آیا می دانستید که دکوراسیون منزل تاثیر بسیاری بر روی اعصاب و روان شما دارد؟ بر اساس تحقیقات انجام شده تغییر در دکوراسیون منزل باعث کاهش استرس می گردد. و رابطه مستقیمی میان تغییر دکوراسیون منزل و کاهش استرس شما وجود دارد. 

با انجام تغییرات کوچک در دکوراسیون منزل می توانید آرامش را به خانه خود مهمان کنید و میزان استرس را کاهش دهید. زیرا همان طور که در بالا اشاره کردیم رابطه مستقیمی میان تغییر دکوراسیون منزل و کاهش استرس وجود دارد.


همچنین بخوانید:

10 مورد از بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه و راهکارهایی برای اصلاح آنها

4 گیاه آپارتمانی با نگهداری آسان 


1-مرتب بودن و تمیز بودن منزل

اولین قدم برای کاهش استرس د رمنزل تمیز و مرتب بودن آن است. یک روز در هفته را برای خود معین کنید و تمام خانه را تمیز و مرتب کنید. حتی قسمت هایی که در مقابل چشم نیستند. زیرا تمیز کردن منزل باعث کاهش استرس و همچنین آرامش در منزل می گردد.

 تغییر دکوراسیون منزل و کاهش استرس

2-از دست وسایل اضافی رها شوید!

جمله معروف “کم زیاد است ” را هیچ زمان فراموش نکنید. اگر میخواهید خانه  و خلق و خوی خود را پاکسازی کنید، با ساده کردن زندگی خود شروع کنید. مبلمان آسیب دیده را تعمیر کنید، تمام اکسسوری های اضافی را حذف کنید، از رنگ های ساده و خنثی استفاده کنید، لباس هایی را که نمی پوشید به نیازمندان بدهید و…..با انجام این تغییرات می توانید آرامش را به خانه و روح خود هدیه دهید.

 تغییر دکوراسیون منزل و کاهش استرس

در ادامه بخوانید :آسیب های استرس بر سلامت جسمانی و روانی ما چیست؟

3-اثر خود را خلق کنید.

شما می توانید با آموزش نقاشی، شمع سازی، گل آرایی و… هم از دست استرس رها شوید و هم خانه را با آثار هنری خود تزئین کنید.

 تغییر دکوراسیون منزل و کاهش استرس

4-  فضاهایی از منزل را به خود اختصاص دهید.

یکی از راههای رهایی از استرس انجام ورزش است. حتما نیاز نیست برای انجام ورزش به سالن های ورزشی مراجعه کنید و حتما نیاز نیست خانه ای بزرگ داشته باشید شما می توانید قسمت کوچکی از منزل خود را به خود اختصاص دهید و در آن جا به ورزش مشغول شوید.

5-با دوستان خود وقت بگذرانید.

همان طور که می دانید و اشاره کردیم رابطه مستقیمی میان تغییر دکوراسیون منزل و کاهش استرس وجود دارد. شما می توانید با دوستان خود هم فکری کرده و علاوه بر وقت گذاشتن با یکدیگر تغییرات کوچکی نیز در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید .

در ادامه بخوانید :

دکوراسیون پست مدرن نماد آزادگی روح و جسارت !

روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون منزل ! کدام رنگ ها باید در دکوراسیون منزل استفاده شود ؟

تاثیر نور و روشنایی در منزل و نحوه انتخاب لوستر متناسب با دکوراسیون منزل