دکتر های ووهان در مورد درمان کرونا چه می گویند؟

شاید شما هم می خواهید در مورد تجربه ی پزشکان در مرکز شیوع این بیماری بیشتر بدانید! دکتر های ووهان در مورد درمان کرونا چه می گویند؟ تجربیات آنان برای درمان این بیماری بسیار ارزشمند خواهد بود!

پس با ما همراه باشید تا از این تجربیات و دانش ارزشمند با خبر باشید و بدانید دکتر های ووهان در مورد درمان کرونا چه می گویند؟



شروع از نقطه ی صفر…

با گسترش روز افزون بیماری کرونا ، محققان و پزشکان به محل شروع کرونا یعنی ووهان چین بازگشته و درمان این بیماری را در این شهر می جویند!

از ماه ژانویه ، درست زمانی که این بیماری شروع شد، پزشکان در ووهان در حال بررسی این بیماری هستند ! بیماری که برای بعضی ها بسیار سبک است و برای برخی دیگر مرگ را به همراه دارد!

پزشکان دو بیمار مبتلا به کووید 19 را بررسی کردند و نتایج را با سایت بیجینگ در میان گذاشتند. این نتایج که در روز چهارشنبه منتشر شد شامل 3 فاکتور اساسی است:

1: دوره ی کمون و انتقال بیماری

گزارش ها حاکی از آنند که این بیماری دوره ی کمون بسیار طولانی دارد. همین عامل موجب می شود ناقلین این بیماری در جامعه نا شناخته بمانند و بدون اطلاع سایر افراد را هم آلوده کنند.

دکتر های ووهان در مورد درمان کرونا چه می گویند؟

مسئولان شهر هوبی گفته اند مردی هفتاد ساله به این بیماری دچار شد، اما علائم بیماری 27 روز بعد خود را نشان دادند.

دکتر دوبین ، یکی از اعضای تیم درمان کرونا در ووهان می گوید دوره ی کمون اکثر افراد از 5 تا 7 روز است. مواردی که دوره ی کمون بالای 14 روز داشته اند بسیار کم هستند.

در برخی بیماران بیماری بسیار آهسته پیشروی داشته. طوریکه در روز های اولیه ی تشخیص، فرد تب ملایم داشته اما پس از 10 روز تب ناگهان بالا رفته و فرد را از پای در می آورد.

در مورد اینکه آیا افراد درمان شده قدرت انتقال ویروس را دارند یا نه هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست! افرادی که درمان می شوند تا ماه ها هم چنان کرونا مثبت هستند و این ویروس در خونشان دیده می شود!

در چین گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه فردی مبتلا به این ویروس پس از درمان و بر اثر این بیماری درست یک هفته پس از مرخص شدن از بیمارستان در گذشت!!!

2:مرگ و میر در جوانان

درصد مرگ و میر در جوانان بسیار کم بوده و بیشتر قربانیان این بیماری افراد مسن و کسانی هستند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. اما مرگ در میان جوانان هم دیده شده و پزشکان در این باره توضیحی ندارند!!!

افرادی که سابقه بیماری های زمینه ای مانند فشار خون، دیابت و مشکلات قلبی دارند ، بیشترین خطر مرگ را دارند. افرادی که کورتون مصرف می کنند هم باید به شدت مراقب خود باشند!!

دکتر های ووهان در مورد درمان کرونا چه می گویند؟

3:درس های یاد گرفته شده…

پزشکان ووهان می گویند اگر قرار باشد همه چیز از اول اتفاق بیافتد از مقامات درخواست می کنند که امکانان آی سی یو را بیشتر از این کنند تا در مواقع کلیدی برای نجات جان بیماران راهی وجود داشته باشد!

همچنین برای بیمارانی که سطح اکسیژن خونشان پایین می آید ، آنهم به این دلیل که ریه هایشان درگیر عفونت شده به سرعت لوله های تنفسی قرار خواهند داد!!!

برنامه ریزی نکته ای کلیدی در کنترل و درمان این بیماری است!

سایر کشور ها باید قبل از درگیر شدن با این بیماری بدانند که با چه چیزی دست و پنجه نرم خواهند کرد!

آنها باید بدانند که هر فرد با تب بالا را چطور معاینه کنند، آزمایش بگیرند و پس از مثبت شدن نتایج چطور فرد را قرنطینه کرده و برای درمان او تلاش کنند!!!