8 مورد از حقایق سریال Breaking Bad

Breaking Bad یا هر چیزی که می‌نامید؛ یکی از بهترین سریال‌های تاریخ سینمای جهان است. برای همین امروز من برای شما چند مورد جالب درمورد حقایق سریال Breaking Bad را آماده کرده‌ام که احتمالاً از آن بی‌خبر بوده‌اید.

۱- Breaking Bad در ابتدا قرار نبود در آلبوکرکی نیومکزیکو فیلمبرداری شود بلکه مکان اولیه فیلمبرداری، ایالت کالیفرنیا بود.

سریال Breaking Bad

وینس گلیکان در مصاحبه با مجله slant اعلام کرد که در ابتدا عوامل سریال تصمیم داشتند تا بریکینگ بد را در ریورساید کالیفرنیا بسازند ولی شرکت SONY با حمایت‌های مالی‌اش از سریال، زمینه انتقال لوکیشن اصلی فیلم را به نیومکزیکو فراهم کرد.


همچنین بخوانید:

بهترین فیلم های جاسوسی که نباید از دست‌شان بدید!!! 

۱۰ تا از بهترین فیلم های رایان رینولدز بر اساس IMDB 

8 تا از بهترین فیلم های مهیج که باید ببینید!!!


۲- Breaking Bad باعث شد تا آلبوکرکی نیومکزیکو به یک شهر معروف به توریستی تبدیل شود.

 Breaking Bad

با توجه به توجه ویژه توریست‌ها به این شهر بعد از پخش سریال بریکینگ بد، اقتصاد آلبوکرکی رشد فوق‌العاده‌ای داشته است. لوکیشن‌های اصلی فیلمبرداری اکنون به مکان‌های توریستی تبدیل‌شده‌اند. همچنین غذاهای این سریال در رستوران‌های آلبوکرکی نیز سرو می‌شوند؛ مثل پیراشکی‌هایی که بانام Blue sky شناخته می‌شوند. همچنین آبنبات‌هایی که با الگو گرفتن از بریکینگ‌بد درست شده‌اند که بسیار خوشمزه هستند.

اغلب شرکت‌های مسافرتی برای مسافران و توریست‌ها، تورهای مخصوص بازدید از مکان‌های فیلم‌برداری این سریال را فراهم می‌کنند. خانه والتر وایت و رستوران مشهور سریال نمونه‌هایی از این مکان‌ها هستند.

۳-صاحب واقعی خانه والتر وایت از مشهور شدن خانه‌اش اصلاً خوشحال نیست.

حقایق سریال Breaking Bad

پس از پخش سریال Breaking Bad ، لوکیشن فیلمبرداری خانه والتر وایت  به یک مکان توریستی و گردشگری تبدیل شد و این باعث رنجش خاطر ساکنان این خانه گشت. حتی صاحب‌خانه دور خانه، حصار کشید ولی این حصارها نتوانستند مانع ورود هواداران برکینگ بد به خانه بشوند بسیاری از هواداران سنگ‌های محوطه را به‌عنوان یادگاری با خودشان می‌برند یا سعی می‌کنند مثل والتر وایت پیتزا را به روی پشت‌بام پرتاب کنند


همچنین بخوانید:

چرا نباید گیم اف ترونز را ببینیم؟

فیلم‌های شبیه Extraction ؛ برای آنهایی که به دنبال هیجان هستند!

همه چیز در مورد جان ویک 4؛ از فیلم نامه گرفته تا تاریخ اکران


۴-سکانس پرتاب پیتزا توسط والتر وایت فقط یک‌بار فیلم‌برداری شد.

حقایق سریال Breaking Bad

در فصل دوم از سریال Breaking Bad با پیتزا را به سمت پشت‌بام پرتاب می‌کند این سکانس فقط یکبار ضبط‌شده البته برای این کار عوامل تلاش چندساعته کردند و نکته جالب این است که پیتزا در این سکانس برش نخورده است.

