تمرینات ورزشی ساده در عرض 2 دقیقه ! در حالی که در خانه هستید ، هم می توانید هورمونهای شادی خود را احیا کرده و تمریناتی انجام دهید که باعث می شود شما احساس مناسبی داشته باشید و تناسب  اندام خود را حفظ کنید.با انجام این 4 تمرین ساده فقط به مدت 30 ثانیه می توانید حال و هوای خود را عوض کرده و شاد شوید.صرف نظر از مدت زمان ورزش ، تمرینات ساده اما مؤثر که هر روز انجام می دهید به بدن شما در ترشح اندورفین ها کمک کرده و انرژی شما را افزایش می دهد.

تمرینات ورزشی ساده در عرض 2 دقیقه

حرکت پروانه

همه ما این حرکت را در دوران مدرسه و شاید قبل تر از آن یاد گرفته ایم.حرکت ساده پروانه تمام عضلات بدن را درگیر می کند.تنها نکته مهم در حین حرکت پروانه این است که شکم و باسن تان را منقبض کنید و حرکت را به طور صحیح و کامل انجام دهید.این حرکت را به مدت 30 ثانیه انجام دهید.سعی کنید حرکات را نرم و بدون تلاش انجام دهید تا آسیب نبینید.


همچنین بخوانید:

بهترین حرکات ورزشی برای از بین بردن چربی های دور کمر

حرکات ورزشی برای آب کردن پهلوها در خانه که فقط 10 دقیقه طول خواهند کشید


حرکت اسکات

 تمرینات ورزشی ساده در عرض 2 دقیقه

محال است صحبت از حرکات ورزشی باشد و حرکت اسکات در آن جای نداشته باشد.حرکت اسکات باعث درگیر شدن بزرگترین عضلات بدن شما یعنی عضلات باسن ، پا و ناحیه Core (شکم) بدن شما می شود.در حین انجام این حرکت دقت کنید که زانوهایتان آسیب نبیند.برای انجام این حرکت پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کرده ، شکم را منقبض کنید و گویی می خواهید بر روی صندلی بنشینید.دقت کنید در حین نشستن زانوهای شما از نوک پا بیرون نزند.برای جلوگیری از صدمه به ستون فقرات هنگام ورزش ، باید مراقب باشید که استحکام بدن حفظ شود و ماهیچه های پاها و باسن باید در هنگام تمرین سست نشوند.این حرکت را به مدت 30 ثانیه انجام دهید.

حرکت شنا

 تمرینات ورزشی ساده در عرض 2 دقیقه

اگر دستانی عضلانی می خواهید ، این حرکت یکی از کلاسیک ترین و بهترین حرکات ورزشی است.شما برای انجام آن نیاز به هیچ گونه تجهیزاتی ندارید.تنها تجهیزات مورد نیاز شما وزن بدن است.با انجام این حرکت تغییراتی در عضلات شانه ، کمر ، قفسه سینه خود احساس خواهید کرد که بسیار مشخص است.شما اگر ورزشکار حرفه ای هستید می توانید این حرکت را کانل انجام دهید اما در غیر اینصورت بهتر است از شنا سوئدی استفاده کنید.مدت زمان این حرکت نیز 30 ثانیه است.باز تکرار می کنم عضلات شکم و باسنتان را منقبض کنید و با استفاده از قدرت دستانتان بالا و پایین بروید.

لازم به ذکر است یاد آور شوم قبل از انجام هر گونه ورزشی بدن تان را گرم کنید.این گرم کردن باید شامل تمام نقاط بدن از گردن تا پایین پاها باشد.

حرکت دراز و نشست

 تمرینات ورزشی ساده در عرض 2 دقیقه

یکی از ساده ترین و کلاسیک ترین حرکات ورزشی برای ساخت عضلات شکم.اما باید اشاره کنم این حرکت به تنهایی نمی تواند باعث شود چربی های شکم تان آب شود ، در کنار این تمرین باید رژیم غذایی تان را نیز کنترل کنید.برای انجام این حرکت نیز بر روی زمین دراز بکشید ،پاهایتان را روز زمین گذاشته ،دستان خود را پشت سر قرار داده ، عضلات شکم را منقبض کنید و به آرامی به سمت بالا بیایید.در طول انجام این حرکت اگر در ناحیه گردن احساس درد کردید سریعا و به آؤامی سر خود را روی زمین قرار دهید.مدت زمان این حرکت نیز 30 ثانیه است.

همان طور که مشاهده کردید با انجام چنین حرکات ساده ای و تنها در عرض 2 دقیقه می توانید خود را شاد کنید.در این دوران قرنطینه سعی کنید با ورزش و انجام کارهای سرگرم کننده ،خودتان را شاد کنید.