با توجه به افزایش روزانه و بی‌رویه نرخ دلار، بسیاری به این فکر فرورفته اند که درآمد دلاری داشته باشند و به ازای دستمزدشان دلار دریافت کنند. شاید در نگاه اول به نظرتان برسد که این کار با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران غیرممکن است، اما جالب است بدانید روش‌های متعددی برای کسب درآمد دلاری در ایران وجود دارد. ما در این مطلب شما را با این روش‌ها آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.


بیشتر بخوانید: راه های کسب درآمد از تیک‌تاک ؛ با این ترفند ها پولدار شوید !


هم اکنون که این مطلب درحال نگاش است، نرخ هر دلار در ایران معادل 206,000 ریال است و این باعث می‌شود از ارزش ریال کاسته شود. بر همین مبنا کسب درآمد از طریق دلار بسیار به صرفه تر است.

البته برای کسب درآمد دلاری شما نیازمند کارت های اعتباری بین المللی نیز هستید. از جمله این کارت ها می‌توان به ویزا، مسترکارت و اَمریکن اکسپرس اشاره کرد که در ایران نیز قابل دسترسی هستند اما نمی‌توان با این کارت ها کالایی خریداری کرد، فقط می‌شود در صرافی ها، از آن ها استفاده کرد.

برای دریافت چنین کارت هایی کافیست نام یکی از این کارت ها را به فارسی در گوگل جستجو کنید تا لیستی از ارائه دهندگان این کارت های اعتباری برای شما به نمایش درآید.

در ادامه لیستی از روش های کسب درآمد دلاری را مشاهده خواهید کرد.

کسب درآمد دلاری

1.ترجمه و تالیف

شاید باورتان نشود ولی شما می‌توانید با ترجمه و تالیف یک کتاب یا یک مقاله می‌توانید دلار کسب کنید. شما برای این کار باید با اقلا با اصول نگارشی آشنا باشید و بتوانید یک کتاب یا کتابچه را نگارش کنید. پس از آن نیازی به چاپ کتاب نیست، تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که این کتاب را در سایت هایی همچون آمازون و ای‌بِی به فروش برسانید. شاید به نظرتان عجیب به نظر برسد، اما کاملا امکان پذیر است و هیچ محدودیتی ندارد.

شما می‌توانید کتاب های الکترونیکی خود را در فرمت PDF در فروشگاه های مختلف بین المللی به فروش رسانید. همچنین جالب است بدانید، بسیاری از ایرانیان مقیم کشور های خارجی چنین کتاب هایی را خریداری می‌کنند. اگر سعی کنید کتاب هایتان موضوعات آموزشی داشته باشند، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد، اما هیچ ضرورتی ندارد.

2.همکاری در فروش

بسیاری از وبسایت های فروشگاهی چه داخلی چه خارجی بخشی دارند به نام همکاری در فروش که اغلب آن را به نام Affiliate می‌شناسند. در این روش کسب درآمد شما نیازمند داشتن یک رسانه اجتماعی هستید. مثلا می‌توانید یک وبسایت مشهور یا پیج اینستاگرام و یا کانال تلگرام داشته باشید. اگر رسانه شما مخاطبین بیشتری داشته باشد، قطعا سود بیشتری نصیبتان خواهد شد. در این روش شما باید در وبسایت فروشگاه بعنوان Affiliator یا همکار فروش ثبت نام می‌کنید و پس از آن لیست محصولات به شما نمایش داده می‌شود که هر کدام لینک به خصوصی دارند که اگر هر کاربری از طریق آن لینک اقدام به خرید هر کالایی کند مقداری مبلغ بعنوان پورسانت آن کالا نصیب شما می‌شود.

همچنین سایت ها و فروشگاه های ایرانی بسیار زیادی هستند که خدمت همکاری در فروش را ارائه می‌دهند.


بیشتر بخوانید: با بودجه 1200 دلار باید لپ تاپ گیمینگ خرید یا رایانه گیمینگ


درآمد دلاری در ایران

3.تدریس

یکی از راه های ساده کسب درآمد دلاری تدریس کردن است. شما می‌توانید با تدریس هر مهارتی که دارید، درآمد کسب کنید، آن هم به دلار. مثلا اگر در برنامه نویسی مهارت دارید کافیست ویدیو های آموزشی از برنامه نویسی آماده کنید و در سایت های آموزشی زیادی از جمله Udemy بارگذاری کنید. سایت های ایرانی بسیاری نیز وجود دارد که از افراد با مهارت دعوت می‌کنند تا برایشان دوره های آموزشی برگزار کنند.

4.فعالیت در ارز های دیجیتالی

البته فعالیت در ارز های دیجیتالی نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود اما شما می‌توانید با سرمایه گذاری در برخی از ارز های دیجیتال نوظهور ماهیانه درآمدی از این ارز ها کسب کنید.

هم اکنون بسیاری از تحلیلگران آینده ارز هایی همچون، بیت کوین و اتریوم را روشن می‌بینند.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های ارزان قیمت تابستان 99 ؛ قسمت اول


5.پشتیبانی

بسیاری از سایت های خارجی قصد دارند صفحات فارسی راه اندازی کنند اما دانش کافی از زبان فارسی را ندارند، شما علاوه بر اینکه می‌توانید آنها را در طراحی سایت کمک کنید، می‌توانید بعنوان پشتیبانی فارسی استخدام می‌شوید، اما باید بدانید نیازمند دانستن زبان انگلیسی هستید.

6.عکس بفروشید

اگر شما عکاس هستید و توانایی عکس برداری حرفه ای دارید و از مناظر زیبا و هر چیز دیگر می‌توانید عکس بگیرید. می‌توانید تصاویر خود را در سایت های شاتر استوک آپلود کنید و بفروشید.

7.کار آزاد

شاید در نگاه اول زمانیکه چشمتان به کار آزاد بیافتد فکر کنید منظورمان کار در مغازه ها و … است اما منظور ما این نیست، می‌توانید بعنوان فریلنسر کار کنید. با هر مهارتی که دارید. اگر طراحی بلدید، اگر تایپ بلدید، اگر کدنویسی بلدید، اگر هر کار دیگری بلدید می‌توانید در سایت هایی همچون فریلنسر دات کام ثبت نام کنید و بر اساس مهارت خود کار قبول کنید و به ازای انجام آن مبلغی دریافت کنید.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های ارزان قیمت تابستان 99 ؛ قسمت دوم


8.دورکاری

اکثر کار هایی که به آن اشاره کردیم، دور کاری است اما در روش های قبلی شما کارفرما نداشتید و عموما کار دست خودتان بود اما در این نوع کار ها شما موظفید برای شرکت ها و گروه ها کار کنید و کارفرمایان شما مشخص می‌کنند چه مقدار حقوق بگیرید. می‌توانید در وبسایت های مختلف وارد بخش Career ,Work with us, Hire شوید و نیازمندی های این شرکت ها و وبسایت ها را مطالعه کنید و در صورتی که مهارت مورد نیاز آن ها را داشتید، رزومه خود را ارسال کنید.

money

از دیدگاه ما هر ایرانی می‌تواند به راحتی درآمد دلاری داشته باشد، اما هر ایرانی قبل از اینکه بتواند این کار را کند باید مهارت هایی نیز فراگرفته باشد. اما لازم نیست به هیچ عنوان نگران تحریم ها باشید چرا که راه های متعددی که به آن اشاره کردیم هیچ ارتباطی با محدودیت ها ندارند.

امیدواریم این مطلب برایتان سودمند بوده باشد!

نظرات خود را درباره روش های کسب درآمد برایمان بنویسید.