خودداری از رابطه جنسی ! رابطه جنسی به ما کمک می کند احساس بهتری داشته باشیم.با این حال ، جنبه های منفی و همچنین جنبه های مثبت  زیادی در رابطه جنسی وجود دارد.در بعضی موارد ممکن است مجبور شوید از روابط جنسی خودداری کنید.در اینجا چهار موقعیت وجود دارد که شما باید از رابطه جنسی خودداری کنید.


وقتی رابطه جنسی به یک مجبوریت تبدیل می شود در نتیجه لذت رابطه جنسی از بین می رود و این باعث ایجاد مشکل در رابطه و فرد می گردد.مجبوریت در رابطه جنسی به خصوص برای خانم ها ، باعث ضررات جبران ناپذیری می شود و با مرور زمان سبب  مشکلات جسمی و روحی می گردد.رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه است که هم زن و هم مرد باید از آن لذت ببرند .پس یاد بگیریم در مورد رابطه جنسی به یکدیگر احترام بگذاریم تا روابط سالم تری را تجربه کنیم .

اما سوال این است در چه شرایطی باید از رابطه جنسی خودداری کنیم؟


اگر پارتنر شما در رابطه دیگری است 

خودداری از رابطه جنسی

متاسفانه امروزه خیانت در جامعه بسیار رواج پیدا کرده است.که این امر دلایل زیادی دارد که در این مبحث نمی گنجد.اگر شما بدون صداقت و اهل خیانت هستید یا مورد خیانت قرار گرفته اید باید بدانید که  عدم صداقت و خیانت یکی بزرگترین مخرب های یک رابطه مشترک است.زیرا باعث کاهش احترام شما نسبت به خودتان می گردد و این امر باعث می شود رفتار خوبی با پارتنر تان نداشته باشید.


شاید برایتان جذاب باشد :


اشخاصی که خیانت می کنند باید بدانند که اول از همه به خودشان بی احترامی کرده اند . شاید این کار برای آن ها در اوایل هیجان انگیز باشد اما با مرور زمان باعث آسیب از لحاظ روانشناسی خواهد شد.

اگر احساس خوبی را با پارتنر خود تجربه نمی کنید ، هر چه سریع تر رابطه تان را تمام کنید.زیرا  اگر رابطه ای را بدون رضایت تحمل کنید ، از خشم و نفرت پر می شوید.بنابراین مهم است که صادق باشید، حداقل با خودتان ! 


رابطه برای جلب توجه 

خودداری از رابطه جنسی

شما از رابطه جنسی بدتان نمی آید ،اما اگر فقط برای جلب توجه پارتنرتان این کار را انجام می دهید ، بهتر است دست از این کار بردارید.زیرا این کار به شما آسیب خواهد زد و پس از مدتی باعث می شود که اضطراب به سراغتان بیاید.این نوع شرایط منجر به وابستگی و خیانت می شود که قبلاً به آن اشاره کردیم.

زیرا اگر پارتنر شما توجه کافی به شما را نشان ندهد ،شروع به پیدا کردن این توجه در افراد دیگر می می کنیم.در این حالت  بهتر است به جای داشتن رابطه جنسی برای جلب توجه ، خودتان را درمان کنید.


اگر معتاد رابطه جنسی هستید 

مانند تمام اعتیاد ها ، اگر شما به رابطه جنسی اعتیاد دارید باید آن را درمان کنید.این افراد ترجیح می دهند رابطه جنسی با افراد مختلف را تجربه کنند.این نیاز و اعتیاد می تواند باعث احساس گناه ، احساس پوچی ، سرخوردگی و کاهش عزت نفس در فرد شود.


فرار از مشکلات 

خودداری از رابطه جنسی

آیا می دانید بسیاری از زوج ها در حین رابطه جنسی مشاجره می کنند ؟ بسیاری از افراد برای رفع مشکلات روزمره خود رابطه جنسی را آغاز می کنند.دروغ بزرگ این است که نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.مشکلات تحت یک تجربه لذت بخش پنهان خواهند ماند.اگر هنگام بحث و گفتگو با شریک زندگی خود به روابط جنسی فکر می کنید ، باید آن را از ذهن خود دور کنید.و سعی کنید مشکلات خود را با رابطه جنسی درمان نکنید.