خشونت خانگی در قرنطینه! قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران و کشورهای جهان اجباری است.مسئولان توصیه می کنند افراد برای حفظ سلامتی شان از خانه خارج نشوند .اما متاسفانه جان بعضی از انسان ها در خانه امن نیست و دلیل آن خشونت خانگی است.فعالان در سراسر جهان از افزایش هشدار دهنده موارد خشونت خانگی از زمان شروع قرنطینه های مرتبط با  ویروس کرونا خبر داده اند.و این نگرانی وجود دارد که قربانیان نمی توانند خانه را ترک کنند.

خشونت خانگی در قرنطینه

خشونت خانگی در قرنطینه

موضوع خشونت خانگی فقط مربوط به کشورهای جهان سوم نمی باشد و متاسفانه در سرتاسر جهان دیده می شود .در این بین گزارشاتی از سازمان های خشونت خانگی دریافت شده است که در زیر با برخی آن ها آشنا می شویم:

-شوهرم مرا تهیدید کرده است که اگر سرفه کنم مرا از خانه به بیرون می اندازد.

-همسرم به من حمله کرد و می خواست مرا خفه کند.حتی چند آسیب جزئی هم دیده ام اما از ترس ابتلا به ویروس کرونا به بیمارستان نرفتم.

-امروز صبح سر با همسرم بحثم شده است او مرا کتک زد و از خانه به بیرون انداخت ، جایی ندارم بروم چه کنم ؟


همچنین بخوانید:

نه به خشونت روحی علیه زنان !

نه به خشونت علیه زنان در ایران ؛ مشکل در ایران رو به وخامت است!!

این موزیک ویدیو پاپ در حمایت از زنان در برابر خشونت های خانگی تولید شده است!!!


و هزاران شکایت دیگر در روزهای قرنطینه به دلیل ویروس کرونا از سراسر جهان دریافت شده است.بیش از سه چهارم جمعیت آمریکا گفته اند که در خانه می مانند تا از شیوع این ویروس جلوگیری کنند ، اما خانه برای قربانیان خشونت خانگی امن نیست.

فعالان در سراسر جهان از افزایش هشدار دهنده موارد خشونت خانگی از زمان شروع قرنطینه های مرتبط با  ویروس کرونا خبر داده اند.در ووهان  چین در ماه فوریه ، در حالی که شهر تحت قرنطینه شدید قرار گرفته بود ، یک ایستگاه پلیس ، از افزایش سه برابری شکایات خشونت خانگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مدافعین حقوق بشر نگران این موضوع هستند که این واقعیت تاریک به ایالات متحده نیز رسیده است ، جایی که کارشناسان می گویند یکی از چهار زن و یکی از هفت مرد در برخی از زمان های زندگی خود با خشونت جسمی روبرو هستند.

خطوط تلفنی اداره  ملی خشونت خانگی ، که به طور معمول حداکثر 2000 تماس در روز دریافت می کند ، بین تاریخ های 10 تا 24 مارس(قرنطینه ویروس کرونا) 951 تماس را دریافت کرده است ،که تحت خشونت خانگی قرار گرفته اند.

در واقع می توان گفت ویروس کرونا ابزاری برای افرادی شده است که همسر یا فرزندان آن ها در خانه قرنطینه هستند و آن ها به راحتی می توانند هر گونه خشونت را علیه آن ها اعمال کنند و این یک فاجعه انسانی است.زیرا قربانیان در حضور این فرد در خانه نمی توانند با ادارت یا سازمان های مربوطه تماس گرفته و طلب کمک کنند.

Safe Horizon (اداره خشونت خانگی ) یک سرویس چت در وب سایت خود و همچنین یک دکمه فرار دارد که به قربانیان امکان می دهد سریعاً وب سایت  را ترک کنند بدون اینکه در تاریخچه مرورگرشان چیزی باقی بماند.

بیکاری و نگرانی اقتصادی و تاثیر آن در خشونت خانگی

خشونت خانگی در قرنطینه

نگرانی های اقتصادی با توجه به ضعف اقتصاد و افزایش آمار بیکاری نیز می تواند حوادث خشونت خانگی را افزایش دهد.مطالعات نشان می دهد که با افزایش بیکاری ، سطح خشونت خانگی نیز افزایش می یابد و این برای قربانیان می تواند بسیار خطرناک باشد.

اما سوال این است ، چه باید کرد ؟ زنان و کودکانی که مورد خشونت خانگی قرار می گیرند باید در این شرایط چه کاری انجام دهند ؟ سازمان Safe Horizon  اعلام داشته است که با انجام تست کرونا می تواند از زنان و کودکان قربانی در پایگاه های خود استقبال کند.اما آیا در ایران چنین پایگاهی وجود دارد ؟

شکست کرونا الزامی است

امیدواریم با رعایت کردن موارد بهداشتی و در خانه ماندن بتوانیم هر چه سریع تر این ویروس را شکست دهیم.در غیر این صورت تصور کنید که اگر قرنطینه چندین ماه طول بکشد ،نمی توان تصور کرد که ابعاد خشونت خانگی تا چه حد می تواند گسترده شود.