تصاویر خورشید ، ستاره ی زندگی بخش منظومه ی ما ….

تصاویری جدید از خورشید به دستمان رسیده !!! بله این خبر به همان اندازه که به نظر می رسد جذاب است !!! تصاویری جدید از خورشید،  تک ستاره ی هستی بخش منظومه ی ما می تواند نوید اطلاعاتی تازه و با ارزش باشد !!!

با ما همراه باشید ! تا هم تصاویری جدید از خورشید ببینید ، هم اطلاعاتتان در مورد این ستاره ی بی همتا بالا برود !!!


تجربه احساس شادی پس از دیدن ماه گرفتگی یا خورشید گرفتگی طبیعی است؟


خب نگاه کردن به خورشید خیلی برای ما آدم ها خوب نیست !!

اما با استفاده از علم و تکنولوژی می توانیم هر بار عکس های بهتر و بهتری از این غول سوزان انرژتیک ببینیم !!! این بار می خواهیم از عکس هایی با کیفیت و وضوح و تصویر بالا صحبت کنیم !!!

تا به حال عکس هایی با این کیفیت از خورشید نداشته ایم ! با استفاده از همین عکس ها مشخص شد که جریان های پلاسمایی مغناطیسی در لایه های بیرونی خورشید وجود دارند !!!

شاید این جریان ها سرنخی باشند برای دانستن این قضیه که علت فعالیت و انرژی لایه های بیرونی خورشید واقعا چیست !!!

این عکس ها با استفاده از تلسکوپ کرونال ناسا گرفته شده است !!!

تلسکوپی که در سال 2012 برای بررسی اتمسفر خورشید به فضا پرتاب شد !! به این تلسکوپ کرونا هم گفته می شود ! جالب این جاست که کرونا می تواند از هر 70 کیلومتر سطح خورشید عکس های باکیفیت بگیرد و برایمان بفرستد !

این یعنی 1 % سطح خورشید هر بار تصویر برداری می شود !! با استفاده از عکس هایی با این دقت، اطلاعات زیادی برایمان رو شده !!! حالا محققان کلی سوال برای جواب دادن دارند …

آنالیز های این عکس ها نشان داد که پلاسمایی با درجه حرارات میلیون ها درجه ی سانتیگراد دراین غول گرمایشی وجود دارد !!! این جریان که از گاز های فوق داغ تشکیل شده اند در حدود 500 کیلومتر پهنا دارند !!!

هنوز نمی دانیم که علت به وجود آمدن این جریان ها چیست !!! اما بحث و گفت و گو ها در این مورد هم چنان ادامه دارد !!!!

تصاویری جدید از خورشید

تمرکز اصلی گفت و گو ها بر این است که نقش این پلاسما در ایجاد شعله و طوفان های خورشیدی چیست !!؟؟؟

این جریان ها می توانند در باد های خورشیدی هم موثر باشند !!! باد هایی عظیم که به سمت خارج از خورشید حرکت می کنند و در همه جای منظومه ی شمسی حس می شوند !!!

دکتر تام ویلیامز ، استاد دانشگاه لانشایر گفته ، این کشف دستاوردی عظیم در راستای شناخت جریان های انرژی خورشید و چگونگی گرمایش زمین است !!! ما به چنین تحقیقاتی برای پیشبینی رفتار های آینده ی این ستاره ی زندگی بخش نیاز داریم !!!

تصاویری جدید از خورشید

تلسکوپ دنیل کی تلسکوپ دیگری است که می تواند عکس های با کیفیتی از خورشید در اختیارمان بگذارد !!! اوایل امسال این تلسکوپ عکس های با ارزشی در اختیارمان گذاشت !!!

نا گفته نماند کاوشگر پارکر ناسا هم به گشتن دور خورشید ادامه می دهد ! عکس هایی که توسط این تلسکوپ از خورشید گرفته شده در نوع خود بی نظیر هستند !! این عکس ها قدم های بعدی علم در آینده هستند !!!