همه ما خستگی بعد از سفر را تجربه کرده ایم. تمام سال را کار کرده و خسته شده اید، کمی نیاز به استراحت دارید و حالا فرصت خوبی برای سفر است. آیا می دانید فقط در طول تعطیلات استراحت جسمی کافی نیست و ما باید  ذهن و روح خود را نیز استراحت دهیم، اما برخی از اشتباهات این اجازه  را به ما نمی دهند. خستگی بعد از سفر

که تعطیلات تأثیر مثبتی بر بدن ما می گذارد، اما این کافی نیست که بدن ما به تنهایی استراحت کند. ما همچنین باید ذهن و روح خود را استراحت دهیم. در غیر این صورت بدن ما ترمیم نخواهد شد و  در مدت زمان کوتاهی دوباره احساس خستگی خواهیم کرد. “در این مقاله قصد داریم 10 اشتباهی را که در تعطیلات باعث احساس خستگی در شما می شوند را باز گو کنیم، با ما همراه باشید. 

در لحظه زندگی نکردن

ممکن است در طول تعطیلات مشکلاتی که در زندگی با آن ها درگیر هستیم، به فکرمان بیاید. به دلیل همین مشکلات نمی توانید از لحظه لذت ببرید. این مانع استراحت ذهن ما می شود. بنابراین، به خصوص در تعطیلات، فقط محدود به لحظه  باشید و از زیبایی های تعطیلات لذت ببرید.


همچنین بخوانید :


رها نکردن تلفن همراه

مطالعات نشان می دهد که بررسی مداوم رسانه های اجتماعی و گشت و گذار در اینترنت میزان نگرانی را افزایش می دهد. در طول تعطیلات فاصله خود را با تکنولوژی حفظ کنید. برای استراحت ذهن تا می توانید از تلفن همراه دور باشید. مدت زمان کوتاهی را تا پایان روز بدون تمرکز در رسانه های اجتماعی سپری کنید.

بی تحرک بودن

پیاده روی با دوستان یا به تنهایی در طبیعت می تواند باعث کاهش افسردگی و استرس، بهبود آرامش و تقویت سیستم ایمنی شود. به همین دلیل سعی کنید در تعطیلات و سفرها فعالیت بدنی داشته باشید.

تغییر عادات خواب

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در طول تعطیلات انجام می دهیم، تغییر عادات خواب است. خواب سالم و کافی نه تنها برای بدن بلکه برای ذهن نیز لازم است. به همین دلیل، در تعطیلات الگوی خواب را خیلی تغییر ندهید. در غیر این صورت، تلاش برای بازیابی عادات خواب بعد از تعطیلات می تواند خستگی زیادی ایجاد کند.

در خانه ماندن

گذراندن وقت در خانه دور از محل کار بدون شک آرامش بخش است، اما لازم است که گاهی چیز جدیدی را امتحان کنید و کمی هیجان و شور و شوق به زندگی تان بدهید. فقط در خانه ماندن شما را خسته خواهد کرد.

غفلت از خواندن کتاب

سعی کنید در زمان تعطیلات از خواندن کتاب غافل نشوید. خواندن و همچنین نوشتن یک عنصر مهم است که به کارآمدی ذهن کمک می کند.

تغییر عادات غذایی

تغذیه سالم یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای مراقبت خوب از خود انجام دهید. مراقب رژیم خود باشید؛ هنگام خوردن و نوشیدن زیاده روی نکنید، قطعاً از صبحانه غافل نشوید. حتما غذاهای سالم مصرف کنید و حداقل 2 لیتر آب در روز بنوشید تا تعطیلات خوبی را تجربه کنید. در غیر این صورت، به یاد داشته باشید که  بعد از سفر احساس خستگی خواهید کرد .

عدم تنفس صحیح

ما حتی نمی دانیم که در زندگی روزمره درست نفس می کشیم یا خیر. روزانه دو دقیقه در تعطیلات چشمان خود را ببندید و فقط روی نفس خود تمرکز کنید. این استراحت کوتاه و روزانه به ما این امکان را می دهد تا تنش را در بدن خود کاهش دهیم و ذهن خود را تجدید کنیم.