امنیت آیفون های X در خطر است

شرکت امنیتی سایبری ویتنامی، Bkav ادعا می کند که قادر به دور زدن تکنولوژی تشخیص چهره اپل Face ID با استفاده از یک ماسک است.این ماسک به منظور فریب اسکن عمیق چهره اپل ساخته شده و نتیجه یک چهره هیبرید ترسناک با برش های واقعی برای چشم، بینی و دهان است.

Bkav می گوید: این ماسک از طریق ترکیبی از چاپ 3D، آرایش و تصاویر 2 بعدی ساخته شده است. همچنین برخی از “پردازش های ویژه روی گونه ها و در اطراف صورت” صورت گرفته که در آنها مناطق بزرگی از پوست وجود دارد و بینی نیز از سیلیکون ساخته شده است. ویدیوی نسخه ی نمایشی نشان می دهد که آیفون با استفاده از چهره ی پژوهشگر قفل شده و سپس با استفاده از ماسک، فقط یک بار باز می شود!

[aparat id=”jistp”]

این کمپانی ویتنامی می گوید هزینه ساخت ماسک نسبتا ارزان است و قیمت آن حدود 150 دلار است، کمپانی بلافاصله پس از دریافت آیفون X خود در 5 نوامبر شروع به کار به روی این ماسک کرده است. این بدان معنی است که کمپانی در کمتر از یک هفته موفق به دور زدن سیستم امنیتی آیفون X شده است!!.

این شرکت تأکید می کند که این محصول در حال حاضر فقط برای اثبات این کانسپت است و نیاز به تحقیقات بیشتری است. “رهبران کشورها، رهبران شرکت های بزرگ … کسانی هستند که باید در مورد این موضوع بدانند، زیرا هک شدن تلفن های این افراد بسیار از لحاظ امنیتی بسیار مهم و خطرناک است. Bkav در وب سایت خود می گوید بهره برداری از این تکنیک برای کاربران عادی مشکل است، اما برای حرفه ای ها ساده است”

اپل چند هفته پیش یک مقاله فنی در ارتباط با نحوه عملکرد و تکنیک های مورد استفاده در تکنولوژی تطبیق چهره را منتشر کرد. در این مقاله مشخص شد که آیفون X از یک شبکه عصبی استفاده می کند که آموزش داده شده  تا در برابر تلاش برای باز کردن قفل گوشی با عکس و ماسک مقاومت کند. جوآنا استرن کارمند وال استریت ژورنال در طی بررسی آیفون 10 اقدام به ساخت یک ماسک سیلیکونی برای فریب این تکنولوژی کرد اما موفق نشد.

تکنولوژی تشخیص چهره اپل Face ID هک شد !!!

هنگام معرفی آیفون X در ماه سپتامبر، فیل شیلر گفت که مهندسان اپل با سازندگان حرفه ای ماسک و میکاپ آرتیست ها (آرایشگران حرفه ای) در هالیوود برای محافظت در برابر فریب و شکست تکنولوژی تشخیص چهره همکاری کرده اند. شیلر گفت: “اینها همان ماسک های واقعی استفاده شده توسط تیم مهندسی برای آموزش شبکه عصبی تکنولوژی Face ID استفاده شده است، با این حال. شیلر تأیید کرد که هیچ سیستم بیومتریک کامل نیست، و احتمال اینکه یک فرد تصادفی موفق به باز کردن یک آیفون X با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره شود تقریبا 1 در میلیون است، و این رقم در مقایسه با تکنولوژی  Touch ID یک در 50،000 است.

 

ممکن است به خواندن این مطالب نیز علاقه مند باشید