تغذیه سالم و ارزان !برای داشتن تغذیه سالم حتما نباید پول زیادی خرج کنید.تغذیه سالم بهترین کاری است که می توانید برای خودتان انجام دهید.اما ممکن است گاهی پول نداشته باشید .غذای ناسالم با کالری بالا  همیشه در دسترس تر و ارزان تر است.تا خریدن ماهی سالمون و آووکادو ! اما لازم نیست نگران باشید شما نیز می توانید با بودجه کم تغذیه سالم داشته باشید.

تغذیه سالم و ارزان

مانند هر چیز دیگری خوردن غذای سالم بیرون از خانه بسیار گران تر است.زندگی سالم و خوردن غذاهای ارگانیک هنوز یک ترند تلقی می شود.در منوهای رستوران دیده اید که نسخه وگان همان غذا با مواد کم تر، گران تر است.بنابراین اولین قانون تهیه غذای سالم توسط خودتان است.در ادامه نکاتی را برایتان جمع آوری کرده ایم که با استفاده از آن ها می توانید تغذیه سالم و ارزان داشته باشید :

ابتدا مواد اولیه را یادداشت کنید

این بخش کمی استراتژی است.وقتی چند ماده اصلی را برای پخت و پز کل هفته خود انتخاب می کنید ، لازم نیست برای هر وعده غذایی به بازار بروید.بنابراین مهم است که آنچه را که در طول هفته می خورید برنامه ریزی کنید.به عنوان مثال بگویید هفته بعد ،هفته مرغ است و با توجه به تعداد خانواده مرغ خریداری کنید و غذاهای متنوع با مرغ بپزید.مثلا سوپ مرغ ، سالا مرغ ،خوراک مرغ و….


همچنین بخوانید :


گوشت های ارزان قیمت را کشف کنید

اگر دوست دارید گوشت بخورید ، لازم نیست که در هر وعده غذایی استیک بخورید.گوشت های با استخوان یا گوشت چرخ کرده همیشه از فیله ارزان تر هستند.زمانیکه مرغ کامل خریداری می کنید قیمت آن ارزان تر از خرید فیله مرغ به تنهایی است.همچنین می توانید از استخوان گوشت ها در سوپ یا پلوهایتان استفاده کنید.ماهی را طبق فصل انتخاب کنید ، امگا 3 فقط در ماهی سالمون موجود نیست.می توانید از ماهی های ارزان قیمت مثل کیلکا و … خریداری کنید.همچنین می توانید از جگر،کلیه و قلب مرغ نیز استفاده کنید.علاوه بر این  جگر ، قلب و.. از استیک مغذی تر هستند.

برای خرید گوشت نیز می توانید قصابی را انتخاب کنید. فکر نکنید که قصاب ها گران تر از بازار هستند ، قصاب ها حیوان را به طور کلی  خریداری می کنند و وقتی می روید و می پرسید می توانند یک کالای مناسب با بودجه شما را ارائه دهند.

مقدار زیادی غذا بپزید

اگر به تنهایی غذا می خورید ، اطمینان حاصل کنید که همیشه حداقل یک وعده غذایی دیگر اضافه دارید.برخی از دستور العمل ها برای 4-6 نفر است ، به این معنی که حداقل دو وعده غذایی دیگر شما را یاری می کند.بنابراین لازم نیست که برای هر وعده غذایی مجدداً خرید کنید.شما همچنین زمان زیادی را صرفه جویی می کنید.بازیافت نیز یکی از رازهای بودجه آشپزخانه است.به عنوان مثال اگر از گوجه فرنگی در غذای امروزتان استفاده کردید و مقداری از آن باقی ماند ، آن را دور نریزید و روز بعد با آن سسی عالی برای ماکارونی درست کنید.

چند روز در هفته غذاهای گیاهی بخورید

اگر گوشت نخورم ، احساس سیری نمی کنم ! که اصولا توسط گوشت خوار بیان شده است ،کاملا اشتباه و توخالی است.وقتی یاد می گیرید بدون خوردن گوشت سیر شوید ، می بینید که زندگی بسیار آسان تر و ارزان تر است!  سبزیجات هنگامی که به طور صحیح پخته شود ، می توانند هم خوشمزه و هم کم کالری و هم ارزان تر از غذاهای گوشتی باشند.وعده های غذایی بدون گوشت در هفته به شما بسیار کمک خواهد کرد.

غذا باقی مانده در رستوران را همراه خود بیاورید

اگر باز هم اصرار دارید تا در این گرانی به رستوران بروید ،حد اقل غذای باقی مانده تان را بیاورید ! و احساس نکنید که این کار باعث شرمندگی شما می گردد.حتی می توانید قبل از آمدن غذا بخواهید که نصف غذایتان را بسته بندی کنند. این کار باعث می شود هم کم تر غذا بخورید و هم غذا خود را دور نریزید.

تخفیف ها را  دنبال کنید

بسیاری ازمارکت ها به طور مرتب محصولات خاصی را تخفیف می دهند.شما می توانید وعده های غذایی هفتگی خود را بر روی محور محصولاتی که در حال تخفیف هستند تعیین کنید.همچنین می توانید سایت های داخلی را دنبال کنید تا بتوانید محصولات ارزان قیمت و تخفیف خورده را خریداری کنید.

به بازار بروید

 اگر می خواهید از خریدتان سود کسب کنید ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید رفتن به بازارهای محله است.علاوه بر آن خرید از بازارهای محله باعث خوشحالی تان می گردد.چرا ؟ چون قیمت آن ها کم تر از مارکت هاست.