تیموتی شالامی در نقش ویلی ونکا بازی خواهد کرد! کارکتر ویلی ونکا (Willy Wonka) برای اولین در سال ۱۹۶۴ در رمان کودکانه‌ی رولد دال (Roald Dahl) به اسم “چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی” معرفی شد. سال ها بعد چند فیلم اقتباسی از این رمان با نقش آفرینی جین وایلدر (Gene Wilder) در سال ۱۹۷۱ و جانی دپ (Jhonny Depp) در سال ۲۰۰۵ ساخته شد.

ویلی ونکا کیست؟

کارکتر ویلی ونکا که صاحب یک کارخانه‌ی شکلات سازی معروف است؛ پس از دیدن اولین تار موی سفید خود، تصمیم می گیرد برای اموا‌ل‌اش (از جمله کارخانه) یک وارث انتخاب کند. پس پنج بلیط طلایی داخل پنج شکلات وانکا پنهان می کند و می‌ گوید که پنج کودک خوش‌ شانس از هر جایی در جهان می‌ توانند از کارخانهٔ او بازدید کنند. که یکی از این کودکان، پسر بچه‌ای فقیر به نام چارلی باکت (Charlie Bucket) است که در خانه‌ای متروکه به همراه پدر و مادر و دو پدربزرگ و دو مادر بزرگ خود زندگی می کند. هرکدام از کودکان به گونه‌ای در طول بازدید از کارخانه حذف می شوند و چارلی تنها بچه‌ای است که باقی می ماند. جایزه‌ی او کارخانه‌ی شکلات سازی آقای ونکا است که آن را به شرطی به او واگذار می کند که چارلی خانواده‌ی خود را رها کند و به تنهایی آنجا را اداره کند. اما از چارلی جواب منفی می شنود!

مرتبط: 10 تا از بهترین فیلم های فانتزی

تیموتی شالامی در نقش ویلی ونکا

تیموتی شالامی در نقش ویلی ونکا

به تازگی، تیموتی شالامی تصویری از خود در لباس ویلی ونکا کارکتری که رئیس کارخانه شکلات سازی بود، منتشر کرد و اعلام کرد که در ریبوت جدید فیلم  “چارلی و کارخانه شکلات سازی” حضور خواهد داشت. این ریبوت جدید، با کارگردانی پاول کینگ (Paul King)، نویسندگی سایمون ریچ (Simon Rich) و توسط برادران وارنر (Warner Bros) که یک شرکت فیلم‌سازی آمریکایی است، ساخته خواهد شد. 

در این عکس منتشر شده توسط تیموتی شالامی، چهره‌ای برفی و نگاه شیطنت آمیز او را در حالی که یک کت مخمل قرمز به تن کرده است و یک کلاه قهوه‌ای به سر دارد، می بینیم‌. تیموتی شالامی، سومین بازیگری است که کارکتر ویلی ونکا را نقش آفرینی می کند. او در این ریبوت که در ۱۷ مارس ۲۰۲۳ پخش خواهد شد، ویلی ونکای جوانی را به تصویر می کشد که هنوز کارخانه‌ی شکلات سازی معروف خود را تاسیس نکرده است. این فیلم، موزیکال بوده و به تیموتی شالامی اجازه می دهد که مهارت های خوانندگی و رقص خود را به نمایش بگذارد.

گزینه‌ های کارکتر ویلی ونکا

از سال ۲۰۱۶ که تصمیم گرفته شد ریبوت جدیدی از فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی ساخته شود، بازیگران زیادی از جمله دونالد گلاور (Donald Glover) و رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) جزء گزینه های انتخابی برای کارکتر ویلی ونکا بودند. اما با این حال، تیموتی شالامی و تام هالند (Tom Holland) که کارکتر مرد عنکبوتی را ایفای نقش می کند، دو انتخاب برجسته بودند. اما تام هالند به دلیل اینکه، برنامه‌ی کاری متفاوتی نسبت به استودیوی سازنده‌ی فیلم چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی داشت، موفق به امضای قرارداد همکاری با استودیو نشد.

در ادامه بخوانید: 8 تا از بهترین فیلم های مهیج