تمرینات ورزشی برای تقویت سیستم ایمنی بدن! شیوع ویروس کرونا  و قرنطینه باعث عدم تحرک شده است از این رو انجام تمرینات ورزشی در خانه دارای اهمیت بسیار زیادی در این دوره است.از این رو با انجام چند حرکت ورزشی ساده در خانه می توانید سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کنید.

انجام تمرینات ورزشی ساده و مصرف میوه و سبزیجات آسان ترین روش برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.به همین دلیل شما در این دوره  قرنطینه می توانید به راحتی با چند حرکت ساده ورزشی سیستم ایمنی تان را تقویت کنید اما این حرکات ساده ورزشی کدامند ؟

اهمیت ورزش

در مطالعات علمی مشخص شده است که تمرینات متوسط منظم ، میزان آنتی بادی را در بدن 20٪ افزایش می دهد و تعداد و عملکرد سلول های سفید خون را افزایش می دهد.همچنین  تأثیر مثبت ورزش بر عملکرد سیستم قلبی عروقی ما ، کیفیت و میزان خون پمپاژ شده برای حمل سلول های لازم برای بدن در مبارزه با ویروس ها و باکتری ها نیز مفید است.همچنین با افزایش اکسیژن رسانی به اندام هایی مانند مغز ، روی قدرت ذهنی تأثیر مثبت می گذارد.


همچنین بخوانید:


فعالیتهای بدنی ما به دلیل اقداماتی چون عدم ترک خانه و عدم ورود به محیطهای شلوغ محدود می شود.شرایطی مانند عدم مراجعه به سالن های ورزشی و عدم توانایی ورزش در فضای باز این محدودیت را افزایش می دهد.بنابراین ، کاربرد برنامه های ورزش خانگی بسیار حیاتی است.چند حرکت ساده در خانه باعث تقویت ایمنی و تأثیر مثبت در سلامت قلب و عروق ما خواهد شد.

همچنین تمرینات ورزشی می تواند علاوه بر تاثیر فیزیکی بر روی روحیه و انگیزه شما نیز تاثیر بگذارد،که مهمترین مکانیسم مقابله بیماری ها است.به همین دلایل ، بیایید از تمرینات خانگی خود غافل نشویم.

حرکت قایق

حرکت قایق

این حرکت علاوه بر لاغری شکم و پهلو به تعادل بدن تان نیز کمک خواهد کرد.اگر چه این حرکت در ابتدا دشوار به نظر می رسد اما با تمرکز و تمرین به راحتی می توانید این حرکت را انجام دهید.چگونه انجام می شود؟

برای شروع حرکت روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید.دقت کنید که کمرتان را صاف نگه دارید.سپس کمر خود را به آرامی به عقب بکشید و پاهایتان را صاف بالا بیاورید.سپس بازوهای خود را به موازات زمین نگه دارید تا بتوانید خود را ثابت نگه دارید.در این حالت یک دقیقه بمانید و سپس رها شوید.

حرکت پل

حرکت پل

بر روی زیر اندازتان به پشت دراز بکشید.زانوهایتان را در حالت 90 درجه قرار دهید .سعی کنید به آرامی کمر و باسن تان را از روی زمین بلند کنید.چند ثانیه در این حرکت بمانید و سپس به آرامی به حالت اولیه بازگردید.

حرکت اسکات

تمرینات ورزشی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

اسکات بهترین و مهم‌ترین حرکت ورزش برای حجم دادن به عضلات پایین‌تنه است. این ورزش کلیه ماهیچه‌های سرینی را درگیر می‌کند. 

پاها را موازی یکدیگر و به‌اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. بعد به‌ آرامی بنشینید به‌ طوری‌ که می‌خواهید باسن‌تان را روی صندلی بگذارید، سپس به حالت ایستاده بازگردید. مطمئن شوید که زانوهایتان از حد انگشتان پا جلوتر نرود. حالت ستون فقرات‌ را حفظ کنید و پشت‌تان را صاف نگه‌ دارید. 

پلانک

پلانک

برای انجام این تمرین ،آرنج را مستقیم و موازی با شانه بر روی زمین قرار دهید.پشت خود را صاف نگه دارید و اجازه ندهید باسن تان خمیده شود.این حرکت را به مدت 60 ثانیه انجام دهید.دقت کنید در حین امجام این تمرین شکم تان را به داخل بکشید.

هل دادن دیوار

تمرینات ورزشی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

دستان خود را کمی بیشتر از شانه های خود در مقابل دیوار قرار دهید.سپس کمی خم شوید تا به کمر شما فشار وارد نشود.سعی کنید به آرامی دیوار را هل دهید.سپس دستانتان را رها کنید.