درمان سردرد در منزل

سر درد یکی از درد هایی که ما در زندگی روزمره با آن بسیار مواجه می شویم .درمان سردرد در منزل یکی از بهترین تکنیک هایی است که شما با استفاده از آن می توانید به راحتی و بدون خوردن دارو آن را درمان کنید.سر درد می تواند زندگی شما را به کابوس تبدیل کند.اما شما با استفاده از روش های زیر می توانید سردرد های خود را در منزل درمان کنید.اما چگونه درمان سردرد در منزل صورت می گیرد ؟ چه مواردی را باید رعایت کنیم ؟

چگونه سردردهای خود را در منزل درمان کنیم ؟

سر دردها می توانند دلایل زیادی داشته باشند.اگر شما اغلب دچار سردرد می شوید دلیل آن حداقل یکی از موارد زیر است :

عواملی که باعث سردرد می شوند

1-استرس شدید

2-افت فشار خون

3-کمبود خواب

4-کم آبی بدن

5-استفاده مکرر از مسکن ها


همچنین بخوانید:تفاوت میگرن و سردرد و راهکارهایی برای درمان هریک از آنها


وضعیت هایی مانند اختلالات روزمره  طبیعی، مهمترین علت سردرد هستند.اثربخشی درمان سردرد گاهی اوقات مربوط به ریشه اصلی سردرد است.بسیاری از روش های طبیعی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از سردردهای مختلف خلاص شوید.بهترین ویژگی این روش های طبیعی این است که آنها عوارض جانبی ایجاد نمی کنند.

روش های درمان سردرد در منزل

مبارزه با سردرد با نوشیدن آب

یکی از مهم ترین علائم کم آبی بدن سر درد است.اگر شما در روز کم تر از 2 لیتر آب می نوشید و فعالیت روزانه شما زیاد است ممکن است به راحتی دچار سردرد شوید.پس شما می توانید با نوشیدن یک لیوان آب  از سردردهای خود به راحتی رها شوید.

سرکه سیب

مواد لازم :

2 قاشق سوپ خوری سرکه سیب

1 لیوان آب

سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید و زمانی که سر درد دارید آرام آرام  بنوشید.نوشیدن این محلول در طول روز باعث می شود که مایعات بدن شما در حالت تعاذل قرار گیرند و بدن شما دچار کم آبی نشود.سرکه سیب یکی از داروهای طبیعی در از ایام قدیم است.درمان سر درد در منزل با سرکه سیب یکی از بهترین روش های درمان آن است.زیرا سرکه سیب دارای فواید بسیاری برای بدن است.


همچنین بخوانید:5 تمرین ورزشی که سردرد را از بین می برد


آب و لیمو

چگونه سردردهای خود را در منزل درمان کنیم ؟

مواد لازم :

نصف لیمو

یک لیوان آب

لیمو را درون آب ریخته و مخلوط کنید و با نوشیدن 2 لیوان از این محلول می توانید در سریع ترین زمان ممکن از سردرد رها شوید .زیرا لیمو نیز باعث می شود که بدن دچار کم آبی نگردد.لیمو علاوه بر درمان سردرد باعث تنظیم PH بدن می شود.اگر شما در طول روز این نوشیدنی را بنوشید از بسیاری از مشکلات بدن خود رها خواهید شد.

کیسه یخ

سلیقه های فردی متفاوت است اما معمولا بیماران مبتلا به میگرن این روش را ترجیح می دهند.اگر از سوی دیگر سردرد بر اثر استرس  و سرما خوردگی  باشد می توانید از کیسه های آب گرم برای درمان آن استفاده کنید.در حالی که از کیسه سرد در سر استفاده می شود پیشنهاد می شود برای درمان سریع از کیسه آب گرم در قسمت کمر نیز استفاده شود.

چای و قهوه

چگونه سردردهای خود را در منزل درمان کنیم ؟

شما می توانید با نوشیدن قهوه و چای سیاه نیز به راحتی از سردردهای خود رها شوید.کافئین موجود در چای و قهوه سبب کاهش سردرد می گردد.گاهی اوقات نیز سردرد به علت  این است که عروق خونی به سمت انتهای عصب فشار می آوردند . کافئین با تنگ کردن عروق خونی به کاهش درد کمک می کند.از سوی دیگر کافئین باعث می شود که مسکن ها در بدن سریعتر جذب شوند.شما می توانید با نوشیدن چای ،لیمو وزنجبیل نیز از سردردهای میگرنی رها شوید.

آروماتراپی

شما می توانید با آروماتراپی از سردردهای خود به راحتی رها شوید.روغن هایی مانند نعناع، اکالیپتوس و روغن اسطوخودوس ممکن است برای درمان ماساژ آروماتراپی مناسب باشند.نعنا بسیار آرامشبخش است و باعث آرامش شما می گردد.روغن فرار اکالیپتوس می تواند تورم در رگ های خونی را کاهش دهد که به کاهش سردرد کمک می کند.

حتما بخوانید:

چرا موقع ارگاسم سردرد می گیرم؟ درمان آن چیست؟

درمان طبیعی سردرد: 18 روش موثر!