. “

 

نظر شما در ارتباط با تسخیر شغل ها توسط هوش مصنوعی و سلطه هوش مصنوعی بر زندگی انسان ها چیست ؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!