پنج دلیل برای تماشای انیمه Legend of the Galactic Heroes: شبیه‌ترین انیمه به جنگ ستارگان Star Wars!

درود بر تمامی دوستان انیمه‌باز و غیرانیمه‌باز. با بخشی دیگری از دنیای انیمه در مجله وارونه در خدمت شما هستیم. این‌بار همچون سایر مطالب با عنوان دلایل تماشای فلان انیمه اومدیم. تا دلایل تماشای انیمه Ginga Eiyuu Densetsu رو خدمتتون عرض کنیم. البته قبلش حتماً نیم نگاهی به دنیای این اثر کلاسیک، خواهیم انداخت.

محصولات انیمه ای – فروشگاه اینترنتی وارونه

همچنین متذکر می‌شوم که در دلایل تماشای انیمه Ginga Eiyuu Densetsu سعی کردم. دلایلی رو مطرح کنم که مخاطب بتونه در همون چند قسمت ابتدایی یا در گذر زمان، در انیمه حس کنه. حتی با اینکه برداشت‌ها همیشه متفاوت بوده و هست. اما امیدوارم همه بتونن حداکثر نگاه کلی رو به دنیای افسانه قهرمانان کهکشان Ginga Eiyuu Densetsu داشته باشند.


پیش از پاسخ به این سوال که چرا باید انیمه Legend of the Galactic Heroes را تماشا کرد؟ مطالب زیر مفید است.


Legend of the Galactic Heroes
Ginga Eiyuu Densetsu

دلایل تماشای انیمه Ginga Eiyuu Densetsu
  • کارگردان: Noboru Ishiguro
  • نویسنده: _
    برگرفته از: رمان
  • نویسنده رمان: Yoshiki Tanaka
  • موسیقی: Shinsuke Kazato
  • استودیو: Artland, Madhouse, Magic Bus
  • ژانرها: جنگی، فضایی، علمی-تخیلی، درام
  • گروه سنی: جوانان
  • تاریخ شروع پخش: ۱۸ دی ۱۳۷۶

سری Legend of the Galactic Heroes در اصل بر اساس رمانی نوشته Yoshiki Tanaka ساخته شده. که آثار کلاسیک دیگری همچون اولین اقتباس از داستان افسانه امیرارسلان نامدار Arslan Senki رو در کارنامه خودش دارد. اما اوج معروفیت خودش رو مدیون Legend of the Galactic Heroes هستش. خوب، برگردیم سر انیمه ساخته شده از این سری.

انیمه Legend of the Galactic Heroes با اینکه بیشتر به خاطر یک سریال انیمه‌ای ۱۱۰ قسمتی شناخته می‌شود. اما در اصل ابتدا یک انیمه سینمایی در سال ۱۹۸۸ از روی آن ساخته شده. که حالت روایت داستان فرعی را داشت. سپس در سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۷ یک سریال ۱۱۰ قسمتی از این اثر پخش شد. البته سری‌های ادامه و داستان‌های فرعی نیز به همراه یک اقتباس با ساختاری کاملاً جدید، نیز تا به الان ساخته شده است.

سازندگی سری ۱۱۰ قسمتی انیمه Legend of the Galactic Heroes بر عهده همکاری سه استودیو Magic Bus ,Artland و Madhouse می‌باشد. که حداقل باید آخری رو که یکی از بهترین استودیوهای انیمه‌سازی است. خوب بشناسید. حاصل این همکاری در کنار کارگردانی و انیمیت خاص کلاسیک خودش، سبب جذابیت بسیاری در دنیای Ginga Eiyuu Densetsu شد.

داستان انیمه افسانه قهرمانان کهکشان Legend of the Galactic Heroes

در حدود چند هزار سال بعد، زمانی که بشریت مرزهای فضا رو درهم کوبیده است. دنیا در دستان سه قدرت امپراتوری کهکشان، اتحاد سیاره‌های آزاد و قدرت بی‌طرف یعنی فزان قرار دارد. که دو قدرت اول برای بیش از ۱۰۰ سال با هم جنگ‌های خونینی رو داشته‌اند. سومی نیز در گوشه‌ای از آب گل آلود در حال ماهیگیری بوده است. اما اکنون با ظهور قهرمانانی در هر جبهه، دنیا به سوی تغییر حرکت می‌کند.

یکی، مردی با نام لونگرام که برای نجات خواهرش از دربار سلطنتی به سوی سرنگونی امپراتوری کهکشان حرکت می‌کند. اما به تسخیر جهان هم گرایش دارد. دیگری، مردی که در میان سقوط‌های اتحاد سیاره‌های آزاد، هنوز با نبرد در خط مقدم، قصد زنده نگه‌داشتن دموکراسی را دارد. اما حتی اندک نگاهی به قدرت ندارد. تمرکز کلی داستان نیز، بیشتر حول محور این دو است.

