تمیز کردن تلفن همراه ! در طول بیماری همه گیر COVID-19 ، تمیز کردن سطوح لمس شده معمولاً مهم است.یکی  از سطوحی که ما به طور مکرر لمس می کنیم صفحه لمسی تلفن همراه ما است.صفحه های لمسی تلفن معمولاً با استفاده از دستمال های ضد عفونی کننده قابل تمیز هستند ، اما ابتدا باید از این موضوع مطمئن شوید که این کار آسیبی به تلفن همراهتان نمی زند.

تمیز کردن تلفن همراه

با شیوع اخیر COVID-19 ، توجه زیادی به اقدامات پیشگیرانه شده است.اقداماتی مانند شستشوی دست ، ماندن در خانه در هنگام بیماری ، و تمیز کردن سطوح لمسی معمولاً مورد توجه قرار گرفته است. یک نوع سطح وجود دارد که ممکن است از آن غافل شویم: صفحه نمایش لمسی تلفن همراه.صفحه نمایش لمسی در تلفن های ما یک منبع میکروب  است که غالباً نادیده گرفته می شود 


در ادامه بخوانید »

نحوه ی ضدعفونی کردن قاب گوشی (از هر جنسی)

بهترین روغن های طبیعی برای ضدعفونی کردن دست ها 

چگونه عادت لمس کردن صورت را ترک کنیم 


محققان دریافتند که تلفنهای همراه ما می توانند حامل اشکال حیات میکروبی از جمله باکتریها ، ویروسها و قارچها باشند.درحالیکه بسیاری از این ویروس ها و قارچ ها بی ضرر هستند اما ویروس کرونا جدید به اندازه آن ها معصوم نیست و تا مدت ها میتواند بر روی سطوح زنده بماند.

آیا باید تلفن همراهمان را تمیز کنیم؟

اگر ما مدام در حال شستشو دستانمان هستیم ، شستشو تلفن همراهمان نیز اهمیت دارد؟ محققان می گویند که اگر افراد قبل از لمس تلفن های خود دست خود را بشویند ، این امر معمولاً کافی خواهد بود تا مانع انتقال ویروس از طریق لمس شود.با این حال ، هرچه بیشتر تلفن های خود را لمس می کنیم ، شستن دستهای ما قبل از هر تماس جدید با دستگاه غیر عملی است.

در حقیقت ، طبق بررسی سال 2019 توسط شرکت تحقیقاتی dscout ، یک فرد متوسط روزانه 2،617 بار تلفن همراه خود را لمس می کند.با توجه به این واقعیت ،  پاک کردن صفحه نمایش لمسی و موارد تلفن های ما “باید بخشی از روال ما باشد.”

چگونه تلفن خود را تمیز کنید

قبل از هر چیز شما برای تمیز کردن تلفن همراه خود باید نگاهی به سایت سازنده تلفن همراه خود بیاندازید تا با مواردی که باعث خراب شدن تلفن همراهتان می شود ،آگاه شوید.بسیاری از تولید کنندگان از جمله اپل به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 توصیه هایی را ارائه داده اند.در حالی که دستورالعمل های خاص بسته به دستگاه شما ممکن است متفاوت باشد ، اپل برای محصولات خود موارد زیر را توصیه می کند:

  • فقط از پارچه ای نرم و بدون پرز استفاده کنید.
  • از پاک کردن بیش از حد خودداری کنید.
  • همه منابع برق ، دستگاه از برق جدا کنید.
  • مایعات را از دستگاه خود دور نگه دارید.
  • اجازه ندهید رطوبت به گوشی شما برسد.
  • از اسپری های حاوی الکل ، سفید کننده ها و ساینده ها خودداری کنید.
  • از اسپری تمیز کننده ها به طور مستقیم روی دستگاه خودداری کنید.

بهترین روش برای تمیز کردن تلفن همراهتان استفاده از دستمال های مرطوی ضدعفونی کننده است.

هر چند وقت یک بار باید تلفن همراهتان را تمیز کنید؟

محتمل ترین روش آلوده شدن دستگاه شما به مقادیر بالای ویروس برای کسی است که در نزدیکی آن عطسه  یا سرفه کند. قطرات میکروسکوپی حاوی ویروس می توانند از طریق تلفن وارد بدن ما شوند.بنابراین اگر نزدیک کسی هستید که سرفه می کند و یا عطسه می کند ، تمیز کردن تلفن خود ایده خوبی خواهد بود.

این ایده خوبی خواهد بود که گوشی خود را به طور مرتب تمیز کنید ،حتی اگر آن را لمس نمی کنید.”اگر در شستن دست های خود کوشا هستید ، باید  یک بار یا دو بار در روز صفحه را تمیز کنید.” دلیلی برای تمیز کردن تلفن شما بیش از یک بار در روز وجود ندارد،مگر اینکه به طور بالقوه در معرض ویروس قرار داشته باشد.