بدن انسان یکی از پیچیده ترین سیستم های عملکردی است .دانشمندان زیادی از گذشته تا کنون وقت خود را صرف مطالعه در مورد بدن انسان کرده اند.و هر بار با حقایق و شگفتی های جالبی در این زمینه آشنا شده اند.ما در این مطلب  شما را با حقایق علمی جدید در مورد بدن آشنا می کنیم.این حقایق علمی جدید درباره بعضی از بیماری ها نظریه جالبی دارد و باعث می شود شما بدن خود را بهتر بشناسید.

محققان یک گام به درمان اگزما نزدیک تر شده اند

 filaggrin پروتئینی در بدن است که نقش مهمی در شکل گرفتن سلول های پوست و تامین کردن وظایف پوست را داراست .محققان تصور می کردند که دلیل اگزما جهش پروتئین  filaggrin در بدن است اما کمبود  filaggrin باعث شدت اگزما می شود یا نه ؟محققان جواب این پرسش را به درستی نمی دانستند.بر اساس تحقیقات انجام شده توسط نیک رینولد و تیمش در دانشگاه نیوکاسل به این نتیجه دست یافتند که کمبود پروتئین  filaggrin تاثیری زیادی در بیماری اگزما دارد.

رینولد در این باره می گوید:برای اولین بار توانستیم ثابت کنیم که کمبود پروتئین filaggrin به تنهایی نقش مهمی در بیماری اگزما دارد.و این کشف تاثیر زیادی در درمان بیماری اگزما دارد.

بدن انسان

دلیل اصلی ریزش و سفید شدن موها کشف شد

بر اساس تحقیقات انجام شده در مرکز پزشکی جنوب غربی تگزاس یک اختلال ژنتیکی به نام Nörofibrimatoz نوع 1 که سبب افزایش تومورهای مغزی می شود باعث سفید شدن و ریزش موها می گردد.آنها با انجام کشف خود بر روی موش ها به نتایج جالبی دست یافتند :به خاطر اینکه موش ها و انسان ها از نظر بیولوژیکی شبیه به هم هستند این اختلال ژنیتکی سبب ایجاد ریزش موها و سفید شدن آنها می شود.


حتما بخوانید:

6 واقعیت جالب در مورد بدن انسان که شما را متعجب خواهد کرد!


بدن انسان

امکان ارسال سیگنال از سیستم دفاعی بدن

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه پزشکی ویرجینیا بر روی موش ها به این نتیجه دست یافتند که برخلاف تصور آنها سیستم دفاعی بدن یک دیوار ممتد غیر قابل عبور نیست در آن منافذ بسیار کوچکی وجود دارد .البته این تحقیقات هنوز بر روی انسان ها انجام نشده است.در صورت آزمایش بر روی انسان ها و نتیجه درست پزشکان می توانند به راحتی بیماری سرطان را  با استفاده از ساخت آنتی ژن سلول های سرطانی درمان کنند.

بعضی از ژن های بدن  4 روز پس از مرگ نیز به فعالیت خود ادامه می دهند

در سال های گذشته محققان به این نتیجه دست یافته بودند که ژن های بدن بعد از 12 ساعت همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند. Peter Noble دانشجوی دانشگاه میکروبیولوژی واشنگتن با الهام از این تحقیقات آزمایش خود را بر روی یک موش مرده و ماهی انجام داد.515 ژن از موش 24 ساعت بعد از مرگ و548 ژن از ماهی 4 روز بعد از مرگ به فعالیت خود ادامه می دهند.

بدن انسان