چگونه از خشک شدن لب ها در زمستان جلوگیری کنیم ؟

لب ها یکی از نقاط بسیار حساس در بدن هستند.ما حتی می توانیم با زبان زدن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سرما به این بافت حساس آسیب برسانیم. ما در این مطلب چند روش ساده در منزل برای شما بیان کرده ایم که با استفاده از آن ها به درمان لب های خشک و ترک خورده در زمستان بپردازید.

از رژ های مات استفاده نکنید !

رژهای مات که در سال های اخیر بسیار ترند شده اند باعث خشک شدن لب ها می گردند.اگر همچنان قصد استفاده از رژ لب های مات را دارید قبل از استفاده از آن ها لب های خود را با مرطوب کننده به اندازه کافی مرطوب کنید و سپس از این رژها استفاده کنید.

از اسکراب لب استفاده کنید.

لایه برداری برای داشتن لب های نرم و سالم بسیار مهم است.اما به جای استفاده از اسکراب های شیمیایی سعی کنید از اسکراب های طبیعی استفاده کنید.برای این منظور می توانید مقدار کمی شکر را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به لبان خود به آرامی ماساژ دهید و سپس بشویید.

ماسک رطوبت رسان

برای داشتن لب های نرم و سالم این ماسک را حتما امتحان کنید و با اثرات معجزه آسای آن آشنا شوید فقط کافی است این ماسک را شب به لب های خود بمالید و صبح آن را بشویید.

طرز تهیه ماسک :

عسل طبیعی 

روغن زیتون 

این مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و شب هنگام خواب به لبان خود بمالید .اما توجه کنید که فقط لایه نازکی از این ماسک را به لبان خود بمالید.

آب فراوان بنوشید.

نوشیدن آب بهترین گزینه برای رطوبت رسانی به لب ها است.رطوبت مهم ترین عنصر برای داشتن پوستی سالم و شاداب است.به همین دلیل تا می توانید آب بنوشید.


همچنین بخوانید :تاثیرات شگفت انگیز یک لیوان آب در بدن انسان


ماسک خیار 

ماسک خیار نه تنها برای چشم و پوست صورت مفید است، بلکه تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی لب ها دارد.خیار را به صورت نازک و حلقه ای به مدت 5-10 دقیقه به لب های خود بمالید .این کار را مخصوصا در فصول سرد سال تا می توانید انجام دهید.در ادامه بخوانید :ماسک های خانگی برای مراقبت از پوست در زمستان !