حقایقی جالب درباره الفونس الریک ؛ شخصیتی دوست داشتنی از “کیمیاگر تمام فلزی”

با شرح حقایقی جالب درباره الفونس الریک در خدمت شما هستیم. الفونس الریک، یکی از شخصیت های اصلی “کیمیاگر تمام فلزی” یا Full metal alchemist، است که روحش، به زرهی غول پیکر پیوند خورده است. و همین موضوع، باعث شده شخصیت تکی باشد.

سری مانگای هیرومو آراکاوا، کیمیاگر تمام فلزی، در سال 2003 تبدیل به انیمه شد و دوباره در سال 2009 ، انیمه کیمیاگر تمام فلزی: برادری با اقتباس از مانگا ساخته شد. همچنین، دو فیلم انیمیشنی و یک لایواکشن که اقتباسی از این مانگا بودند، ساخته شدند.

در همه نسخه های اقتباسی، ستارگان اصلی داستان، ادوارد و الفونس الریک هستند که البته به خوبی می درخشند! اما بعضی اوقات، توجه زیاد روی ادوارد و درخشش چشمگیر او، باعث می شود الفونس کمی به عقب رانده شده و کمتر در مرکز توجه باشد. الفونس هم همان قدر که ادوارد دوست داشتنی است، دوست داشتنی و لایق توجهی بیش از اینها در داستان است. (البته او در میان طرفداران شخصیتی محبوب است.)


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های فانتزی که حتما باید تماشا کنید! داستان‌‎هایی پر از خیال! قسمت اول


ادوارد و الفونس، هردو به خاطر اشتباه دردناکی که در کودکی انجام دادند، یعنی تلاش برای برگرداندن مادر مرده شان به زندگی با استفاده از کیمیاگری، بهای سنگینی پرداختند. ادوارد، دست راستش، و الفونس، تمام بدنش را از دست می دهند. ادوارد، خیلی سریع، پای چپش را قربانی می کند تا روح الفونس را به زرهی بزرگ پیوند بزند و حالا، او مثل یک غول آهنی است.

حقایقی راجع به الفونس وجود دارند که گاهی به آنها دقت کرده ایم، گاه از کنارشان گذر کرده ایم، و بعضی وقت ها اصلا متوجهشان نشده ایم. همراه ما باشید تا با یکدیگر برخی از این حقایق را مرور کنیم.

الفونس الریک

1. الهام گرفتن هیرومو آراکاوا از داستان های ایتالیایی برای طراحی شخصیت او

همان طور که می دانید، الفونس الریک، روح یک انسان درون زرهی غول پیکر است. بیش از چندین شخصیت (که شامل برخی ویلین هاهم می شود.) از خالی بودن این زره عافلگیر می شوند. ولی چنین شخصیتی قبلا وجود داشته: مثل اینکه هیرومو آراکاوا، از “شوالیه ناموجود” اثر ایتالو کالوینو الهام گرفته است؛ شوالیه ناموجود، داستان شوالیه ای جوانمرد و درستکار را تعریف می کند که فقط یک زره خالی است و برای عدالت می جنگد. او مثل الفونس، بدنی ندارد و فقط پژواک صدایش موجود است. خوشبختانه، او هیولا نیست و مثل الفونس، آدم خوبی است.


همچنین: موسیقی متن انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood را گوش کنید !


با توجه به این شباهت، ما “احتمال” می دهیم که هیرومو آراکاوا از این داستان الهام گرفته است.

2. او اشتباه ادوارد را نادیده و دست کم گرفت!

هم ادوارد و هم الفونس خود را به خاطر فاجعه ای که به خاطر بازگرداندن مادرشان به بار آمد، سرزنش می کردند. (ولی همدیگر را سرزنش نمی کردند.) الفونس خود را به خاطر اتفاقی که افتاد، مقصر می دانست، ولی آنقدر درگیر سرزنش کردن خودش شده بود که نفهمید ادوارد هم عذاب وجدان دارد و نمی تواند خود را ببخشد.

این موضوع زمانی رفع شد که الفونس سر قضیه بری ساطوری برای اولین بار احساس کرد نکند عروسک دست ساز ادوارد باشد؟ و بعد وینری، اشک ریزان متقاعدش کرده، دلداری اش داده، و به او یادآوری کرد که ادوارد هم بار عذاب وجدان زیادی را تحمل می کند. و سپس، مشکل او بعد از صحبت کردن با ادوارد حل شد.

3. توقف رشد ذهنی او

نه، نه، اصلا و ابدا منظور این نیست که او احمق است! اتفاقا برعکس؛ او یک بچه باهوش با ذهنی پر از مطالب علمی، درست مثل برادرش است.

به هر حال، هنگام آن فاجعه، او فقط یک بچه ده ساله بود و بنابراین، روح یک بچه ده ساله به آن زره پیوند خورده است. بنابراین، بلوغ ذهنی الفونس متوقف شده، و حالا، در سن چهارده سالگی، هنوز مثل زمان ده سالگی اش رفتار می کند.

این موضوع، باعث شده برای بینندگان و سایر کاراکترها، دوست داشتنی باشد، زیرا او یک مععصومیت خاص کودکانه دارد که دوست نداشتنش سخت است!


همچنین بخوانید: بهترین انیمه هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید ! بخش دوم


4. او به جای هردویشان عذرخواهی می کند!

برعکس برادر کله شقش، آلفونس در روابط اجتماعی بسیار موفق بوده و با همه مهربان است و مودبانه صحبت می کند.

