سرطان کبد یکی از بدترین بیماری های بشر است!

این سرطان عملا تمام آنزیم های بدن را به هم میریزد!!! پس جلوگیری از سرطان کبد میتواند به سلامتی تان بیشتر از آنچه فکر میکنید کمک کند! با راه های جلوگیری از سرطان کبد آشنا هستید؟؟؟

با وارونه باشید تا با راه های ساده ی جلوگیری از سرطان کبد آشنا شوید !!!


4 فوریه ; روز جهانی سرطان

داروی جدید درمان سرطان سلول های سرطانی را در 12 بیمار ناپدید کرد!

نشانه های سرطان کیسه صفرا که همه باید آنها را بدانند!


آمار ابتلا به سرطان کبد از سال 1980 به این طرف سه برابر شده است!!! 

فاکتور هایی مانند چاقی و افزایش ابتلا به دیابت نوع 2 در بالابردن این آمار بی تاثیر نیستند!!! محققان بر روی موش های آزمایشگاهی تحقیقات زیادی انجام داده اند! و دانستن نتیجه ی تحقیقاتشان در این مورد خالی از لطف نیست!!

در نتیجه ی تحقیقات مشخص شد ورزش کردن می تواند ریسک ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد! به خصوص در افرادی که ریسک بالایی برای ابتلا به این بیماری دارند!!!

همه ی ما از تاثیرات ورزش مداوم با خبریم ! می دانیم چه نقش مهمی در سلامتی ما بازی می کند! اما امروزه محققان به این نتیجه رسیدند که ورزش مداوم عملا خاصیت ضد سرطانی دارد!

حتی می توان گفت ورزش کردن مثل جنگیدن با سرطان است! به خصوص سرطان کبد !!! محققان دانشگاه استرلیایی آنو کمی بیشتر در این مورد تحقیق کرده اند! تا ما دقیق تر بدانیم آیا واقعا ورزش در افرادی که ریسک بالای ابتلا به این بیماری را دارند موثر است؟؟؟

خب !!! تا به حال می دانستیم که ورزش برای همه نوع سرطان خوب است !!! اما حالا تمرکز ما بر روی سرطان کبد است !! بیایید در این مورد بیشتر بدانیم !!!

افرادی که ریسک بالای ابتلا به سرطان کبد را دارند شامل بیمارانی می شوند که تسمع دارند یا دیابت نوع 2 یا هپاتیت 3 !!!

 افرادی که کبد چرب دارند یا دیابت نوع 2 بیش از هر فرد دیگری در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد هستند!!! حالا می خواهیم بدانیم ورزش کردن چطور زنجیره ی این بیماری ها را در هم می شکند !!!

خب دانشمندان وعده ی غذایی موش ها بالا بردند تا بیش از اندازه چاق شوند ! و کبدشان هم چرب شود! سپس سلول های سرطانی را به کبدشان تزریق کردند!!!

نیمی از این موش ها را در چرخ گردان قرار دادند و نیم دیگر در قفسشان بدون فعالیتی محبوس بودند !!! موش های موجود در چرخ گردان روزی 40 کیلومتر می دویند ! همین عامل جلوی افزایش وزنشان را هم می گرفت !!!

وضعیت سلامتی این موش ها نسبت به موش هایی که در قفس بودند خیلی بهتر شده بود!!! با اینکه هر دو گروه موش هم چنان مقدار ثابتی غذا می خوردند !!!

تقریبا تمام موش هایی که ورزش نمی کردند در عرض شش ماه به سرطان کبد مبتلا شدند !!

جلوگیری از سرطان کبد

اما در طول همین شش ماه آن دسته از موش هایی که ورزش می کردند به این بیماری دچار نشدند !!! پس نتیجه میگیریم که ورزش واقعا از سرطان کبد جلوگیری می کند!!!

این را هم بگوییم که شدت چربی کبد در آن دسته موش هایی که ورزش می کردند به مرور زمان کم شد !!! مولکول های استرس زا هم در خون این دسته از موش ها کمتر دیده می شد!!!

این مولکول های استرس زا در تبدیل سلول های کبد به سلول های سرطانی نقش بسزایی بازی می کنند !! با ورزش کردن میزان این مولکول ها در بدن به طرز بسیار عجیبی کاهش پیدا می کند!!!

پس بر اساس شواهد به دست آمده می توان نتیجه گرفت که بله … ورزش کمک میکند !!

به خصوص به کسانی که به علت چاقی ، کبد چرب و دیابت نوع دو در معرض ابتلا به این بیماری سخت هستند !!! با کمک این تحقیقات نقش مولکول های استرس زا در سرطان کبد معلوم شد !!!

شاید بتوان در آینده داروهایی تولید کرد که میزان این مولکول ها در خون را کم کند !!! با کمک علم بشر شاید بتوانیم روزی میزان ابتلا به این بیماری را کمتر کنیم !!!