توصیه های طلایی برای محافظت از قلب! به دلیل هفته جهانی قلب (8-14 آوریل ) ما در این مقاله تصمیم گرفتیم 10 توصیه طلایی برای محافظت از قلب را برای شما جمع آوری کنیم.دکتر Ümit Aktaş متخصص فیتو تراپی اظهار داشت که در میان مردم رابطه بین بیماری های قلبی و عروقی با کلسترول اشتباه شناخته شده است.همچنین در ادامه افزود :کلسترول مانند چسب زخم در بدن عمل می کند .از کلسترول نترسید .از بالا بودن میزان قند خون و انسولین وحشت داشته باشید !

کره و روغن زیتون را بدون ترس مصرف کنید !

 توصیه های طلایی برای محافظت از قلب

همان طور که در بالا اشاره کردیم ، قند خون و انسولین برای قلب خطرناک تر هستند تا کلسترول ! بنابراین تا می توانید روغن زیتون و کره مصرف کنید و از خوردن هر گونه شیرینی ، شکر و مواد غذایی ساخته شده با خمیر خودداری کنید.حتی اگر شما یک پیراشکی شور بخورید ، بدن شما آن را مانند یک شیرینی قبول خواهد کرد .مقاومت به انسولین و دیابت مهم ترین دلایل بیماری های قلبی عروقی هستند.

اگر سبزیجات مصرف می کنید ، نگران نباشید! 

 توصیه های طلایی برای محافظت از قلب


همچنین بخوانید :


کلسترول نقش مهمی در تولید انرژی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن را داراست.پایین بودن کلسترول ریسک ابتلا به بیماری های عفونی و نارسایی قلبی را تا حدود زیادی افزایش می دهد.کسانیکه در وعده های غذایی خود از سبزیجات استفاده می کنند نباید نگران بیماری های قلب و عروقی باشند.شما می توانید سبزیجات مفید برای قلب را کشف کنید.با افزایش مصرف سبزیجات، سلامت عروق شما نیز بهبود می یابد.سبزیجاتی مانند بروکلی ، کلم بروکسل و کلم نقش بسیار زیادی در سلامت قلب و عروق شما دارند.کسانیکه در روز در 3 وعده غذایی خود از کلم بروکلی ، کلم و کلم بروکسل استفاده می کنند ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را تا حد زیادی کاهش می دهند.

به خام خوردن عادت کنید !

 توصیه های طلایی برای محافظت از قلب

راز سالم بودن این سبزیجات در یک مولکول به نام سولفورفان پنهان است.اما این ماده دوست دار قلب نسبت به گرما حساسیت دارد !یعنی به جای پختن کلم سعی کنید آن را به صورت خام و نپخته استفاده کنید.کلم بروکلی و بروکسل را نیز بیش از 2 دقیقه بخار پز نکنید.حتی در صورت امکان به صورت خام مصرف کنید.

پیاز قرمز ، کلم قرمز و بامیه نیز از قلب شما محافظت می کند !

 توصیه های طلایی برای محافظت از قلب

مواد مغذی مبارزه کننده با دیابت در حفظ سلامت قلب نیز بسیار موثر هستند.اگر میخواهید از قلب خود محافظت کنید، غذاهای غنی از کورستین را به برنامه تغذیه خود اضافه کنید.قسمت سفید پیاز قرمز دارای مقدار زیادی کورستین است.کلم قرمز و بامیه نیز حاوی مقادیر زیادی کورستین هستند.

ترشی کلم دارای آنتی اکسیدان زیادی است !

ترشیجات های دارای فیبر و پروبیوتیک نیز از سلامت قلب محافظت می کنند.همچنین باعث تنظیم عملکرد ریه می شود و فشار خون را نیز متعادل می کند.به شما توصیه می کنیم به دلیل بالا بودن میزان آنتی اکسیدان در ترشی کلم ، حتما آن را مصرف کنید.

آفتاب بگیرید !

آفتاب نیز تاثیر بسیار مثبتی در محافظت از قلب دارد.اگر می گویید که من مکمل ویتامین D مصرف می کنم و نیاز نیست که آفتاب بگیریم ، سخت در اشتباهید ! زیرا آفتاب باعث گشاد شدن رگ های خونی می گردد و این امر جریان خون در بدن را افزایش می دهد.به همین دلیل ریسک حملات قلبی تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند.

مواد غذایی محافظ از قلب 

بروکلی 

کلم

پیاز

 بامیه

کلم قرمز

تخم گشنیز

چغندر قرمز