داروهای مورد استفاده در سرما خوردگی و آنفولانزا ! ویروس سرما خوردگی تا 8 ساعت زنده می ماند.و از طریق سرفه ،عطسه و صحبت کردن در هوا منتشر می گردد.و برای درمان آن باید به دکتر مراجعه کرد اما در عین واحد آیا داروهای سرماخوردگی می تواند برای سلامت ما مضر باشد ؟

تب ،بی حالی ،بی اشتهایی ،سرفه ، آبریزش بینی ،گرفتگی بینی ،سر درد ،درد در عضلات و استخوان های بدن از عوارض شایع سرما خوردگی  هستند.سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان بسیار افزایش می یابد .مدت زمان بهبودی و درمان سرماخوردگی بین 1 تا 2 هفته طول می کشد.و همان طور که اشاره کردیم ویروس سرماخوردگی تا 8 ساعت می تواند زنده بماند.

داروهای مورد استفاده در سرما خوردگی و آنفولانزا

ویروس سرماخوردگی از طریق عطسه ،سرفه ،صحبت کردن ،دست دادن ،بغل کردن و بوسیدن انتقال پیدا می کند.درمان سرماخوردگی اغلب 1 الی 2 هفته طول می کشد.و بهتر است برای درمان آن به پزشک مراجعه کنیم.اما تحقیقات جدید نشان می دهد مصرف برخی داروها در درمان سرماخوردگی برای سلامت ما مضر است.یکی از این داروها آنتی بیوتیک ها هستند.پزشکان  اعتقاد دارند که آنتی بیوتیک ها در درمان سرما خوردگی نقشی ندارند و باعث آسیب رساندن به سلامت ما می گردند.

آنفولانزا با سرماخوردگی متفاوت است

آنفولانزا دارای علائمی مانند تب ،خستگی ،سرفه و تب بالای 38 درجه است.و علائمی مانند سردرد ،گلو درد ،آبریزش بینی اغلب کمتر دیده می شود.اما در سرماخوردگی بیماری به آرامی آغاز می گردد ، آبریزش بینی ، عطسه و گلو درد اغلب دیده می شود و بی حالی ، سر درد ،و سرفه کمتر دیده می شود.این بیماری همه گروه های سنی از کودکان تا میانسالان را تحت تاثیر قرار می دهد.اما در افرادی در گروه ریسک پذیر ممکن است مقداری متفاوت باشد.گروه های ریسک پذیر به دو دسته افراد بالای 65 سال و کودکان زیر 2 سال تقسیم می گردد.همچنین افراد دارای بیماری های خاص ،اضافه وزن بالا ، بیماران دیابت ،بیماران سرطانی ،و… گفته می شود.

داروهای مورد استفاده در سرما خوردگی و آنفولانزا

گروه های ریسک پذیر سرماخوردگی شدید تری را تجربه می کنند

بیماری سرماخوردگی در افراد سالم با استراحت و استفاده از مایعات به راحتی درمان می شود.اما در گروه های ریسک پذیر بسیار شدید و سخت است و حتی ممکن است سبب مرگ گردد.به همین دلیل این افراد حتما باید به پزشک مراجعه کنند تا درمان شوند.اما باز هم اشاره می کنیم آنتی بیوتیک ها نقشی در درمان بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا ندارند.

مصرف مایعات و استراحت ضروری است

همان طور که اشاره کردیم گروه های ریسک پذیر باید حتما به پزشک مراجعه کنند و از قرار گرفتن در محیط های شلوغ و پر ازدحام خودداری کنند.علاوه بر آن این افراد و افراد دیگر  نباشد نوشیدن مایعات و استراحت را فراموش کنند و از مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک ها خودداری کنند.

در ادامه بخوانید :

چه عواملی سبب خارش بینی می گردد و چگونه می توان آن را درمان کرد ؟

با این نکات ساده در زمستان از سینوزیت های خود محافظت کنید !