جلوگیری از اضافه وزن در قرنطینه!به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور هستیم در خانه هایمان بمانیم.عدم تحرک و تغذیه ناسالم در این دوران باعث اضافه وزن می گردد.ما حتی در این دوران برای از بین بردن احساسات منفی شروع به خوردن غذا و شیرینی جات می کنیم، حتی بدون اینکه گرسنه مان باشد.اما چگونه می توانیم این روند در قرنطینه را متوقف کنیم؟برای جلوگیری از اضافه وزن چه کارهایی باید انجام دهیم؟

روز را با صبحانه آغاز کنید

روز را با صبحانه آغاز کنید

صبحانه مانع از بروز تنش ، عصبی بودن و خواب آلودگی می شود که ممکن است به دلیل پایین بودن قند خون در نتیجه گرسنگی برای مدت طولانی رخ دهد و همچنین باعث یک شروع تازه و پرانرژی در طول روز می شود.بهتر است در وعده صبحانه از پنیرهای کم چرب و سبزیجات و تخم مرغ استفاده کنید.


همچنین بخوانید:

20 راه حل ساده برای رهایی از اضافه وزن حاصل از تعطیلات نوروزی !

چگونه از اضافه وزن در آخر هفته جلوگیری کنیم ؟


حتما میان وعده داشته باشید

حتما میان وعده داشته باشید

میان وعده  برای تنظیم منظم قند خون و متابولیسم بالا بسیار مهم است.شما می توانید در میان وعده هایتان از میوه ، گردو،ماست و… استفاده کنید.

به مقدار کافی کربوهیدرات مصرف کنید

کربوهیدرات

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی در همه موجودات زنده هستند و اجزای ساختاری اساسی هستند.کربوهیدرات ها منبع فیبر هستند.یکی از کربوهیدرات های در دسترس نان است.نان قند خون را تنظیم می کند.همچنین شما می توانید از سیب زمینی ، برنج ، ماکارونی نیز استفاده کنید.اما دقت کنید که در مصرف کربوهیدرات ها تعادل را رعایت کنید.

میوه و سبزیجات مصرف کنید

جلوگیری از اضافه وزن در قرنطینه

سبزیجات و میوه ها ، سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها  هستند و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.همچنین باعث احساس سیری می شوند و به روده ها کمک می کنند تا به درستی کار کنند و وزن را کنترل  می کنند.بنابراین لازم است که روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات مصرف شود.

حداقل روزی 2-3 وعده شیر و لبنیات میل کنید

شیر و لبنیات که منبع پروتئین و کلسیم هستند ، برای تأمین نیاز روزانه ما به پروتئین مهم هستند.شما می توانید در میان وعده هایتان از شیر همراه با موز یا توت فرنگی استفاده کنید.

نوشیدن آب را فراموش نکنید

جلوگیری از اضافه وزن در قرنطینه

برای اطمینان از عملکرد منظم بدن و سوزاندن چربی باید به مصرف آب توجه کنید.سعی کنید در روز بین 8-10 لیوان آب بنوشید.

ورزش کنید

با رعایت رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب و تمرینات ورزشی در خانه به خصوص الان که در قرنطینه هستیم به راحتی می توانید از اضافه وزن جلوگیری کنید.ورزش نه تنها به فیزیک ما کمک می کند به خصوص باعث تقویت روحیه مان در این روزها نیز می گردد.

گرسنگی عاطفی تان را سیرکنید

در این روزهای قرنطینه همه ما ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل استرس ، ناامیدی و غم شویم.از همین رو سعی داریم این احساسات را با خوردن تنقلات ناسالم از بین ببریم.سعی کنید به جای خوردن هله هوله کارهایی بکنید که شما را خوشحال می کنند به عنوان مثال کتاب بخوانید ، ، فیلم ببینید ، برقصید، نقاشی بکشید و….