درود. مطلب امروز درمورد پرتاب موشک Falcon 9 توسط کمپانی Space X می باشد. محوریت این مطلب، نظرات مردم در مورد این عملیات است. با ما همراه باشید.

هنگامی که SpaceX شنبه (13 ژوئن) یک موشک Falcon 9 را به فضا پرتاب کرد، 58 ماهواره Starlink و سه SkySats را وارد مدار زمین کرد. این مأموریت موفقیت آمیز بود. همچنین بسیار شگفت انگیز به نظر می رسید.

به این دلیل است که SpaceX موشک Falcon 9 را در ساعت 5:21 دقیقه بامداد به وقت (0921 GMT)، درست ساعتی قبل از طلوع آفتاب، از کمپانی Space Launch Complex 40 ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورولال در فلوریدا پرتاب کرد. همزمان با صعود موشک به آسمان، نور خورشید سحرگاهی به ستون های اگزوز آن برخورد کرد و انعکاس این پرتو ها منظره ای بسیار زیبا و خیره کننده را ایجاد کرد.

برخی از ناظران حتی از دیدن مانور مجدد موشک Falcon 9 در هنگام برخورد هواپیمای بدون سرنشین Space Course I Course I Love Love در حدود 350 مایل (600 کیلومتر) در اقیانوس اطلس خبر دادند. شما می توانید برخی از آن منظره های شگفت انگیز را از عکاسان و تماشاگرانی که دیدگاه خود را در توییتر به اشتراک گذاشته اند را در زیر مشاهده کنید.


همچنین بخوانید:

“دارت” ماموریت دفاعی بین سیاره ای ناسا 

تکامل موشک‌های SpaceX را در تصاویر مشاهده کنید


موشک Falcon 9

ایمی تامپسون، عضو Space.com، این عکس را از یک محل مشاهده در نزدیکی ایستگاه نیروی هوایی کیپ کانااورال درست پس از بلند شدن فالکون 9 ضبط کرد. او پس از حرکت موشک Falcon 9 به مدار، منظره را به عنوان “سحابی آویزان در آسمان” توصیف کرد.

در اینجا، ما برخی از توییت های کاربران را برای شما آورده ایم:

“وای! عملیات پرتاب موشک توسط space x اونم تو گرگ و میش صبح، بهترین راه برای شروع روز شماست. من کاملاً مطمئن هستم که همه همسایه هام تعجب می کردن که چرا یک خانم دیوانه درست در ساعت 5 صبح شروع به جیغ زدن کرد.”

“اول صبحی عجب منظره ای بود. واقعا از اینکه در این ساعت از خواب بیدار شدم احساس پیشمونی نمی کنم.”

“عکس ضبط شده توسط آیفون در لحظه ی پرتاب موشک” (باو فهمیدیم آیفون داری:l)

“با بیدار شدن در 63 دقیقه قبل از طلوع آفتاب و دیدن یک نمایش زیبای دیگر وقتی که نور خورشید کم رنگ است روز خودم را شروع کردم.”

“امروز صبح، Falcon 9 ماهواره های starlink بیشتری را در مدار قرار داد. آن هم در ساعت 5 صبح. خب که چی؟ بزارید بخوابیم.”

“و دود حاصل از سوختن سوخت falcon 9 از اینجا مشاهده می شود.”


همچنین بخوانید: کارهای مسخره ای که در سفر های فضایی انجام شد؛ وسایل فضانوردی؟


SpaceX پس از پرتاب موفق Starlink، تقویت کننده موشک Falcon 9 خود را با موفقیت به زمیننشاند. می توانید آن فیلم را دراینجا مشاهده کنید.

پرتاب Falcon 9  اسپیس ایکس در روز شنبه نهمین مأموریت برای راه اندازی ده ها ماهواره اینترنتی Starlink در یک زمان بود. این ماهواره ها به گونه ای طراحی شده اند که دسترسی به اینترنت پر سرعت را در هر کجای زمین، به ویژه در مناطق دور افتاده و تحت سرویس ارائه دهند.

پرتاب Falcon 9 دومین از سه پرتاب تجاری در روز شنبه بود.

حدود چهار ساعت قبل از پرتاب، یک تقویت کننده آزمایشگاه الکترونیک موشک، پنج ماهواره کوچک را از روی یک پد در شبه جزیره ماهیا در نیوزیلند به مدار پرتاب کرد. سپس، تقریباً 11 ساعت بعد، استارت آپ های ژاپنی Interstellar Technologies اقدام به پرتاب موشک صوتی Momo-F5 خود از تاجیک تاون در هوکایدو کردند. اما این ماموریت ها در سایه ی پرتاب موشک Falcon 9 قرار گرفتند و زیاد به چشم نیامدند.