تغذیه مناسب زنان در گروه های سنی مختلف !همان طور که می گویند هر سنی زیبایی خاص خودش را دارد ،هر سنی نیز نیاز به تغذیه خاص خود دارد.اهمیت تغذیه در گروه های سنی مختلف بسیار مهم است.ما دراین مقاله تغذیه مناسب زنان از سنین 20 تا 60 سالگی را برای شما جمع آوری کرده ایم که با آن ها آشنا می شویم :

تغذیه مناسب زنان در گروه های سنی مختلف

هر سن زیبایی خاص خودش را دارد.اما هر سن نیز نیاز به تغذیه مناسب مخصوص به خود را نیز دارد.به همین دلیل چه از لحاظ سلامت و چه از لحاظ زیبایی باید به تغذیه خود اهمیت دهیم.اما تغذیه مناسب زنان در گروه های سنی مختلف باید چگونه باشد ؟

در سنین 20 سالگی باید چه تغذیه ای داشته  باشیم ؟

-به مقدار فراوان آب بنوشید.سعی کنید در روز حداقل 2 لیتر آب بنوشید.

-براساس تحقیقات انجام شده زنان 20 تا 39 ساله ،15.3درصد از کالری روزانه خود را از مواد غذایی آماده دریافت می کنند.به همین دلیل  عادات تغذیه ای در سنین 20 سالگی دارای اهمیت فراوان در سنین بالاتر است.عادات تغذیه ای سالم در این سنین بهترین گزینه برای داشتن تعذیه در سنین بالاتر است.

-به جای خوردن مواد غذایی پرکالری سعی کنید ،از گردو ،فندق و میوه های خشک استفاده کنید.

-مصرف کلسیم و فولیک اسید در این سنین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.رشد و توسعه استخوان ها تا سنین 20 و اندی همچنان ادامه دارد.مصرف روزانه 1000 میلی گرم باعث داشتن استخوان های مستحکم خواهد شد.از همین رو روزانه حداقل یک لیوان ماست و یا شیر مصرف کنید.

در سنین 30 سالگی باید چه تغذیه ای داشته باشیم ؟

به کالری دریافتی خود دقت کنید ،میوه وسبزیجات مصرف کنید.

-زنان از سنین 30 سالگی به بعد هر ده سال یک بار 5 درصد از حجم عضلات خود را از دست می دهند و متابولیسم آن ها کاهش می یابد.به همین دلیل انجام تمرینات ورزشی و دریافت کالری کم تر بسیار اهمیت دارد.

-به جای مصرف آرد سفید و شیرینی از آردهایی مانند جو استفاده کنید.و مصرف شیرینی جات را به حداقل برسانید.و تا می توانید میوه و سبزیجات مصرف کنید.

-مصرف پروتئین و فولیک اسید در این سنین بسیار اهمیت دارد.همچنین محققان اعتقاد دارند زنانی که درسنین 30 سالگی قصد بارداری دارند باید مصرف فولیک اسید را فراموش نکنند.


همچنین بخوانید :

۱۲ ماده غذایی برای داشتن پوستی سالم و شفاف

چگونه با یک رژیم غذایی سالم از دست سلولیت رها شویم ؟

با ۱۰ باور اشتباه در مورد تغذیه و بدنسازی آشنا شوید !!!

سالاد نیز باعث چاقی شما می شود !!!

راهکارهایی برای فیت ماندن در فصل پاییز


در سنین 40 سالگی باید چه تغذیه ای داشته باشیم ؟

-مصرف گوجه ،سبزیجات با برگ های تیره باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد.

-به دلیل نزدیک شدن دوره یائسگی تغییرات زیادی در کلسترول و فشار خون زنان دیده می شود.از این رو انجام تمرینات ورزشی و تغذیه مناسب باعث کاهش مشکلاتی از این قبیل می گردد.

-از مصرف مواد غذایی سرخ شده و فست فود ها اجتناب کنید.از قلب خود محافظت کنید.

-مصرف ویتامین های A، C و E باعث کاهش از بین رفتن سلول ها می گردد و به بازسازی آن ها کمک می کند.این ویتامین ها در فلفل قرمز ،میوه های نارنجی رنگ ،میوه های جنگلی ،هویج ،سیب زمینی شیرین و سبزیجات با برگ های ضخیم یافت می شود.

-مصرف ویتامین D و آنتی اکسیدان ها در این سنین بسیار اهمیت دارد. مقدار  ویتامین D در زنان در سنین 40 سالگی کاهش می یابد.دقت کنید تا به اندازه کافی ویتامین D مصرف کنید.ویتامین D به حفظ کلسیم در بدن کمک می کند.

در سنین 50 سالگی باید چه تغذیه ای داشته باشیم ؟

-بیش تر مواد غذایی حاوی فیبر مصرف کنید و با خوردن ماهی های چرب از قلب خود محافظت کنید.

-براساس تحقیقات انجام شده در انستیتو قلب آمریکا مشخص شده است که ریسک ابتلا به بیماری های قلبی در زنان بالای سن 55 سالگی افزایش می یابد.مواد غذایی حاوی فیبر به تعادل کلسترول کمک شایانی خواهد کرد.همچنین خوردن مواد غذایی شامل فیبر باعث می شود بیشتر احساس سیری کنید.مواد غذایی مانند ماهی ،دانه تخم کتان و گردو شامل فیبر هستند.

-مصرف امگا 3 و B12 در این سنین بسیار اهمیت دارد.

در سنین 60 سالگی باید چه تغذیه ای داشته باشیم ؟

-فعال باشید.

-میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید.به سلامت خود اهمیت دهید و از چکاپ های روتین غافل نشوید.

-از خوردن مواد غذایی سرخ شده و فست فود ها اجتناب کنید.

-مصرف تمام ویتامین ها و پروبیوتیک ها در این دوره بسیار اهمیت دارد.

-مصرف شیر و لبنیات کم چرب را فراموش نکنید.