آیا شما نیز در فصل تابستان به سلامت روح و تغذیه آن اهمیت داده و در عین حال از سلامت و تعذیه بدن خود غافل شده اید ؟

 دتوکس و سم زدایی بدن برای سلامت ما بسیار اهمیت دارد.چیزی تا تمام شدن تعطیلات تابستانی باقی نمانده است وهمه منتظر آمدن فصلی جدید هستیم .اما آیا شما نیز در تابستان دچار اضافه وزن شده اید ؟نگران نباشید ،این اتفاق فقط مختص شما نیست !گاهی اوقات در تعطیلات رژیم غذایی خود را فراموش می کنیم و این امر سبب اضافه وزن می گردد .


همچنین بخوانید » ۶ هفته تمرینات ورزشی برای داشتن اندامی ایده آل در تابستان !


به همین دلیل بعد از تعطیلات تابستانی همه ما به فکر رهایی از اضافه وزن و بازگشتن به وزن ایده آل خود می افتیم .در این مطلب برای شما یک برنامه غذایی برای  دتوکس و سم زدایی و کاهش وزن حاصل از تعطیلات تابستانی جمع آوری کرده ایم :

برنامه غذایی برای دتوکس و سم زدایی

صبح ناشتا :بهتر است قبل از اینکه وعده صبحانه خود را آغاز کنید از یک اسموتی چربی سوز که می تواند شامل سیب ،آناناس و لیمو باشد استفاده کنید.علاوه بر آن شما می توانید اسموتی های دیگری نیز برای خود آماده کنید. در ادامه بخوانید » مواد غذایی که سبب چربی سوزی سریع می گردند

وعده صبحانه :شما می توانید در وعده صبحانه از یک عدد تخم مرغ ،1/4 آووکادو ،خیار ،گوجه و جعفری استفاده کنید.

در ادامه بخوانید » ۸ اشتباه در وعده صبحانه که باعث افزایش وزن می شود !

میان وعده :می توانید از 15 عدد یادام همراه با قهوه ترک به عنوان میان وعده استفاده کنید .بهتر است قهوه را به صورت تلخ میل کنید.

وعده ناهار: یک ظرف  سالاد ،3-4 قاشق غذاخوری برنج ،وحدود 80 گرم گوشت یا تن ماهی 

میان وعده :یک عدد هلو را با 5 عدد بادام ودارچین در مخلوط کن ریخته و بعد از میکس میل کنید.

وعده شام :یک ظرف سالاد ،قارچ کبابی ،یک کاسه ماست میل کنید. در ادامه بخوانید » سالاد نیز باعث چاقی شما می شود !!!

هشدار :این رژیم غذایی برای دتوکس و سم زدایی بدن شما است .مدت این برنامه 3 روز است لطفا بیشتر از این مدت از این رژیم استفاده نکنید.اگر شما دارای بیماری های خاص هستید لطفا به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

اگر در طول روز ورزش شدید انجام می دهید می توانید در وعده غذایی خود در ناهار از نان جو استفاده کنید.(همچنین بخوانید »پس از ورزش چه باید بخوریم ؟در طول روز نوشیدن آب(تاثیرات شگفت انگیز یک لیوان آب در بدن انسان )را فراموش نکنید.می توانید در طول این برنامه غذایی از دمنوش های بدون شکر( با دمنوش های گیاهی که باعث کاهش وزن و لاغری می شوند آشنا شوید !!!)اضافه کنید.می توانید با انجام پیاده روی به سم زدایی بیشتر بدن خود کمک کنید.از مصرف الکل و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.