در این مطلب 6 مورد از بهترین ترفندهای تشخیص دروغ را برایتان شرح خواهیم داد. همه این جمله را شنیده اند که اگر کسی بخواهد دروغ بگوید به چشمهایتان نگاه نخواهد کرد. اما این ترفند ها به شما کمک می کنند که حرف دروغ را تشخیص دهید حتی اگر طرف مقابل به چشمهایتان خیره شده باشد!

بهترین ترفندهای تشخیص دروغ

1. حالات صورت او به شما چه می گوید؟

بهترین ترفندهای تشخیص دروغ

شاید فکر کنید تنها یک لبخند می تواند احساسات واقعی تان را مخفی کند، اما حالاتی که در صورت رخ می دهند، دست تان را رو خواهد کرد. کارشناسان توصیه می کنند به حالات صورت که سخت می شود آنها را پنهان کرد توجه دقیق کنید. این سرنخ ها اغلب بسیار دشوار شناسایی می شوند و حتی کارشناسان آموزش دیده آنها را سخت تشخیص می دهند.


همچنین بخوانید:زبان بدن در اولین ملاقات در مورد شما چه می گوید ؟


اما ممکن است شما بتوانید دروغگو را با رنگ قرمز گونه هایش تشخیص دهید، زیرا اضطراب می تواند موجب سرخ شدن شود. راه های دیگر برای تشخیص اینکه آیا کسی دروغ می گوید یا نه، باز شدن سوراخ بینی، گاز گرفتن لبها، تنفس عمیق و پلک زدن سریع است که اشاره به این دارد که فکر فرد بیش از حد لازم مشغول است.

2. آیا زبان بدن او با حرفهایش هماهنگ است؟

این بسیار مهم است که رفتار کلی فرد را بررسی کنید، زیرا ویژگی ای وجود ندارد که به تنهایی دست دروغگو را برایتان رو کند. در واقع ما با استفاده از ویژگی هایی که با هم هماهنگ هستند می توانیم دروغ را تشخیص دهیم. پس علاوه بر ژستی که فرد به خود گرفته به هماهنگی بین صورت، بدن، صدا و حرفهای او توجه کنید.


همچنین بخوانید:رازهایی که زبان بدن در محیط کار درباره ی شما افشا می کند!


مانند حیوانی که از شناسایی شدن اجتناب می کند، یک دروغگو هم ممکن است دست و پاهایش را به سمت داخل جمع کند و یا حرکاتش را به حداقل برساند. این یک غریزه است و او هرکاری که کوچکتر به نظر برسد را انجام می دهد. دروغگو ها معمولا دستهایشان را دور از دید نگه می دارند زیرا انگشتان بی قرارشان می تواند آنها را لو دهد.

3. لبخند او چگونه است؟

بهترین ترفندهای تشخیص دروغ

گاهی شما به سادگی یک لبخند می توانید بفهمید کسی به شما دروغ می گوید یا نه! وقتی کسی نیشش را باز می کند یا به عبارتی طوری لبخند می زند که دندان هایش نمایان می شود در واقع سعی می کند احساسات واقعی خود را پنهان کند. مانند عکس سمت چپ.

به چگونگی لبخند فرد و همچنین سایر حالت های صورت او توجه دقیق ذاشته باشید. ممکن است قادر باشید احساساتی که او در تلاش برای پنهان کردن است – مانند ترس، خشم و نفرت را تشخیص دهید. همانطور که در عکس سمت راست می بینید یک لبخند واقعی هم در لبها نمایان خواهد شد هم در چشم ها!

4. چگونه صحبت می کند؟

کارشناسان می گویند اگرچه تغییر در صدای فرد می تواند نشانه ای برای کشف دروغ باشد، اما باید به سرعت حرف زدن و الگوی تنفس فرد هم توجه داشته باشید. اگر سرعت آن بالا یا پایین می شود، احتمالا شما تمام حقیقت را نمی شنوید.


همچنین بخوانید:6 مورد از عادتهای آزارنده هنگام صحبت کردن که خودتان از آنها بی خبرید!


5. چه چیزی می گوید؟

به انتخاب کلمات او توجه کنید! دروغگو ها تمایل دارند از واژه های انحصاری مانند “اما”، “نه”، “به جز” و “در حالی که” اجتناب کنند، زیرا آنها با فرآیندهای فکری پیچیده مشکل دارند. همچنین آنها تمایل دارند کمتر از ضمایر شخصی مانند “من” یا “مال من” در گفتوگو ها استفاده کنند. زیرا می خواهند به طور روانشناختی خود را از صحبت های دروغ شان جدا کنند.

6. موقعیت عادی است یا شرم آور؟

بسیار طبیعی است که فردی در موقعیت شرم آور و سخت به چشم هایتان نگاه نکند. اما اگر در یک موقعیت عادی سوالی از کسی پرسیدید و او از نگاه کردن به چشم هایتان اجتناب کرد می توانید به این که حقیقت را می شونید یا خیر شک کنید.

در ادامه بخوانید: