قوانین طلایی برای جلوگیری از ابتلا به اسهال در تابستان کدامند ؟ مصرف مواد غذایی در تابستان به دلیل گرم بودن هوا ریسک زیادی را بهمراه دارد و در صورت بهداشتی نبودن و یا فاسد شدن باعث ایجاد اسهال می گردد.اغلب اسهال یک مشکل ساده تلقی می گردد اما گاهی ممکن است سبب بیماری های خطرناکی شود.

جلوگیری از ابتلا به اسهال در تابستان

اسهال به وضعیتی گفته می شود که در آن فرد بیمار بیش از سه بار در روز مدفوع روان و یا مایع دارد.اسهال بیش از دو هفته اسهال حاد و به اسهال بیش از چهار هفته اسهال مزمن گفته می شود.اسهال می تواند در حالات های مختلف شخص را مبتلا کند.دانستن این نکته که دلیل اسهال عفونت است و یا خیر دارای اهمیت زیادی است .


همچنین بخوانید :

۸ توصیه به بیماران دیابتی در روزهای گرم تابستان

۷ نکته زیبایی در تابستان !

بیماری هایی که در تابستان زنان را تهدید می کند ؟

۹ پیشنهاد برای جلوگیری از حملات میگرنی در تابستان !


درمان اسهال در منزل

اگر فرد علائمی مانند استفراغ ،حالت تهوع ،آبریزش از دهان را نداشته باشد ،می توان اسهال را در منزل درمان کرد.اما چگونه ؟

1لیتر آب جوشیده و خنک شده

1 قاشق چای خوری شکر

1 قاشق چای خوری نمک

1 قاشق چای خوری کر بنات

را با یکدیگر مخلوط کرده و می توان در طول روز به و مقادیر کم مصرف کرد.

اسهال می تواندسبب مرگ شود !

بدن شما زمانیکه دچار اسهال می شود علاوه بر آب  مقادیر زیادی سدیم و پتاسیم نیز از دست می دهد.کمبود پتاسیم سبب بیماری های قلبی و ضعیف شدن عضلات می گردد.کمبود سدیم سبب سردرد ،سردرگمی ،از دست دادن هوشیاری ،کما و به همین ترتیب مرگ می شود.به همین دلیل در درمان اسهال باید آب و سدیم و پتاسیم از دست رفته تامین گردد.جلوگیری از ابتلا به اسهال در تابستان با انجام روش های زیر قابل کنترل است.

در خارج از منزل به نوشیدنی های خود یخ اضافه نکنید !

جلوگیری از ابتلا به اسهال در تابستان

در تابستان ما بیش  از هر زمان دیگری نوشیدنی های خنک میل می کنیم.دلیل عدم استفاده از یخ در خارج منزل این است که شما از منبع یخ اطلاعی ندارید.به همین دلیل اگر در خارج از منزل  منبع یخ را نمی شناسید از آن استفاده نکنید.هنگام تهیه یخ در خانه نیز  باید از آب خالص و تمیز استفاده کنید.

سبزیجات و میوه های خام  نخورید

سبزیجات و میوه های خام و سالاد را حد الامکان در خارج از منزل و رستوران مصرف نکنید.زیرا از نحوه شستشو آن ها اطلاع ندارید.از خرید محصولات لبنی مانند شیر و ماست به صورت باز خودداری کنید.سعی کنید هنگام مصرف میوه ها پوست آن ها را بکنید.همچنین سعی کنید در منزل سبزی و میوهای تان را به خوبی بشویید.

جلوگیری از ابتلا به اسهال در تابستان

هنگام تعویض پوشک فرزندتان دستکش بپوشید !

اسهال کودکان  می تواند به والدین آنها  نیز سرایت کند. از همین رو هنگام تعویض پوشک فرزندتان از دستکش استفاده کنید.همچنین بعد از تعویض پوشک فرزندتان دستانتان را به خوبی بشویید.