تقویت صدای هدفون با اپلیکیشن دیراک: خبری خوش برای دوستداران موسیقی

تقویت صدای هدفون با اپلیکیشن دیراک خبری خوش برای دوستداران موسیقی است. این کمپانی اعلام کرده تقویت صدای هدفون با اپلیکیشن دیراک به راحتی ممکن می شود. 

شرکت صوتی دیراک به علت برنامه های صوتی و کیفیت بالای صدا معروف است. تقویت صدای هدفون با اپلیکیشن دیراک در دستگاه های مختلف قابلیت اجرا دارد.

اما امروزه این شرکت در تلاش است تا کیفیت صدا را با استفاده از برنامه های خاصی در سایر دستگاه ها هم ارتقا ببخشد.

برای مثال، این شرکت اعلام کرده است که برنامه ای برای گوشی ها طراحی کرده و این برنامه می تواند کیفیت صدا را بر بلوتوث گوشی شما به شکل هیجان انگیزی بالا ببرد .

این برنامه هم چنین موجب بالا رفتن فرکانس صداها شده و تشابه صدایی مانند صدای اسپیکر تولید خواهد کرد.



بر اساس سری که تنها برای آزمایش طراحی شده میتوان گفت که آنها به پیشرفت های چشمگیری در این راه دست پیدا کرده اند.

تجربه ی گوش دادن به موسیقی با دیراک

برنامه ی پیکسل 3 که به تازگی منتشر شده است و یک عدد هدفون بیتس سولو برای آزمایش از طرف این کمپانی به دست من رسیده بود.

هدفون های بیت برای کسانی که خیلی به موسیقی گوش می دهند مثل یک شوخی است چرا که کیفیت بالایی ندارد. اما اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم در طول چند سال اخیر کیفیت این هدفون ها پیشرفت چشمگیری داشته است.

ولی نکته اینجاست که وقتی برنامه ی دیراک را نصب کردم و کیفیت صدا به شکل باورنکردنی بالا رفت.

جزییان تقویت صدای هدفون با اپلیکیشن دیراک

از آنجا که توضیح جزییات در این باره اهمیت زیادی دارد باید بگویم که که صدا با قدرت و عمق بیشتری پخش شد. تفاوت صدا میان سازهای مختلف به راحتی قابل تشخیص بود.

جالب اینجاست که صداها هنوز هم تمرکز مرکزی خودشان را داشتند. سایر هدفون های موجود در بازار که ادعا می کنند کیفیت صدا را بهبود می دهند صداها را از هم جدا کرده و شونده موجی مختلف از صدا سازهای جدا از هم می شوند.

اما با این برنامه صدا ها از هم قابل تشخیص بوده و در عین حال در تلفیق با هم بودند و صدای مرکزی واحدی داشتند. تمام ویژگی های خوب یک هدفون در این برنامه هست و هیچ خبری از ضعف ها نیست.

مانند من حساس باشید و چندین موسیقی را امتحان کنید و صداها را بسنجید. در نهاین مانند من حس میکند که کمپانی دیراک هرگز از کیفیت صداها کم نمیکند.



اهمین تقویت صدای هدفون با اپلیکیشن دیراک

این موضوع برای من خیلی اهمیت دارد. چرا که من بسیاری از برنامه های مختلف را در طول سالیان طولانی امتحان کرده ام و در نهایت تنها به این نتیجه رسیدم که فلان برنامه این کیفیت را دارد اما ضعفی هم دارد.

اما برنامه ی کمپانی دیراک مثل سایر برنامه ها نبود. چنین ارتقا صدایی نزدیک ترین تجربه به صدایی بود که از هدفون های سونار ورک پخش می شود و به شما تجربه ی شنیدن موسیقی از استودیو های کنترل صدا را میدهد.

اما در حالیکه برنامه ی هدفون سونارورک چنین کارایی را دارد ، از لحاظ ایجاد تفاوت میان صدای سازهای مختلف می لنگد. مشکل دیگر این برنامه این است که فقط بر گوشی های هوشمند قابلیت نصب دارد.

دیراک خیلی در مورد دستور پخت جادویی چنین برنامه ای حرف نمی زند. این کمپانی نه تنها مشکل صدای استودیو مانند را حل کرده بلکه فرکانس را ارتقا داده و از لحاظ بازه ی زمانی میان هر فرکانس هم پیشرفت چشمگیری داشته است.

