دلایل بزرگ شدن سینه در مردان ! یکی از شایع ترین مشکلات بدن که مردان از آن شکایت دارند،بزرگ شدن سینه است.به این حالت ژنیکوماستی گفته می شود.ژنیکوماستی دلایل زیادی دارد.با یکدیگر با دلایل بزرگ شدن سینه در آقایان آشنا می شویم :

دلایل بزرگ شدن سینه در آقایان

شیوع ژنیکوماستی هم در جهان و هم در کشور ما در حال افزایش است.هم افزایش این مشکل و هم افزایش تعداد مردانی که از این مشکل شکایت می کنند باعث می شود جراحان پلاستیک در این زمینه تجربه بیشتری داشته باشند.اگرچه درمان اصلی ژنیکوماستی جراحی است ، اما دانستن و بررسی علل این بیماری باعث می شود که راه حل ها حتی دائمی تر شود.


شاید برایتان جذاب باشد :


دلایل بزرگ شدن سینه در مردان

استروژن بالا

استروژن یک هورمون زنانه است.با این حال ، مقداری استروژن در مردان وجود دارد. مقداراستروژن در بدن به نوعی با تستوسترون بدن در تعادل است.این نسبت در مواردی باعث تولید بیش تر هورمون استروژن نسبت به تستوسترون می شود.استروژن بیش از حد نیز باعث ژنیکوماستی  می شود.به خصوص کسانی که در بزرگسالی اضافه وزن دارند ، خطر ابتلا به ژنیکوماستی در آن ها بیشتر است. از آنجا که بافت چربی تمایل به ذخیره استروژن اضافی دارد.

تستوسترون پایین

در بعضی موارد بدن تستوسترون کمتر از حد لازم را ترشح می کند.بنابراین نسبت استروژن و تستوسترون بهم می ریزد.در این حالت ، ژنیکوماستی به دلیل افزایش اثر استروژن در بدن رخ می دهد.

الکل

الکل می تواند روند متابولیزه کردن استروژن در کبد را مختل کرده و باعث ژنیکوماستی شود.

اضافه وزن

وزن بیش از حد در بزرگسالی به شکلی که در بالا به آن اشاره کردیم باعث ژنیکوماستی می شود.با گذشت سال ها چربی های ذخیره شده در بدن بیش تر می شود و مانند دیگر نقاط بدن که چربی در آن ها ذخیره شده، در سینه نیز ذخیره می شود.این موضوع سبب بزرگ شدن سینه در آقایان می گردد.

استفاده از استروئید

به خصوص در مردانی که به ورزش بدن سازی مشغول هستند ، ژنیکوماستی اغلب در نتیجه استروئیدها  و ایجاد اختلال در متابولیسم و تعادل هورمونها دیده می شود.

برخی از مواد غذایی و روغن ها

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی غذاها و روغن ها مانند روغن اسطوخودوس و سویا می توانند باعث ژنیکوماستی شوند.با این حال ، این نظریه ها به روشنی اثبات نشده و گزارش شده است که این مشکل در افرادی که این مواد را مصرف می شوند ، بیش تر دیده می شود.

برخی داروها

گزارش شده است که برخی از داروها مانند سایمتیدین ، داروهای معده ، فیناستراید که در ریزش مو استفاده می شوند باعث ایجاد ژنیکوماستی می شوند.

برخی از بیماری ها

بیماری هایی مانند سیروز با نارسایی کبد ، بیماری های پیشرفته کلیوی ، تومورهای بیضه و هیپوفیز نیز می توانند باعث تغییر متابولیسم هورمون شده و باعث ژنیکوماستی شوند.