جلوگیری از آسیب دیدگی روی تردمیل ! استفاده از تردمیل راهی مناسب برای ورزش های هوازی است ، اما چند قانون  وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید از آسیب دیدگی جلوگیری کنید.

راه رفتن یا دویدن بر روی تردمیل ممکن است بسیار ایمن به نظر برسد ، و در بیشتر موارد نیز چنین است.اما از آنجا که حوادثی  هنگام استفاده از تجهیزات و ماشین آلات ورزشی  رخ می دهد، لازم است که خطرات این نوع تمرین را نیز یاد آوری کنیم.


شاید برایتان جذاب باشد :


یکی از مشکلات استفاده از تردمیل این است که افراد ممکن است هنگام استفاده از آن تعادل شان را از دست دهند و چون این دستگاه توسط موتور کار می کند (یعنی توسط شخص هدایت نمی شود ) ممکن است آسیب های جدی در پی داشته باشد.عواقب آن می تواند شامل کبودی ، شکستگی استخوان ، ضربه مغزی و حتی گاهی مرگ باشد.

نکاتی درباره آموزش و ایمنی تردمیل

ورزش می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند ، استخوان ها و ماهیچه های شما را قوی تر کند ، افسردگی و استرس را تسکین دهد و خطر ابتلا به دیابت ، آرتریت ، بیماری قلبی ، کلسترول بالا ، فشار خون بالا و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.استفاده از تردمیل یک روش عالی برای ادامه برنامه های ورزشی است زمانیکه شما به هر دلیلی ترجیح می دهید در فضای بسته ورزش کنید.

10 راه هوشمندانه برای جلوگیری از آسیب دیدگی روی تردمیل

1. مطمئن شوید که از وضعیت سلامتی خود اطلاع دارید

بعضی اوقات سقوط بر روی تردمیل در اثر حادثه قلبی عروقی (CVI) مانند حمله قلبی یا سکته مغزی ایجاد می شود.CVI در مردان بالای 55 سال و دارای استرس زیاد ، از جمله سایر عوامل خطرزا است.قبل از شروع برنامه ورزشی حتماً از وضعیت سلامتی خود اطمینان حاصل کنید.

2. علائم مشکل را در طول تمرین خود تشخیص دهید

اگر احساس درد در قفسه سینه ، تنگی نفس یا احساس سبکی دارید ، تمرین خود را متوقف کنید.اینها علائم هشدار دهنده ای است که ممکن است یک بیماری اساسی داشته باشید که باید با پزشک خود در مورد آنها صحبت کنید.

3. با مکانیسم ایمنی آشنا شوید

دستگاه تردمیل دارای گیره ای  است که می تواند به لباس کاربر وصل شود.اگر  سقوط کنید یا تعادل خود را از دست دهید ، کلید از دستگاه دور می شود و تردمیل را خاموش می کند.

4. حواس پرتی ها ، مانند تلویزیون و موسیقی را به حداقل برسانید

ورزش بر روی تردمیل هنگام تماشای تلویزیون یا خواندن می تواند بسیار حواس پرت باشد و احتمال آسیب دیدگی شما و سقوط را افزایش  دهد.تمرین خود را با سرعت کمتری شروع کنید ، از عرض  تردمیل آگاه باشید .

5.قبل از شروع تمرین ، برنامه ای در اختیار داشته باشید

اگر تردمیل شما در یک سالن ورزشی حرفه ای نیست ، به کسی اطلاع دهید که شما قصد دارید با تردمیل ورزش کنید.و تلفن تان را در نزدیکی خود قرار دهید.

6.لباس  و کفش مناسب

 حتماً کفش و لباس  ورزشی مناسب داشته باشید.و هرگز کفش صندل یا تخت نپوشید و بر روی تردمیل پابرهنه راه نروید.

7.شروع و پایانی ایمن

از شروع تردمیل بر روی تردمیل نایستید.حرکت ناگهانی تردمیل می تواند شما را غافلگیر کند و باعث افتادن شما گردد .از این رو همیشه پاهای تان را کنار تردمیل قرار دهید.و هنگامی که تمرین خود را تمام کردید ، همیشه دستگاه را قبل از خاموش کردن متوقف کنید.

8- فرم مناسب را روی تردمیل حفظ کنید

وضعیت خوبی را حفظ کنید ، به این معنی که شانه های شما باید صاف باشد ، و سر شما رو به جلو باشد ، نه اینکه به کف نگاه کنید.دستان خود را شل کنید و بگذارید بازوهایتان به طور طبیعی چرخش داشته باشد.اجازه ندهید که قدم های شما کوتاه و متزلزل شود.

9- توجه به احساس خستگی

 محدودیت های خود را بدانید؛ وقتی احساس خستگی می کنید یا فرم مناسب خود را از دست می دهید ، وقت آن است که قبل از صدمه دیدن متوقف شوید.

10. برای جلوگیری از آسیب دیدگی ابتدا زمان ، سپس شدت آن را افزایش دهید

وقتی برنامه تردمیل خود را شروع می کنید ، ابتدا به تدریج زمان خود را  اضافه کنید.می توانید بعداً با افزودن سرعت یا افزایش شیب تردمیل خود شدت را افزایش دهید.کارشناسان همچنین توصیه می کنند سرعت یا شدت را افزایش دهید ، اما نه به طور همزمان .