تصورات اشتباه در مورد خودارضایی

در این مطلب قصد داریم 7 تصور اشتباه در مورد خودارضایی را شرح دهیم که بسیار  فراگیر هستند و بهتر است آنها را باور نکنید. بحث های متضاد زیادی در مورد مسئله خودارضایی وجود دارد و بسیاری بر سر مزایا و معایب آن بحث می کنند. در ادامه با شرح 7 اشتباه در مورد خودارضایی با ما همراه باشید.

باور غلط 1: افرادی که رابطه جنسی دارند، خودارضایی نمی کنند!

واقعیت: “افراد چه در رابطه باشند و چه مجرد، خودارضایی می کنند.” بعضی ها وقتی همسرشان خودارضایی می کنند، ناراحت می شوند زیرا احساس می کنند این یک خیانت است، یا همسرشان به دلیل به اندازه کافی خوب نبودن ها در رابطه جنسی، خودارضایی می کند. اما مهم است که درک کنیم تمایلات جنسی در افراد متفاوت است – همه تمایلات تا جایی که به شما و رابطه تان آسیبی وارد نکند، کاملاً سالم و طبیعی هستند. پس فراموش نکنید تا جایی که خودارضایی همسرتان به رابطه تان آسیبی وارد نمی کند و نیازهای شما بدون پاسخ نمی ماند، می توانید به این تمایل همسرتان احترام بگذارید.


همچنین بخوانید: آیا پورن نگاه کردن خیانت محسوب می شود؟


باور غلط 2: استمنا بیش از حد می تواند منجر به اختلال در نعوظ شود!

واقعیت: “اختلال نعوظ ناشی از خودارضایی نیست.” “اتفاقی که ممکن است برای زنان یا مردان بیفتد این است که وقتی مرتب خودارضایی می کنید و به لمس خاصی عادت می کنید، ممکن است به این احساس عادت کرده و برای رسیدن به اوج لذت جنسی با همسرتان (بدون دخالت دست های خودتان) دچار مشکل شوید.”


همچنین بخوانید: 5 راهکار کارآمد و موثر برای درمان زود انزالی در مردان


باور غلط 3: خودارضایی بخشی طبیعی از رشد جنسی نیست!

واقعیت: مطالعه ای که در JAMA Pediatrics منتشر شد و در آن بیش از 800 نوجوان 14 تا 17 ساله شرکت داشت، نشان داد که 74 درصد پسران و بیش از 48 درصد دختران، خودارضایی می کنند – و این یک چیز طبیعی است. دکتر شوئی می گوید: “کاملاً سالم است که افراد در هر سنی خودارضایی کنند.”

باور غلط 4: خودارضایی هیچگونه فایده ای برای سلامتی ندارد!

واقعیت: “خودارضایی دارای چندین فواید سلامتی است.” “شامل خواب بهتر، کاهش استرس و تنش، سردرد کمتر، افزایش تمرکز، افزایش عزت نفس، ظاهر جوانتر و تناسب اندام بهتر است.” همچنین مزایایی برای سلامت جنسی زنان دارد – به ویژه زنان مسن – از جمله کاهش خشکی واژن و درد در رابطه جنسی است.

باور غلط 5: می توانید هرچقدر بخواهید خودارضایی کنید!

واقعیت: در صورتی که خودارضایی برای فرار از مشکلات در روابط انجام شود، اگر بر سلامتی تان تاثیر منفی بگذارد یا اگر به جایگزینی برای تجربیات واقعی تبدیل شود، بسیار مضر خواهد بود. علاوه بر این، اگر خودارضایی باعث درد جسمی، مسائل عاطفی (نتوانید به چیز دیگری فکر کنید)، مشکل در رابطه جنسی شود یا به آن عادت کنید (وقتی فقط و فقط نوع تحریکی که در طی خودارضایی انجام می دهید منجر به ارگاسم شود)، پس شما باید آن را کنترل کنید و بدانید که هرچیزی اگر از حد بگذرد مضر خواهد شد.


همچنین بخوانید: فانتزی های جنسی ما از کجا می آیند؟ با ذهن خود بیشتر آشنا شوید!


باور غلط 6: افراد فقط وقتی تنها هستند خودارضایی می کنند!

واقعیت: برخی از افراد با هم خودارضایی می کنند. برخی از زوجین از تماشای خودارضایی یکدیگر لذت می برند و برخی دیگر دوست دارند بعد از سایر اشکال تماس جنسی خودارضایی کنند. استمنا متقابل نیز راهی برای داشتن رابطه جنسی ایمن و جلوگیری از بارداری ناخواسته است.

باور غلط 7: خودارضایی باعث می شود کور شوید!

واقعیت: “بسیاری از افسانه ها درباره استمنا، از جمله این افسانه، به زمانی برمی گردد که مردم معتقد بودند رابطه جنسی فقط برای فرزندآوری است” از آنجا که خودارضایی برای تولید مثل نیست، ممکن است به عنوان نوعی مشکل تلقی شود. “افراد در گذشته همچنین معتقد بودند که خودارضایی می تواند منجر به جنون، سل، کف دست مودار و مرگ شود.” “بدیهی است که هیچ یک از این موارد درست نیست.”

در ادامه بخوانید: 

مضرات پورن برای رابطه جنسی و زناشویی ؛ 17 باور غلط درباره‌ی پورن 

با دلایل و درمان اضطراب عملکرد جنسی آشنا شوید! 

6 مورد از دلایل بی‌میلی مردان به رابطه‌ی جنسی که بهتر است آنها را بدانید!