وب سایت رسمی فصل آخر انیمه Attack on Titan اعلام کرد که پارت دوم فصل آخر با قسمت 76 به نام “Danzai” (“حکم”)، در کانال عمومی NHK در 9 ژانویه 2022 ساعت 24:05 منتشر می شود. این وب سایت همچنین تیزر جدید پارت دوم فصل آخر حمله به تایتان را منتشر کرد.

تریلر جدید درحالی شروع می شود که ارن می پرسد: “تو برای 2000 سال صبر کردی، اینطور نیست؟” این تریلر بیشتر یک ادیت کوتاه از تصاویر قسمت 76 انیمه بود که تاریخ پخش را به مخاطبان همشیگی اش اعلام کرد.

در پارت دوم فصل آخر انیمه اتک آن تایتان شاهد برگشت شخصیت های بسیاری در پشت صحنه هستیم. از جمله کارگردان Yuichiro Hayashi در MAPPA، نویسنده سریال Hiroshi Seko، طراح شخصیت Tomohiro Kishi، و آهنگسازان Hiroyuki Sawano و Kohta Yamamoto.

مرتبط: جزئیات جالب انیمه Attack on titan که احتمالا متوجه‌شان نشده‌اید! 

زمان انتشار پارت دوم فصل آخر حمله به تایتان

قسمت 75 در ماه مارس با اعلام اینکه قسمت 76 “زمستان آینده” در کانال NHK General در ژاپن پخش می شود به پایان رسید. Funimation اعلام کرد که پارت دوم در زمستان 2022 منتشر خواهد شد.

نیمه دوم از فصل آخر انیمه Shingeki no Kyojin باید تمامی چپترهای باقی مانده مانگای منبع اقتباس یعنی چپتر 118 تا 139 را پوشش بدهد. مانگای منبع اقتباس توسط هاجیمه ایسایاما نوشته و طراحی شده و اولین چپتر آن در تاریخ 9 سپتامبر سال 2009 منتشر شد و تا آپریل سال 2021 ادامه داشت. کتاب های سری اتک آن تایتان به قدری محبوب بود که به بیش از ده زبان زنده دنیا ترجمه شد. و 100 میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفت. کمپانی مسئول چاپ و انتشار این سری کتاب ها اعلام کرده آخرین ولوم مانگای Attack on titan به زودی منتشر خواهد شد.

پخش هفتگی پارت اول از فصل آخر انیمه تایتان مهاجم از دسامبر سال 2020 آغاز شد و تا مارچ سال 2021 ادامه داشت. برخلاف فصل اول تا سوم که توسط استودیو ویت ساخته شد، استودیو ماپا تولید فصل آخر را برعهده داشت. این استودیو اثر شاخصی مثل Jujutsu Kaisen را در سال 2020 ارائه کرد و هر دو این انیمه ها با بازخورد مثبت شگفت انگیزی از طرف مخاطبان رو به رو شد.

در عوض استودیو سازنده سه فصل اول تولید پروژه Vivy: Fluorite Eye’s Song را در دست گرفت. که نسبتا اثر برجسته ای بود اما دربرابر انیمه تایتان مهاجم حرف چندانی برای گفتن نداشت. طرفداران این تصمیم را یک باخت برای استودیو انیمیشن سازی ویت در نظر گرفتند و کم کم شایعات منفی درباره ویت بر سر زبان ها افتاد. این شایعات اکثرا درباره وجود یک بحران اقتصادی در استودیو هستند که در نهایت منجر به تغییر سیستم مدیریتی شد.

تمام این اتفاقات دست به دست هم دادند تا فندوم کم کم برای خداحافظی با فرنچایز محبوبش آماده شود. هرچند حتی اگه پخش انیمه به انتها برسد تا همیشه در تاریخ انیمه و در دل و ذهن مخاطبانش ماندگار خواهد بود.

انتشار شش قسمت ویژه قبل از انتشار پارت دوم فصل آخر

قبل از پخش پارت دوم فصل آخر انیمه اتک آن تایتان، NHK شش ویژه برنامه تلفیقی (آنچه گذشت) که 75 قسمت قبلی انیمه را پوشش می دهد را در 24 اکتبر منتشر می کند که ترکیبی از قسمت های “خداحافظ دیوار سینا” با تمرکز بر آنی / “گمشده در دنیایی بی رحم” با تمرکز بر میکاسا و “بدون پشیمانی” با تمرکز بر لیوایی نیز است. استودیو ماپا در این مورد اعلام کرده است که قصد دارد چند سکانس جدید که توسط استودیو خودشان ساخته شده را هم به این شش قسمت ویژه اضافه کند.

شما از تیزر جدید پارت دوم فصل آخر حمله به تایتان چه برداشتی می کنید؟ به نظر شما اتفاقاتی قرار است رخ دهد؟

در ادامه بخوانید: پایان انیمه Attack on titan احتمالا با مانگا متفاوت خواهد بود! (بدون اسپویل مانگا)