آیا تا بحال درمان خانگی جوش را امتحان کرده اید؟ مواد لازم برای این درمان های خانگی حتما در آشپزخانه تان وجود دارند، پس نگران نباشید. شما برای درست کردن ماسک های خانگی برای درمان جوش هایتان به آب لیمو، خیار و عسل و … احتیاج دارید.



شما می توانید موادغذایی معمول مانند خیار، جو دوسر، انگور و آرد را در ماسک صورت مخلوط کنید و به سادگی یک داروی درمان جوش تولید کنید. درمان خانگی می تواند صورت شما را از جوش پاک کند و یا از زدن جوش جلوگیری کند، همچنین به حفظ درخشش، مرطوب و سالم بودن پوست کمک کند.

پاک کننده انگور

کافیست در یخچال را باز کنید، چند دانه انگور خنک شده بردارید و آنها را نصف کنید و روی صورت و گردن تان بمالید و سپس با آب سرد صورت تان را بشوید. 

ماسک صورت خیار

با مخلوط کردن یک خیار کوچک رنده شده و 1 فنجان جو دوسر یک خمیر درست کنید. 1 قاشق چایخوری از این خمیر را با 1 قاشق چایخوری ماست مخلوط کرده و آنرا روی صورت خود بمالید. به مدت 30 دقیقه صبر کنید و سپس صورت تان بشویید.

پک صورت خیار

این ماسک خنک کننده و تسکین دهنده به صاف کردن پوست شما کمک می کند، که اغلب می تواند جوش ها و آکنه ها را از بین ببرد. یک خیار کامل را رنده کرده، آب آن را صاف کنید، 1 قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بمالید و 10 دقیقه روی آن بگذارید؛ سپس با آب سرد بشویید.

درمان خانگی جوش

ماسک عسل ساده

قبل از استفاده از این ماسک، صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ خود را باز کنید. سپس عسل را به پوست تان بمالید و به مدت 30 دقیقه آن را روی پوست نگه دارید. عسل را با آب گرم بشویید. سپس دوباره با آب سرد بشویید تا منافذ بسته شود.

ماسک آرد و ماست برای پوست روغنی

پوست روغنی مستعد آکنه و جوش است و این داروی خانگی می تواند روغن اضافی را کاهش داده و به پاکسازی آکنه کمک کند. برای تهیه ماسک، 1 قاشق چایخوری آردجو را با کمی ماست ساده ترکیب کنید تا مخلوطی رقیق ایجاد شود. آن را کاملاً روی همه مناطق روغنی پوستتان بمالید و به مدت 15 تا 20 دقیقه نگه دارید. بعد با آب گرم بشویید؛ سپس برای بستن منافذ از آب سرد استفاده کنید.

ماسک بلغور جودوسر

بلغور جو دوسر به طور طبیعی تسکین دهنده است، و این ماسک ساده جو دوسر نیز می تواند به پاک کردن آکنه کمک کند. 2 قاشق مرباخوری جو دوسر، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین و آب کافی را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر ایجاد شود. خمیر را روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ بدهید. بعد از آن کاملاً بشویید.

ماسک صورت لیمو-تخم مرغ

این یک درمان خانگی عالی برای همه آکنه ها است که می تواند هر نوع پوستی را تقویت کند. آب نصف لیمو را گرفته و آن را با یک عدد سفیده ی تخم مرغ زده شده مخلوط کنید. آن را هنگام خواب روی صورت بمالید و ماسک را در طول شب نگه دارید. صبح صورت خود را با آب گرم بشویید. حتما مخلوط تخم مرغ خام را از دهان و چشم خود دور نگه دارید.

ماسک صورت زردچوبه

برای زیبایی پوست، عروس ها در هند قبل از عروسی خود به طور سنتی از ماسک زردچوبه استفاده می کنند. 1/2 فنجان آرد نخودچی و 2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه، پودر چوب صندل، و کره ی آب شده یا روغن بادام را با هم مخلوط کنید و سپس آنها را با آب کافی ترکیب کنید تا خمیر ایجاد شود. این خمیر را 5 تا 10 دقیقه روی پوست تان نگه دارید. سپس با کف دست و انگشتان خمیر را با فشار کاملا از پوست تان پاک کنید. بعد به خوبی با آب بشویید.

ماسک های صورت خانگی می توانند پوست شما را دوباره جوان کنند و به پاکسازی جوش و آکنه کمک کنند – و همه این دستور العمل ها از ترکیبات رایج موجود در آشپزخانه و یخچال شما استفاده می کنند. برای درمان جوش هایتان یک یا چند روش درمانی خانگی را امتحان کنید و ببینید که پوست شما چگونه پاسخ می دهد.

تجربیات خود را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.