در حالیکه این زمینه ها همگی در ارتباط با هم هستند دیراک معتقد است که هر کدام را جدا جدا بررسی کرده و ارتقا داده است.



فرکانس، پالس و پخش صدای 3 دی در اپلیکیشن دیراک

فرکانس صدا ها معمولا به عنوان مهم ترین عامل در بالابردن کیفیت صدا شناخته می شود. فرکانس همان عاملی است که ما به عنوان تن صدای هدفون در نظر میگیریم.

تن های مختلف از جمله باس، بم، زیر، سبک و سنگین برای سلایق مختلف در نظر گرفته شده است.

پالس های هدفون هم همان صداهایی هستند که موجب میشوند صدای باس فشرده تر باشد یا اینکه صدا واضح تر به گوش ما برسد.

یکی دیگر از مزیای دیراک پخش صدای 3دی است . چنین قابلیتی از اخرین نمونه های پردازش گرهای اچ آر تی اف گرفته شده و موجب می شود شما انواع مختلفی از صدا را با کیفیت بالا بشنوید.

پردازشگر های اچ آر تی اف

اگر نمیدانید که پردازش گرهای اچ آر تی اف (  عملکرد بازگردانی صداها در سر) چه هستند باید بگویم که این پردازش گر همانی است که موجب می شود شما صدایی مانند صدای موسیقی در یک کنسرت زنده را بشنوید.

وقتی به موسیقی گوش می دهید صدا در مسیر گوش و سر شما پیچ و تاب میخورد و در این مسیر دچار تغییراتی می شود. بسته به اینکه این صدا از کجا پخش می شود، صدا به گونه های مختلفی تغییر میکند.

بر همین اساس صدایی که گوش چپ شما می شنود با صدایی که گوش راست شما می شنود متفاوت است. مغز شما از این تفاوت ها استفاده میکند و در نهایت مکان پخش صدا را با دقت بالایی تعیین می کند.

برنامه های کمپانی دیراک عملی مشابه این فرآیند را انجام داده و به شما کمک میکنند تا گردش صدای بیشتری در سر شما اتفاق بیفتد: ویژگی که در هدفون های معمولی موجود نیست و در نتیجه شما تنها با گوش هایتان صدا را می شنوید.

هرچند از ویژگی اچ آر تی اف سالهلسا استفاده میشود، اما باید گفت که کمپانی دیراک بهترین عملکرد در این زمینه را داشته. برنامه های دیراک حس گوش کردن به موسیقی توسط هدفون را نمیدهند.

تجربه ی گوش کردن به موسیقی با این برنامه ها تجربه ای میانه است. بر این اساس شما نه به موسیقی در هدفون گوش میدهید و نه در کنسرت زنده هستید. همین یعنی یک پیشرفت چشمگیر.



برنامه ی دیراک در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت؟ 

بدشانسی من این بود که تنها از یک هدفون استفاده می کردم. تاثیر گذاری تکنولوژی اچ آر تی اف در هر شخصی متفاوت است. هر چه که باشد سر هر کدام از ما با سر دیگری متفاوت است.

بر همین اساس شاید شما تجربه ای به خوبی تجربه ی من نداشته باشید. اما بر اساس تجربه ی من از برنامه ی بالا بردن کیفیت صدای دیراک ، این کمپانی از معدود کمپانی هایی است که به چنین کیفیتی رسیده و هم چنان در حال پیشرفت است.

متاسفانه، این برنامه تنها بر روی تعداد معدودی دستگاه قابلیت اجرا دارد. کمی بیشتر از 50 نمونه بلوتوث و تعدادی دستگاه بیسیم. این دستگاه ها شامل برند های مطرحی مانند ایرپاد های اپل هدفون های سون و هدفون های باس 11-35 می شوند.

اما کمپانی اعلام کرده که لیست دستگاه هایی که با این برنامه کار میکنند به سرعت در حال بالا رفتن است.

جای تاسف دارد که هنوز مشخص نشده چه زمانی این برنامه در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت. اما کمپانی اعلام کرده که در حال مذاکره با برخی از مطرح ترین شرکت های تولید کالای دیجیتال است تا این برنامه را در لیست برنامه های سیستم های خود قرار دهند.

حداقل یکی از این همکاری ها درنیمه ی اول سال جاری اعلام خواهد شد.