کرونا جلوی جشنواره فیلم ونیز را نخواهد گرفت…

جشنواره ونیز 2020 امسال برگزار خواهد شد! با وجود شرایط ویژه ی امسال انتظار می رفت جشنواره ونیز 2020 کنسل شود، اما “روبرتو سیکوتو” مدیر ونیس بینال، که سازمان برگزار کننده ی فیلم ونیز است گفته که تاریخ جشنواره ونیز 2020 تثبیت شده است!

بر اساس اظهارات او هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ 2 تا 12 سپتامبر برگزار خواهد شد!


نگاهی کوتاه به سه روز آخر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر 


کن و ونیز با هم همکاری خواهند کرد ؟؟؟

خب !!! سیکوتو در مصاحبه اش با یکی از شبکه های خبرگزاری ایتالیایی به نام آنسا گفته که امکان همکاری جشنواره ونیز و کن وجود ندارد. گفته های او بعدها توسط سخنگوی جشنوراه ونیز هم تایید شد!

داستان از اینجا شروع شد که “تیری فرماکس” مدیر جشنوراه کن در مصاحبه با ورایتی گفته بود که در صورت کنسل شدن کن، احتمال می رود که با فیلم ونیز همکاری داشته باشند!

قرار بود در این مورد گفت و گو کنند، اما حالا خبرها حاکی از کنسل شدن این همکاری است. مثله اینکه به توافقات لازم نرسیدند!

سیکوتو در ادامه گفت:

در همکاری با کن هر چیزی ممکن است اتفاق بیافتد! تیری فرماکس دائما میگوید که در حال بررسی شرایط است اما دقیقا نمی گوید می خواهد چکار کند! ما بر اساس برنامه های خود پیش می رویم و اگر کن می خواهد هم چنان به فکر کردن ادامه دهد، خب اشکالی ندارد، گفت و گوی بین ما هم تمام است!

جشنواره ونیز 2020

در ادامه گفته شده که هیچ فرضیه و برنامه ای برای این همکاری در نظر گرفته نشده است!

در ادامه ی مصاحبه ی سیکوتو گفته شده که احتمال دارد امسال شرکت کننده ی خارجی این فستیوال کمتر از سال های دیگر باشد. قرار بر این شد که فستیوال درست مانند سال های دیگر باشد، فقط در زمینه تکنولوژی دیجیتال تغییراتی خواهیم داشت.

چرا که چنین تکنولوژی هایی برای روزنامه های خارجی خیلی مهم هستند. تصمیمات هنوز به تایید نهایی نرسیده اما پیشنهادات ما به دست تولید کنندگان رسیده و آنها در حال بررسی این پیشنهادات هستند.

سازمان بینایل گفته که تا پایان ماه می، تمام تغییرات و جزئیات اجرایی این جشنواره به تایید نهایی خواهد رسید. سیکوتو خودش یکی از تولید کنندگان اسبق سینماست.

او با اشاره به نقش کلیدی سینما در این فستیوال از مقامات دولتی ایتالیا خواهش کرده که در برگزاری این فستیوال و استفاده از سینماها با این فستیوال نهایت همکاری را داشته را داشته باشند.

نقش فستیوال ونیز به گفته ی سیکوتو بسیار پر رنگ تر از آن است که توسط کرونا از بین برود! برای این فستیوال نهایتا به شش تا هفت سینما احتیاج است. مدیریت هفت سینما بسیار راحت تر از مدیریت هزاران سینما است!

این در حالی است که ایتالیا در حال حاضر در قرنطینه است!

کرونا جان بیش از 23000 نفر از افراد این کشور را گرفته و به جرات می توان گفت سخت ترین و دردناک ترین شیوع این بیماری در ایتالیا بوده است.

امید مردم به این است که شدت بیماری با کوتاه بودن دوره ی همه گیری جبران شود و مانند چین مردم ایتالیا هم هر چه زودتر از شر این بیماری راحت شوند.

فستیوال فیلم ونیز قدیمی ترین فستیوال فیلم است و در ژانویه اعلام شد که مجری اجرای این فستیوال “کیت بلانشیت” خواهد بود.

در ادامه بخوانید » پایان سریال پایتخت شش روی هواست ؛ کرونا پایان حماسی را نیمه کاره گذاشته!