امروزه بانوان دنبال راه های طبیعی هستند که از پیری و چروک شدن پوست شان جلوگیری کنند. اما برای جوان و شاداب ماندن پوست باید از چه روغن هایی استفاده کنیم ؟ خانه چگونه می توانیم سرم ضد پیری بسازیم ؟

البته کرم و سرم های ضد پیری در بازار با مارکهای مختلف موجود می باشد، اما این کرم ها علاوه بر اینکه نمی دانیم داخل آنها از چه چیزهایی استفاده شده اغلب دارای قیمت های گزاف هستند به همین دلیل امروزه بسیاری از بانوان دنبال استفاده از روغن های طبیعی برای جلوگیری از پیری و چروک شدن پوست هستند. ما در این مطلب شما را با این روغن ها  آشنا می کنیم.

1-روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو تاثیر بسزایی در جلوگیری از پیری و چروک شدن پوست دارد. این روغن شامل امگا 6،اسید گاما لینولنیک، ویتامین A ،ویتامین E است که تاثیر زیادی بر روی چین و چروک های ریز صورت دارد.و باعث بازسازی سلول های پوست و تولید کلاژن می شود.این روغن سریعا به پوست جذب می شود و تقریبا مناسب هر نوع پوستی است.مخصوصا برای پوست های خشک بسیار مناسب می باشد.

2-روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین حاوی مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین E است به همین دلیل سبب حفظ الاستیک پوست می شود و علاوه بر آن حفظ به گردش خون در پوست نیز تاثیر گذار است.علاوه بر روغن بادام شیرین از پوست در مقابل اشعه UV حفاظت می کند.روغن بادام شیرین کاملا بی بو است.و این ویژیگی برای کسانی که از بوی روغن ها بدشان می آید بسیار خوب است.علاوه بر آن نیز سریعا به پوست جذب می شود.

3-روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است و خاصیت آنتی اکسیدان دارد و از پیر و چروک شدن پوست جلوگیری می کند.روغن نارگیل برای بدن و پوست صورت بسیار مفید است و دارای و حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط متشکل از اسید لوریک است.روغن نارگیل علاوه بر خاصیت ضد پیری ،برای از بین بردن سلولیت ها و ترک های پوستی بسیار مفید است .می توانید از روغن نارگیل به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده کنید.

4-روغن آووکادو

روغن آووکادو، روغنی بسیار غلیظ و مفید برای پوست است .روغن آووکادو حاوی ویتامین A و ویتامین E است و محرک خوبی  برای کلاژن سازی پوست است .ویکی از روغن هایی است که شما باید در منزل داشته باشید.

5-روغن آرگان

روغن آرگان ،روغنی مفید برای هیدراته کردن پوست و از بین رفتن چین و چروک پوست است و باعث حفظ رطوبت در پوست می شود.این روغن 80% از اسید های چرب تشکیل شده است.

 

در ادامه بخوانید : انتخاب صحیح کرم ضد آفتاب و نحوه استفاده از آن !!!