تمیز کردن مبلمان راحتی در منزل ! مبلمان راحتی به دلیل راحت بودن و استفاده مکرر بیش تر  کثیف  می شوند.اما هیچ چیز به اندازه نشستن بر روی یک مبل راحتی و دیدن سریال مورد علاقه بعد از یک روز کاری و دشوار لذت بخش نیست .خبر خوب این است که تمیز کردن مبلمان راحتی آن گونه که شما تصور می کنید دشوار نیست.ما در این مطلب نکاتی را برای تمیز کردن مبلمان راحتی در منزل برای شما جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید :

تمیز کردن مبلمان راحتی در منزل

1-استفاده از اسپری های ضد لک

یکی از راحت ترین و بی درد سر ترین روش ها برای از بین بردن لک های موجود بر روی مبل راحتی استفاده از اسپری های ضد لک موجود در بازار است.شما با خریدن این اسپری ها می توانید طبق دستور العمل ذکر شده بر روی محصول مبلمان خود را تمیز کنید.

2-پاک کردن سریع لکه ها

پاک کردن سریع لکه ها باعث از بین رفتن آن ها می گردد.زیرا هنوز لکه به بافت پارچه نفوذ پیدا نکرده است.شاید گاهی دچار وسوسه شوید که پاک کردن لکه را به روز بعد و یا حتی هفته های بعد موکول کنیم .اما به شما توصیه می کنیم که این امر می تواند باعث پاک نشدن لکه برای همیشه گردد.


در ادامه بخوانید :

ترفندهایی برای تمیز کردن حمام در مدت ۱۵ دقیقه !

۱۳ ظروف آشپزخانه که نباید در ماشین ظرفشویی شسته شود !

تمیز کردن خانه به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است !

۷ اشتباه رایج که هنگام شستشو لباس ها انجام می دهیم چیست ؟

آیا کار منزل باعث لاغر شدن می شود ؟


3-نوع پارچه مبل تان را بشناسید.

دانستن نوع پارچه مبل می تواند به شما کمک زیادی در تمیز کردن آن بدهد به عنوان مثال آیا پارچه مبل تان باید با آب تمیز شود ؟ آیا استفاده از محصولات شوینده مناسب مبلمان شماست ؟ گاهی استفاده از آب بر روی برخی پارچه ها باعث ماندگار شدن لکه می گردد.

4-لکه را به صورت مالیدن پاک نکنید.

اگر لکه را سعی کنید با مالیدن از بین ببرید ، ممکن است لکه بیش تر به عمق پارچه نفوذ کند.کار خود را حرکات ضربه ای بر روی لکه آغاز کنید.ضربه زدن به لکه همراه با یک دستمال مرطوب می تواند مانع از پخش شدن لکه بر روی سطح مبل گردد.همچنین شما برای نتیجه بهتر می توانید 1/4 فنجان سرکه را با چند قطره صابون مخلوط کنید.

5-لکه های روغنی را با جوش شیرین از بین ببرید.

شما می توانید لکه های روغنی را با استفاده از جوش شیرین به را راحتی از بین ببرید.بدین منظور مقداری جوش شیرین را بر روی لکه بریزید و روی آن را بپوشانید.بعد از مدتی اگر هنوز لکه باقی مانده بود آن را با دستمال به صورت ضربه ای پاک کنید.