تفاوت بین سرماخوردگی و آلرژی ! اگر دچار انسداد بینی ، ترشحات یا عطسه و سرفه می شوید ، اولین چیزی که به ذهن می آید این است که احتمالاً دچار سرماخوردگی شده اید.اگر به شما بگوییم که آلرژی نیز دارای همین علائم است ؟بنابراین ، چگونه می توانید بگویید که سرماخوردگی دارید یا آلرژی دارید؟چه تفاوتی بین آلرژی و آنفولانزا وجود دارد؟

تشخیص سرماخوردگی و آلرژی دشوار است زیرا همین علائم در هر دو ظاهر می شود.اما برخی از علائم می توانند به شما کمک کنند تا تفاوت آن ها را بفهمید.تفاوت بین سرماخوردگی و آلرژی چیست ؟


همچنین بخوانید :


سرماخوردگی شامل خستگی ، درد مفاصل و ماهیچه ها ، گلودرد و تب است.در آلرژی  احتمالاً خارش چشم ، خس خس و اگزما یا بثورات پوستی  ایجاد می شود.

در چه زمان هایی از سال دچار مشکل می شوید ؟

تفاوت بین سرماخوردگی و آلرژی

داشتن علائم در زمان های مشخصی از سال می تواند به ما سرنخ هایی بدهد.آلرژی ها در هر زمان از سال مورد حمله قرار می گیرند اما آلرژی به گرده در بهار شایع تر است.آلرژی به گرده  می تواند اواخر بهار و تابستان نیز بروزکند.

علائم آن چقدر طول می کشد ؟

تفاوت بین سرماخوردگی و آلرژی

روش دیگر برای اینکه بگویید آلرژی دارید یا سرماخوردگی دارید بستگی به مدت زمان علائم شما دارد.در طی 1 هفته سرماخوردگی بهبود می یابد.در آلرژی ، وضعیت کمی متفاوت است.در صورت عدم درمان عامل تحریک ، آلرژی از بین نمی رود.آلرژن های فصلی به طور همزمان می توانند به مدت دو یا سه هفته باعث بروز این علائم شوند.

بگذارید پزشک تصمیم بگیرد

تفاوت بین سرماخوردگی و آلرژی

 با پزشک خود مشورت کنید! اگر پزشک فکر کند شما ممکن است عفونت باکتریایی ، مانند گلو یا ذات الریه داشته باشید ، از شما می خواهد برخی از آزمایشات را انجام دهید.برای آلرژی ، ممکن است لازم باشد به پزشک معالج متخصص گوش و حلق و بینی (ENT) یا آلرژی نیز مراجعه کنید.پزشک ابتدا از علائم شما سؤال می کند.برای تشخیص آلرژی خود یا تعیین  اینکه چه عاملی باعث ایجاد آلرژی می شود ، باید آزمایش خون و پوست دهید.