10 روش موثربرای درمان خارش بدن ! خارش بدن می تواند به غیر از مگس ها و نیش حشرات،  به دلایلی مانند اگزما، سوء تغذیه، آلرژی،  و حتی بیماری های داخلی در بدن ایجاد شود.ما در این مقاله قصد داریم با دلایل خارش و روش های موثر در درمان آن آشنا شویم :

درمان خارش بدن

خارش موجب خارش می گردد ، به عنوان مثال اگر قسمت کوچکی از بدن تان درگیر خارش شود ، مشاهده خواهید کرد که در مدت کوتاهی قسمت زیادی از بدن شما درگیر خارش می شود.به خصوص در فصل تابستان خارشی که از نیش حشرات شروع می شود ،می تواند درکودکان و افراد سالخورده دیده شود.در تابستان افراد زیادی دچار مشکل خارش می شوند که این خارش می تواند دلایل مختلفی مانند اگزما ،سوءتغذیه ، آلرژی و حتی بیماری های داخلی باشد.


همچنین بخوانید :


اگر چه خارش باعث آزادسازی هورمون سروتونین در مغز می شود، اما فرد می تواند آن را تسکین دهد، اما خارش مجدد به طور قابل توجهی کیفیت زندگی را کاهش می دهد و ممکن است دچار ناراحتی غیر قابل تحمل شود.

می تواند دلایل خارش کم خونی و دیابت باشد !

در هنگام بررسی علت خارش، توضیحات بیمار، نشانه های مهم را برای تشخیص فراهم می کند.در هنگام تشخیص، باید عوامل متعددی را در نظر گرفت، از شدت خارش تا روزهای تکرار، از وضعیت روحی بیمار تا کاهش وزن و مسائلی از این قبیل .دکتر  Yeliz Erdemoğlu اعتقاد دارد که در درمان خارش باید ابتدا از فرد آزمایش خون ، آزمایش ادرار گرفته شود.علاوه بر آن تست های دیگری نیز وجود دارد که باید در مراحل اولیه توسط پزشک گرفته شود.تا مشخص شود که دلایل خارش چیست زیرا در برخی موارد کم خونی و دیابت نیز می تواند دلیل خارش بدن باشد.

می توانید خارش خود را با این روش ها را از بین ببرید

اگر خارش شما به دلیل نیش حشرات باشد باید در ابتدا منطقه را با آب گرم بشویید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.از حمام با آب گرم خودداری کنید .و هنگام حمام از لیف های زبر استفاده نکنید.از تماس با موادی حاوی مواد شیمیایی مانند  دستمال مرطوب با پوست  اجتناب کنید. از پارچه های مصنوعی استفاده نکنید.سعی کنید هنگام شستشو لباس ها از مواد مرطوب کننده استفاده نکنید و لباس های خود را با مواد ملایم تری بشویید.به دما و رطوبت اتاق دقت کنید.از تعرق زیاد خودداری کنید.سعی کنید استرس خود را مدیریت کنید. حداقل 5-6 لیوان آب در روز بخورید.تغذیه سالم داشته باشید و خوردن سبزیجات حاوی ویتامین هایA, D, E, K را فراموش نکنید.