دلایل اختلاف بین عروس و مادر شوهر! مشکلات در رابطه با مادر شوهر و عروس تقریباً به اندازه تاریخ بشر قدیمی است.و این درگیری ها همیشه دلایل اصلی فیلم ها و سریال ها البته در کشورهای بیش تر جهان سومی بوده است.در تحقیقات انجام شده ، مشخص شده یکی از خشونت های خانگی علیه زنان که اعمال شده است توسط مادر شوهرها و عروس ها بوده است.

دلایل اختلاف بین عروس و مادر شوهر

رابطه مادر و پسری و از دست دادن قدرت

در جوامع مردسالار مانند ما؛ داشتن پسر به معنای قدرت برای یک زن است.به طور طبیعی ، زن یعنی مادر شوهر نمی خواهد قدرت خود را از دست دهد یا تقسیم کند.در اینجا بزرگترین رقیب عروس است و بنابراین درگیری با عروس آغاز می شود.

مادر شدیدا حمایت کننده

یک مادر شدیدا حمایت کننده برای محافظت از پسرش با عروس درگیر می شود زیرا نگران این است که به فرزندش آسیب برسد.


همچنین بخوانید :


 درک نکردن زن و شوهر بودن

اگرچه برخی از زوج ها ازدواج می کنند ، اما هنوز هم نمی توانند زن و شوهر شوند.هنوز فرزند بودن قبل از همسر بودن می آید.از افرادی که نگرش بزرگسالان را ندارند انتظار نمی رود که روابط زناشویی را صحیح انجام دهند.این مسئله نیز زمینه برای مشکل بین مادر شوهر و عروس را فراهم می کند.

زندگی کردن با یکدیگر

چه به دلیل شرایط اقتصادی یا فرهنگی ، عروس و مادر شوهر مجبورند با یکدیگر در یک خانه زندگی کنند.و این زمینه ساز مشکلات بین عروس و مادر شوهر است.

انتقاد از عروس

 انتقاد مداوم مادرشوهر از عروس در روابط زن و شوهر باعث ایجاد مشکل در روابط زناشویی می گردد.

انتظار خدمات

انتظار خدمات زیاد از عروس توسط مادر شوهر یکی از دلایلی است که همیشه باعث ایجاد مشکل و دلخوری عروس می شود.عروس نیز پیش همسرش گله می کند و این سر آغاز مشکلات بین عروس و مادر شوهر است.

بی تجربگی

در اوایل ازدواج ، اجتماعات شدید خانوادگی ، ورود به خانه عروس و عدم توانایی نه گفتن به این موضوع ، مسئله ای برای عروس آینده محسوب می شود.اولین قانون زن و شوهر بودن این است که خانواده تازه تشکیل شده یک منطقه خصوصی است.زن و شوهر باید این مسئله را درک کنند و دچار بی تجربگی نشوند.

بی مسئولیتی مرد

اگر مرد اهمیتی ندهد یا همسر خود را نادیده بگیرد ، این مسئله باعث مشکل می شود.این واقعیت که مردی که این مشکل  بین زن و مادرش را می بیند ، چنان عمل می کند که انگار مشکلی  وجود ندارد می تواند مشکل را عمیق تر کند.

تغییر مدل رابطه

با گذشت زمان ، اختلافاتی در شکل روابط ایجاد می شود.مادرشوهری که از مادر شوهر خود درس می گیرد یا از تغییر شرایط زندگی و روابط پیروی نمی کند ، دچار مشکل خواهد شد.

پسر یا شوهر؟

مردی که نمی تواند نقش جدیدی را با ازدواج به عهده بگیرد ، می تواند دلیلی برای درگیری مادر و زن باشد.این مسئله در حالی تشدید می شود که بسیاری از مردانی که در حین حل مشکلات با همسرشان  بوده اند ، در اولویت اول مادر خود را قرار می دهند و به همسرشان توجه نمی کنند.و این باعث تشدید مشکلات می شود.بنابراین مرد باید بفهمد که اول همسر است و بعد پسر ! هر وقت توانست تفاوت این مشکل را بفهمد می تواند همسر خوبی باشد.