جلوگیری از ابتلا به کرونا در محل کار و ادارات! اگرچه بسیاری از افراد برای محافظت در برابر  ویروس کرونا به دور کاری روی آورده اند ، اما هنوز هم هزاران نفر مجبورند به دفاتر  و محل های کار بروند.اما کسانیکه مجبورند در محیط های بسته کار کنند باید چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند؟ بیایید با یکدیگر با این روش ها آشنا شویم :

جلوگیری از ابتلا به کرونا در محل کار و ادارات

جلوگیری از ابتلا به کرونا در محل کار و ادارات

تهویه مکرر هوا

تهویه مکرر هوا در محل های کار بسته و محیط های اداری بسیار مهم است ، این کار باید با باز کردن پنجره ها انجام شود . تهویه محل کار با سیستم های تهویه مرکزی باید به گونه ای ترتیب داده شود تا از گردش هوای پاک ، نگهداری سیستم ها و فیلترها مطابق با توصیه های سازنده استفاده شود.


در ادامه بخوانید:

سه راه اصلی انتقال کرونا ؛ پیشگیری بهتر از درمان است!

با این 12 راهکار در بیرون از منزل از شر کرونا در امان بمانید!!!!


بین دو نفر باید حداقل یک متر فاصله  باشد

در حالیکه توصیه نمی شود در محیط های کاری از دستگاه های ماورابنفش برای ضدعفونی محیط استفاده شود ، تأکید می شود که حداقل یک متر فاصله بین کارمندان وجود داشته باشد و پرسنل باید همه از ماسک استفاده کنند.

زمان وعده های غذایی باید بین گروه ها تقسیم شود

فاصله بین میز و صندلی ها درغذاخوری محل کار باید حداقل 1 متر باشد ، برای پیگیری آسان باید زمان وعده های غذایی طبق گروه ها مشخص شود و افراد گروه بندی شوند. در صورت امکان ، همان افراد باید در همان میز غذا بخورند و در هنگام استراحت چای  نیز باید قوانین مشابهی رعایت شود.

بهداشت دست باید به درستی انجام شود

توجه به بهداشت دست ، شستن دستها با آب و صابون حداقل به مدت 20 ثانیه ، مالش دادن آنها با مواد ضد عفونی کننده حاوی الکل در صورت عدم وجود صابون و آب ، عدم استفاده از صابون حاوی ضد عفونی کننده ، صابون معمولی کافی است.

چگونه باید محیط کار در برابر ویروس کرونا تمیز شود ؟

جلوگیری از ابتلا به کرونا در محل کار و ادارات

در تمیز کردن محل کار باید به تمیز کردن سطوحی که اغلب لمس می شود (مانند دستگیره درب ، گوشی تلفن ، سطوح میز) توجه شود.برای تمیز کردن سطوح باید از موادی حاوی الکل 60 درصد استفاده شود.همچنین برای تمیز کردن صفحه کیبورد و تلفن باید از الکل 70 درصد استفاده شود.