تصور می‌شود که هنرمندان جز دسته‌ای هستند که کمترین احتمال برای از دست دادن شغل خود را با پیشرفت تکنولوژی دارند، اما وقتی توانایی‌های هوش مصنوعی به جایی می‌رسد که می‌تواند شروع به نقاشی، ویرایش و سایر کارها کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ خلق آثار هنری توسط هوش مصنوعی فرآیند دستی را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. اما نتایج ممکن است برای افزایش خلاقیت هنرمندان بهتر باشد نه قاتلان احتمالی شغل آن‌ها.

شرکت‌هایی مانند Adobe و Celsys که ابزار خلاق استانداردی را در صنعت تولید می‌کنند، در سال‌های اخیر ویژگی‌های هوش مصنوعی را به نرم افزار هنرهای دیجیتالی خود اضافه کرده‌اند به این امید که با از بین بردن کارهای drudge سرعت کار را افزایش ببخشند. از ابزارهای یادگیری ماشینی که به سریع‌تر پیدا کردن فریم‌های خاص ویدیویی کمک می‌کنند تا ویژگی‌هایی که در کل آثار هنری تاثیر می‌گذارند.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید:


تاتیانا مژیا، مدیر عامل پلتفرم هوش مصنوعی Adobe می‌گوید: ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌تواند به هنرمندان کمک کند و انجام کارهای تکراری را کاهش می‌دهد. 

او با یک مشاوره Pfeiffer که توسط Adobe انجام شده است متوجه شد که در آن اکثر افراد خلاق نگران جایگزینی AI نیستند، و این که آن‌ها می‌توانند پتانسیل بالایی را در هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای کارهای خسته کننده و غیرعادی ببینند.
هوش مصنوعی همچنین به کنترل یک هنرمند نیز نیاز دارد. مژیا می‌گوید: “خلاقیت کاملاً انسانی است. AI نمی‌تواند جایگزین جرقه خلاقیت شود.”

ویژگی‌های هوش مصنوعی زیادی در آثار Adobe وجود دارد که می‌تواند تأثیر بسزایی در بهره وری در پشت صحنه داشته باشد. برای مثال اضافه کردن خودکار برچسب‌ها به فیلم. یکی دیگر می تواند Doodle ساده‌ای از قارچ را بگیرد و عکس‌های مشابه را بکشد، دقیقاً مانند ابزارهای آزمایشی Quick Draw و AutoDraw گوگل که از شبکه‌های عصبی برای تشخیص طرح استفاده می‌کنند.

سایر ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند پیامدهای چشمگیر‌تری در نحوه کار هنرمندان داشته باشند، مانند یک ابزار رنگ آمیزی خودکار که برای کامیک‌ها و انیمیشن‌ها طراحی شده است. یک نسخه بتا از نرم افزار مانگا و تصویرگری Clip Studio مانیتور Celsys اکنون یک ویژگی هوش مصنوعی را شامل می‌شود که با کمی راهنمایی از طرف هنرمند، می‌تواند به طور خودکار نقاشی‌های سیاه و سفید رنگ آمیزی کند. نتایج می‌تواند غیرقابل پیش بینی باشد و نیاز به کمی پاکسازی دارد، اما در روش استفاده از این فناوری توسط هنرمندان و استودیوها پتانسیل بسیار زیادی وجود دارد.

ابزارهای رنگ آمیزی AI می‌توانند نقش بزرگی در آینده انیمیشن‌های 2D بازی کنند.

انیماتور، Do Lago می‌گوید: “یکی از کارهایی که ساخت انیمیشن را واقعاً دشوار می‌کند، مقدار زمانی که برای ساختن آن لازم است، این باعث می‌شود که بیشتر استودیوها فقط به یک سبک و فرمول تصویری بپیوندند که قبلاً اثبات شده باشد. اما هنگامی که می‌توانید بخش بزرگی از این فرآیند را به صورت خودکار انجام دهید، به فضای بیشتری برای ایده‌های مختلف و زبان‌های بصری دست می‌یابید، زیرا می‌توانید خیلی سریع‌تر روی تکرار آن‌ها کار کنید.”

پس به جای استفاده از عبارت ” خلق آثار هنری توسط هوش مصنوعی ” بهتر بگویم کمک هوش مصنوعی به هنرمندان باعث پیشرفت خواهد شد! امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.