ویتیلیگو چیست ؟

ویتیلیگو چست و روش های طبیعی درمان بیماری ویتیلیگو در منزل کدام است؟ ویتیلیگو یک بیماری مزمن است که  ممکن است بر روی هر قسمت از بدن تأثیر بگذارد.این بیماری در سال های اخیر در کشور ما بسیار افزایش پیدا کرده است.ویتیلیگو یک بیماری پوستی است که باعث به وجود آمدن لکه های سفید بر روی قسمت هایی از بدن می گردد.دلیل به وجود آمدن لکه های سفید از بین رفتن رنگدانه ها در آن ناحیه از پوست است. ویتیلیگو یک بیماری واگیر دار نیست و علت آن تا کنون ناشناخته است.اما پزشکان و محققان به تازگی تئوری های جدیدی در این زمینه ارائه کرده اند.


همچنین بخوانید »چگونه از پوست هنگام ورزش مراقبت کنیم ؟


درمان بیماری ویتیلیگو در منزل

به گفته محققان یکی از دلایل ایجاد ویتیلیگو آنتی بادی هایی است که بدن فرد ایجاد می کند که سبب از بین رفتن رنگدانه های پوست می گردد.دلیل دیگر آن این است که ملانوسیت ها خود به خود از بین می روند و دلیل دیگری که محققان ارائه کرده اند این است که ویتیلیگو ممکن است بر اثر فشارهای روحی و عصبی به وجود آید.ویتیلیگو ممکن است در هر ناحیه از پوست بدن به وجود آید.بیماری ویتیلیگو ممکن است در برخی افراد سبب افسردگی گردد.تا کنون درمان قطعی برای این بیماری تعیین نشده است ولی شما می توانید با استفاده از روش های طبیعی از پیشرفت آن جلوگیری کنید.


همچنین بخوانید »با ۳ لکه پوستی مهم که در تابستان به وجود می آیند ،آشنا شوید !


درمان بیماری ویتیلیگو در منزل با انجام روش های زیر:

1-روغن نارگیل

شما می توانید در روز 2 -3 بار  محل لکه های سفید را با روغن زیتون مالش دهید.شما همچنین می توانید 4 تا 6 قاشق غذاخوری روغن نارگیل  را  برای سرعت بخشیدن به بهبودی خود در وعده های غذایی استفاده کنید.شما باید برای درمان این بیماری صبور باشید.شما نتیجه مثبت را در نتیجه استفاده منظم  در یک ماه دریافت خواهید کرد.تا زمان بهبودی این روش را ادامه دهید.و اطمینان حاصل کنید که روغن مصرفی شما طبیعی باشد.

درمان بیماری ویتیلیگو در منزل

2-سرکه سیب

سرکه سیب باعث از بین رفتن ویتیلیگو ناشی از عفونت پوست می گردد.آنزیم های ضد میکروبی در آن پاتوژن را می کشند و ظاهر  لکه های سفید رنگ پوست را کاهش می دهد.سرکه سیب را با آب کمی رقیق کنید و روزی 2 بار بر روی لکه های سفید پوست بمالید. در ادامه بخوانید » با خواص بی نظیر سرکه سیب در درمان بیماری ها آشنا شوید

درمان بیماری ویتیلیگو در منزل

3-آلوئه ورا

قطعه ای از برگ آلوئه ورا را بردارید و ژل  داخل آن را تخلیه کنید.به قسمت هایی از پوست که دچار ویتیلیگو هستند بمالید و پس از مدتی آن را با آب بشویید.آلوئه ورا به مدت 2 ماه و روزی 2-3 بار استفاده کنید تا اثرات شگفت انگیز آن را در مبارزه با ویتیلیگو مشاهده کنید. در ادامه بخوانید » نحوه تهیه ۵ ماسک مو با آلوئه ورا برای تقویت موهای شما !

4-عسل

عسل  یک مایع ضد باکتری و ضد قارچی قوی است که به جلوگیری از پاتوژن ها و گسترش لکه های سفید در بیماران مبتلا به ویتیلیگو بسیار مفید است.عسل را به لکه های سفید روی پوست خو بمالید و بعد از 15-20 دقیقه آن را بشویید.این کار را 1 بار در روز تکرار کنید.

5-خاک رس قرمز

خاک رس قرمز به عنوان یک درمان موثر برای ویتیلیگو دیده می شود.  خاک رس قرمز حاوی مقادیر بالای ملانین است که می تواند رنگ پوست را تغییر دهد.مخلوط کردن ملانین با آب زنجبیل که تقویت کننده است می تواند به شما کمک کند تا از لکه های ویتیلیگو خلاص شوید.


همچنین بخوانید »

صحیح ترین روش برای آبرسانی پوست چیست ؟

۱۰ راه حل طبیعی برای جلوگیری از تحریک پوست پس از شیو کردن !


2 قاشق غذاخوری پودرخاک رس قرمز  را با 1 قاشق غذا خوری آب زنجبیل در یک کاسه غیر فلزی تا زمانی که خمیر ی شود  مخلوط کنید.مخلوط را بر روی لکه های سفید پوست (ویتیلیگو ) بمالید و پس از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.

سپس پوست خود را با روغن نارگیل مرطوب کنید.این کار را تازمان کاهش لکه های ویتیلیگو تکرار کنید.

در ادامه بخوانید :