۵-به‌هیچ‌وجه امکان ساخت مت‌آمفتامین از روی دستورالعمل‌های Breaking Bad وجود ندارد.

حقایق Breaking Bad

جسی و والتر در سریال به‌صورت خیلی دقیق در مورد ساخت متامفتامین صحبت می‌کنند ولی این صحبت‌ها طوری طراحی‌شده است که امکان استفاده از آن‌ها برای ساخت آمفتامین به‌هیچ‌وجه وجود ندارد. برای این کار از یک شیمی‌دان کمک گرفته شده و  عوامل سریال با کمک این شیمیدان مواد اصلی تولید مت‌آمفتامین را از سریال حذف کردند. اگر شخصی بخواهد با کمک این سریال مت‌آمفتامین تولید کنند هیچ‌وقت موفق نمی‌شود.


همچنین بخوانید:

دامه‌ی سریال بازی تاج و تخت ؛ 9 مورد از محتمل ترین سناریوها

20تا از بهترین فیلم های مافیایی (گانگستری) که حتما باید ببینید (قسمت اول ) 

7 مورد از سریال های شبیه به گیم آف ترونز که حتما باید آنها را ببینید!


۶-صحنه‌ی دلخراش فصل اول، حل کردن جنازه در اسید، خیلی دقیق و علمی نیست

در فصل اول شاهد یک سکانس دلخراش بودیم. در این سکانس جسی جنازه یک نفر را در وان حمام به‌وسیله هیدروفلوریک اسید حل می‌کند. البته این کار را بدون در نظر گرفتن جنس وام انجام می‌دهد و این باعث می‌شود تا اسید سقف را سوراخ کند و همه‌جا را از اسید و خون پر شود

بعدها یک نفر این کار را با گوشت خوک انجام داد و متوجه شد که باوجوداینکه اسید هیدروفلوریک بافت‌ها را تجزیه می‌کند ولی نمی‌تواند مثل  جنازه حل شده در Breaking Bad گوشت را در خودش حل کند. درواقع عوامل Breaking Bad بر این سکانس کمی زیاده‌روی کرده بودند و اسید در سریال جنازه را خیلی زیاد در خودش حل کرده بود.

۷-شبکه‌های معروفی مثل FX و HBO حاضر به ساخت این سریال نشده بودند.

حقایق سریال Breaking Bad

طرح ساخت این سریال اول به دو شبکه معروفFX  و HBO پیشنهاد شد ولی هیچ‌کدام از این دو شبکه حاضر نشدند تا روی این سریال سرمایه‌گذاری کنند. AMC برخلاف آنها روی Breaking Bad  ریسک کرد و توانست یکی از بهترین سریال‌‌های جهان را بسازد.


همچنین بخوانید:

20 تا از بهترین فیلم های علمی تخیلی که حتما باید ببینید(قسمت اول )

20 تا از بهترین فیلم های مارول که حتما باید ببینید(قسمت اول )

۱۰ تا از بهترین سریال هایی که در پاییز حتما باید ببینید


۸-یکی از حقایق سریال Breaking Bad این بود که قرار بود جسی در پایان فصل اول کشته سود ولی عوامل سریال منصرف شدند.

حقایق سریال Breaking Bad

چندین دلیل برای منصرف شدن کارگردانان و نویسندگان وجود دارد. آن‌ها بعد از پخش قسمت دوم و بررسی بازخوردها به این نتیجه رسیدند که جسی  نباید بمیرد ولی کمی مردد بودند و اعتصاب نویسندگان در سال ۲۰۰۸ باعث شد تا آن‌ها زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری داشته باشند و درنهایت تصمیم گرفتند که جسی به‌عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی در سریال حضورداشته باشد.

اگر نظری در مورد سریال دارید لطفاً در بخش نظرات، نظر خودتان را با ما مطرح کنید.