حیات هوشمند در کهکشان های بیضوی! درست یا غلط؟

این بار موضوع گزارش ما حیات هوشمند در کهکشان هاست. شما هم در این مورد کنجکاو شده اید؟ تا چه اندازه از حیات هوشمند در کهکشان ها اطلاعات دارید؟

اگر دوستدار فضا باشید به اندازه کافی کنجکاو شده اید که تا انتهای این گزارش همراه ما باشید. این گزارش بی نظیر در مورد حیات هوشمند در کهکشان هاست.

 موضوعی که کمتر کسی راجع بهش شنیده. پس با ما باشید تا هر چه ما میدانیم شما هم بدانید.


همچنین بخوانید»

وجود سفینه های فضایی ؛ پنتاگون وجود UFO را رسما تایید کرد !

علائم بیشتری از حیات در ماه انسلادوس زحل مشاهده شده است

تعداد کهکشان ها ؛ رقم هایی که از شنیدنشان مغزتان دود می کند!


کهکشان های عظیم بیضوی آن چیزی که ما فکر میکردیم نیستند.

این کهکشان ها مثل کهکشان خودمان مهد تکنولوژی نیستند. روی حرفم حساب کنید. چرا که منبع این ادعا تحقیقاتی است که در دانشگاه فضاشناسی آرکانزاس انجام شده.

در این تحقیقات که در ژورنال جامعه ی فضاشناسی سلطنتی چاپ شده ادعاهای تحقیقات قبلی به چالش کشیده شده. در تحقیقات قبلی ادعا شده بود که کهکشان های بیضوی 10000 برابر بیشتر از کهکشان های مارپیچی پتانسیل توسعه ی تکنولوژی دارند.

 راه شیری یکی از نمونه های کهکشان مارپیچ است. در گذشته تصور می شد سیاره هایی که احتمالا در کهکشان های بیضوی وجود دارند امکان توسعه ی تمدن های تکنولوژیکی را بالا می برند.

دلایل این تحقیقات هم مشخص شده است.

بر اساس گفته های این محققان در کهکشان های بیضوی ستاره های بیشتری وجود دارند. جدا از این سوپر نواهای مهلک هم در این کهکشان ها کمتر هستند.

 دنیل ویتمور پروفسور بازنشسته ی دانشگاه فضاشناسی و استاد دانشکده ریاضیات است. او اعتقاد دارد که تحقیقات سال 2015 قانونی به نام قانون اعتدال را زیر پا می گذارد.

این قانون با نام قانون کوپرنیکی هم شناخته می شود. بر اساس قوانین کوپرنیکی عضوی از یک ساختار، تمام خصوصیات ساختار کلی دارد مگر اینکه خلافش ثابت شود.

در طول تاریخ استفاده از این قانون کم نبوده.

راحت تر بگویم برای بررسی هر پدیده ای که به تازگی کشف می شود از این قانون استفاده شده. مثلا سِر اسحاق نیوتون برای بررسی فاصله ی تقریبی بین ستاره ی سیریوس و خورشید از این قانون استفاده کرد.

او فرض کرد که خورشید هم یک ستاره است. با این فرض و با در نظر گرفتن تفاوت در درخشش این دو ستاره، فاصله ی تقریبی سیریوس و زمین مشخص شد.

بر همین اساس است که ویتمور میگوید تحقیقات سال 2015 خلاف قانون کوپرنیکی یا همان قانون اعتدال است. جور دیگری هم می توان این داستان را شفاف سازی کرد. من و شما که روی یک سیاره در کهکشانی بیضوی زندگی نمیکنیم، میکنیم؟

 این سوال یعنی پرچم قرمز برای تحقیقات 2015. ما عضوی از ساختار کهکشان بیضوی نیستیم. هر وقت عضوش شویم مشکل قانون کوپر نیکی حل و ادعای تحقیقات 2015 ثابت می شود.

علت دیگری هم برای نقض تحقیقات 2015 هست.

ویتمور در ادامه به این دلایل اشاره کرده و گفته که اتفاقا تعداد ستاره ها و سیاره های بزرگ در کهکشان های بیضوی کمتر است.

بر اساس قانون اعتدال، زمین، ساکنانش و تکنولوژی ساخته ی دست بشر جزوی از ساختار این کهکشان است. پس ما و تکنولوژی ما نمی تواند عضوی از یک دنیا و کهکشان دیگر باشد.

 زمین ما در همین جایگاهی که هست, یعنی در دیسک کهکشان راه شیری مورد قبول قانون اعتدال است. اما تحقیقات 2015 خلاف این را گفته.

بر اساس گفته های این تحقیقات بیشتر سیاره های قابل سکونت در کهکشانی دیگر که اصلا شبیه کهکشان ما نیست وجود دارند. یعنی کهکشان های بیضوی با سیاره های بزرگ.

اما حیات در سیاره ای شبیه به ما و کهکشان مان وجود دارد. ما این را دیده ایم. پس تا خلافش ثابت شود چیز دیگری قابل باور نیست. این قانون اعتدال است.

در ادامه ی گفته های ویتمور به دلایل بیشتری برای رد ادعای تحقیقات 2015 اشاره می شود.

بر اساس گفته های ویتمور کهکشان های بیضوی نمیتوانند مهد تمدن و تکنولوژی باشند.

چرا که سیاره های این کهکشان ها در دوران شکل گیری شان تحت فشار های مهلک اشعه های رادیواکتیو بوده اند.

جدایی از اینها کوازارها و سوپر نواها هم در آن زمان سیاره های جوان و کوچک را تحت تاثیر قرار می دادند. پس خبری از دنیای آرام و بی خطری نیست که تحقیقات 2015 حرفش را میزد.

ویتمور در ادامه گفته داستان تولد کهکشان ما و کهکشان های بیضوی با هم خیلی فرق دارد.

کهکشان های بیضوی در فاز اولیه ی شکل گیری شان تحت حملات اشعات رادیواکتیو بوده اند.

اشعه ای که احتمال زندگی در سیاره ها را کاملا از بین می برد. جدایی از اینها با این حجم از تابش رادیواکتیو امکان تشکیل ستاره و سیاره های نو به صفر می رسد.

در این دنیایی که به تصور ما در گذشته مهد تمدن و تکنولوژی بود، ستاره ی تازه ای متولد نمی شود. تمام ستاره ها پیر هستند و در حال مرگ!

اگر حیات هوشمند در کهکشان های بیضوی وجود نداشته باشد پس کهکشان ما در مقام اول کهکشان هایی قرار میگیرد که غرق در تکنولوژی هستند.

کهکشان های بیضوی که تصور می شد پر از ستاره و سیاره باشند و مهد تکنولوژی، بویی از تمدن نبرده اند. راه شیری هنوز هم در صدر لیست تکنولوژی و حیات هوشمند قرار دارد!