شرکت مایکروسافت با عرضه کنسول نسل نهمی اکس باکس سری اکس قصد دارد دستی به روی طراحی فروشگاه اکس باکس بکشد. از این رو همزمان با عرضه این کنسول، شاهد فروشگاه آنلاینی با طراحی جدید برای این کنسول بازی خواهیم بود.

به تازگی تصاویری از فروشگاه جدید Xbox در فضای مجازی پخش شده که احتمالاً، ظاهر جدید فروشگاه Xbox Series X خواهد بود. این پروژه که با نام رمزی Mercury شناخته می‌شود، توسط کاربران توییتر افشاء شده و از قرار معلوم از طریق اپلیکیشن Xbox One بر روی ویندوز 10 به‌دست آمده‌است. بر اساس اطلاعات موجود، این فروشگاه به صورت سرتاسری و در حوالی پاییز ارائه می‌شود؛ بنابراین انتشار آن، حدوداً هم‌زمان با Xbox Series X خواهد بود.

همان‌طور که در تصاویر هم مشاهده می‌کنید، تغییرات این فروشگاه بسیار گسترده بوده و ظاهری ساده‌تر و مینیمالیستیک‌تر را به کاربران ارائه می‌دهد.

 همان‌طور که طرفداران Xbox بارها از مایکروسافت خواسته بودند، به سمت چپ صفحه منتقل شده. به‌جز این، تغییرات ریز و درشت دیگری هم وجود دارد که جست‌وجو، جابه‌جایی و در کل تجربه‌ی استفاده از فروشگاه را تا حد زیادی آسان‌تر می‌کند.

طراحی متفاوت برای فروشگاه اکس باکس

فروشگاه اکس باکس

تا این لحظه مایکروسافت هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده و احتمالاً هیچ واکنشی هم نشان نخواهد داد. کم‌تر پیش می‌آید که مایکروسافت در مورد چنین شایعاتی بیانیه صادر کند. با وجود این‌که احتمال رونمایی از این فروشگاه جدید بسیار زیاد است، ولی تا معرفی رسمی آن نباید به هیچ‌چیز اطمینان کنیم و احتمال هر تغییری وجود دارد.

این‌طور که به‌نظر می‌رسد و پیش‌تر هم زمزمه‌های آن به‌گوش می‌رسید، این آپدیت برای خود ایکس‌باکس خواهد آمد و نه به‌عنوان بخشی از یک اپلیکیشن جداگانه. هنوز مشخص نیست که آیا کاربران پی‌ سی هم به این آپدیت دسترسی خواهند داشت یا خیر. اگرچه تمامی موارد درست و معتبر به‌نظر می‌رسند، اما تا پیش از تایید رسمی مایکروسافت، این خبر را یک شایعه در نظر بگیرید.

پیش‌تر نیز شایعاتی مبنی‌بر یک به‌روزرسانی بزرگ برای این فروشگاه شنیده می‌شود که تحت نام Mercury بود. حالا ظاهرا این‌گونه به‌نظر می‌رسد که این آپدیت واقعا قرار است منتشر شود، اما هنوز مشخص نیست نام Mercury به این آپدیت اشاره دارد یا موردی دیگر. 

مایکروسافت در یک استریم Inside Xbox که پیش‌تر برای 7 می 2020 وعده داده بود، بالاخره بازی‌هایی که برای نسل بعدی کنسول خود یعنی ایکس باکس سری ایکس تدارک دیده است را نمایش داد. البته این‌ها همه‌ی بازی‌هایی که برای این کنسول منتشر می‌شوند نیستند، بلکه مایکروسافت فعلا در این برنامه سیزده بازی اولی که فعلا برای ایکس باکس سری ایکس آماده کرده است را یه نمایش درآورد.


پنج دلیل برتری کنترلر پلی ‌استیشن 5 از اکس‌باکس سری‌اکس 

مقایسه ps now با xbox game pass ؛ کدام یک برای شما بهتر است و چرا؟!

هرآنچه باید درباره کنسول Xbox Series X بدانید


این سیزده بازی که نشان «بهینه شده برای ایکس باکس سری ایکس» (Xbox Series X Optimized) را دریافت کرده‌اند دارای ویژگی‌هایی هستند. از جمله پشتیبانی از وضوح تصویر 4K و نرخ فریم تا 120 قاب بر ثانیه.

دیگر ویژگی‌های این بازی‌ها همچون پشتیبانی از DirectStorage، استفاده از ری‌تریسینگ مبتنی بر سخت‌افزار و سرعت بارگزاری بیشتر. در نهایت وقتی با نشان بهینه شده برای ایکس باکس سری ایکس مواجه می‌شویم یعنی بازی مذکور، چه جدید چه قدیمی قرار است با کیفیت بهتری در این کنسول اجرا شود.

همان طور که گفتیم، همچنان هیچ خبری از سوی مایکروسافت و سونی بابت قیمت ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 منتشر نشده است.  گزارشاتی منتشر شده بود که سونی به علت کمیابی قطعات مجبور است کنسول خود را کمی گران‌تر و با قیمتی بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ دلار عرضه کند. از طرفی دیگر هم مایکروسافت کمی در مورد سیاست‌های خود بازتر بوده و طبق گفته‌های فیل اسپنسر، آن‌ها در مورد قیمت‌گذاری کنسول خود «انعطاف‌پذیر» خواهند بود.