وقتی اد، شروع به قلدربازی می کند، اوضاع کمی خراب می شود ولی ال آرامش خود را حفظ کرده، و همیشه از آخرین قربانی برادرش معذرت خواهی می کند. خوشبختانه ال در شرایط لازم، به اندازه کافی به جای هردویشان معذرت خواهی می کند.

5. او عاشق گربه هاست!

ال خیلی مهربان است و اینطور که به نظر می آید، او تمایل شدیدی نسبت به داشتن یک حیوان دارد. بارها- و نه فقط یکبار- ادوارد وسط راهشان متوجه می شود که خبری از ال نیست!…و بعد او دلیلش را کشف می کرد:

هربار، الفونس یک گربه ولگرد پیدا می کرد و دوست داشت بزرگش کند. حتی وقتی ادوارد اعتراض می کرد، الفونس نمی توانست جلوی خودش را بگیرد.

او در مانگا، به عنوان کسی که در زرهش گربه حمل می کند شناخته می شود. او حتی یکبار چند گربه را در زرهش نگه می دارد!


همچنین بخوانید: 6 انیمه شبیه Your name ؛ فراز و نشیب هایی از جنس هم


6. او حسابی دلش برای غذا تنگ می شود!

زندگی با بدن زرهی، مزایایی دارد مثل: عدم گرسنگی، نبود خطر سکته قلبی یا غرق شدن، یا به وجود آمدن خطر جدی به خاطر ضربه و… اما این موارد باعث نمی شوند به ال خوش بگذرد؛ و باعث می شوند ال بسیاری از جنبه های انسانی خود را از دست بدهد.

بیشتر از همه چیز، او دوست دارد دوباره غذا بخورد و طعم آن را بچشد؛ و این طبیعی است. او دوست دارد دستپخت وینری را امتحان کند، به خصوص پای سیب فوق العاده او را! که البته وینری هنوز در حال تمرین پختن آن است تا زمانی که ال بدن خود را پس می گیرد، حسابی از او پذیرایی کند!

الفونس الریک

7. او بزرگ شدن را دوست ندارد!

برخلاف میلش، الفونس با زرهی غول پیکر دیده می شود و اکثر آدم ها، متوجه روح یک بچه در درون این زره نمی شوند. او به خاطر بدن بزرگ و تمام فلزی اش، با کیمیاگر تمام فلزی اشتباه گرفته می شود؛ اما این ظاهر، کسی که او واقعا هست را نشان نمی دهد. این موضوع، که مردم او را مثل یک غول می بینند، باعث می شود الفونس احساس بدی داشته باشد. ولی برعکس، وقتی بقیه با او مثل یک پسربچه عادی رفتار می کنند، او خوشحال می شود. زیرا در اصل، این خود واقعی الفونس است.


همچنین بخوانید: بهترین انیمه های ماوراء الطبیعی ؛ سفری لذت بخش در افسانه ها!


الفونس الریک

8. او از کیمیاگری ژینگی ها خوشش می آید!ً

کیمیاگری ژینگی ها برای الفونس جالب است؛ زیرا آنها می توانند با استفاده از آن، به بیماران کمک کرده و آسیب های وارد شده به جسم را التیام ببخشند.

زمانی که الیویر آرمسترانگ، می خواست کیمیاگری ژینگ را به نوعی سلاح تبدیل کند، الفونس از آن، به عنوان همان چیزی که هست قدردانی می کرد.

در برخی نسخه های داستان، ال به ژینگ سفر می کند تا در مورد کیمیاگری شان بیشتر یاد بگیرد. او، با می و پاندایش به خوبی می ساخته؛ در واقع، پاندای می را با یک گربه اشتباه می گیرد و سعی می کند آن را نگه دارد، ولی پاندا، خیلی زود به نزد صاحب اصلی اش، می، برگشت.

9. او هوهنهایم را درک کرده و با او به خوبی کنار می آید!

هردو برادر الریک به خاطر اینکه پدرشان، ون هوهنهایم، خانه را ترک کرد و مادرشان هم چندسال بعد فوت کرد، بسیار غمزده و دلگیر شده و خیلی خیلی آسیب دیدند. در حالی که ادوارد شروع به کینه ورزی و لجبازی کرد، الفونس طور دیگری به قضیه نگاه کرد.

الفونس دلسوزتر و صبورتر است. و وقتی هوهنهایم ماجرایش را با پادشاه زرزس (همان خشایارشاه خودمان) و “پدر” تعریف کرد، الفونس با او همدلی کرد و دلش برای او سوخت. هم هوهنهایم و هم- بعضی اوقات- الفونس خودشان را به شکل یک هیولا می بینند. هوهنهایم به خاطر یک سنگ کیمیای ابدی بودن که با جان چندین هزار، شاید هم میلیون، نفر آدم اینطور شده و الفونس به خاطر روحی در بدنی آهنی بودن.

امیدوارم از مطالعه مطلب “حقایقی جالب راجع به الفونس الریک؛ شخصیتی دوست داشتنی از کیمیاگر تمام فلزی” لذت برده باشید. شما چه نکات دیگری را از رفتارهای او به یاد دارید؟ با ما در میان بگذارید!  

در ادامه بخوانید: 

بهترین انیمه های اکشن عاشقانه که باید تماشا کنید! بخش اول

نگاهی به فصل اول انیمه Kengan Ashura ؛ یکی از بهترین انیمه های رزمی چند سال اخیر !