نبردهای فضایی Ginga Eiyuu Densetsu علاوه بر سری قدیمی، دارای یک سری بازسازی نیز است. که ساخت اون همچنان ادامه خواهد داشت. البته با اینکه طراحی‌های جدید و به‌روزرسانی در سبک داستان گویی رو شاهد هستیم. اما با توجه به نبود سبک کلاسیک سری قدیمی، به همراه جزییات بسیار، سری کلاسیک برتری‌های بیشتری دارد. که در متن اصلی به آن‌ها و مخصوصاً تفاوت‌ها و شباهت‌ها با Star Wars اشاره خواهیم کرد.


نکاتی که علاوه بر دلایل تماشای انیمه Ginga Eiyuu Densetsu: شبیه‌ترین انیمه به Star Wars! بهتره در تمام مطالب مجله وارونه به خاطر داشته باشید.

۱_ در صورت علاقه، شما می‌تونید از اینجا به کانال نماشای ما مراجعه و دنبالش کنید. تا علاوه بر دسترسی به ویدیوهای قرار گرفته در مجله اینترنتی وارونه، به سایر ویدیوهای جالب ما و ویدیوهایی که خودتون درخواست می‌کنید، دسترسی داشته باشید. همچنین حواستون به بخش‌ اعلانات سایت باشه که خیلی مهمه. نوتیفیکیشن سایت رو هم فعال کنید که اطلاع‌رسانی بهتر انجام گیرد.

۲_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل و بحث‌های بی‌خود خودداری کنید. تا مجبور به پاسخ صریح این اعمال نباشیم.

۳_ در هنگام مطالعه، چشمتون رو از صفحه برندارید. مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی به دکتر و عینک نیاز نداشته باشید.

با قبول داشتن کلیه نکات بالا، بدون معطلی بریم سراغ دلایل تماشای انیمه Ginga Eiyuu Densetsu: شبیه‌ترین انیمه به Star Wars!


استراتژیست بودن

Legend of the Galactic Heroes

برای همه مخاطبان امروزی، یکی از جذاب‌ترین نوع نبردها، نبرد مغزهاست. مخصوصاً برای مخاطبانی که با انیمه‌هایی همچون Code Geass و Death Note یا نبردها ژنرال‌ها در Kingdom  به همراه جتگ‌های فضایی Star Wars خاطره دارند. برای این مخاطبان احساس خوشحالی می‌کنم. چون در سری Ginga Eiyuu Densetsu شما قراره شاهد نبردهای فضایی میان ده‌ها هزار سفینه و ده‌ها میلیون سرباز باشید. در این نبردها چیزی که همیشه اهمیت دارد.

به کار بردن بهترین استراتژی برای از بین بردن نیروهای دشمن با کمترین میزان تلفات است. حالا این دشمن می‌خواهد در قلعه فضایی خودش پنهان شده باشد. یا می‌خواهد در فضا به نبردی رودر‌رو دعوت شده باشد. علاوه بر این، نبردهای سیاسی، اقتصادی و مخصوصاً انسانی هم جایگاه خاصی برای خودشون دارند. به عنوان مثال در اتحادیه و امپراتوری نبردهای داخلی بر سر قدرت همیشه وجود دارد.

منطقه بی‌طرف فزان همیشه دنبال کنترل اقتصادی اتحادیه و امپراتوری است. در نهایت چیزی که بنده خیلی اون رو در این دنیای استراتژیک، تحسین می‌کنم. نشون دادن جنگ‌های طولانی و پیامدهای اون بر سر ارتش ملت‌هاست. پیامدهایی که در نهایت سبب تضعیف اتحادیه و کشوندن اون به جنگی نابرابر برای دفاع از حکومت دموکراتیک، اما فاسد خودش، می‌شود. ولی تازه از اینجاست که داستان وارد جهان جدیدی می‌شود.


یک داستان کامل در جهانی کامل

دلایل تماشای انیمه Ginga Eiyuu Densetsu

چیزی که در ابتدای Ginga Eiyuu Densetsu شاید اون رو خسته کننده بدونید. پرداختن به جزییات بسیار در داخل و خارج امپراتوری، اتحادیه و فزان است. از جمله نبردهای قدرتی که در امپراتوری شکل می‌گیرد. چشم و هم‌چشمی اشراف‌زاده‌ها که سبب کوچک شمرده شدن حکومت دیکتاتوری از جانب مخاطب می‌شود. چگونگی به قدرت رسیدن مردی در اتحادیه که بویی از دموکراسی نبرده است.

در ادامه بخوانید » بهترین انیمه ها درباره فضا | ماجراجویی‌های کهکشانی

احساسات مردم در این نبردها، به همراه داستان‌هایی از شروع امپراتوری کهکشان تا پادشاهی که می‌خواهد پایان امپراتوری‌اش را ببیند. حتی برای مخاطب، شخصیت‌ها و اهداف‌شون کاملاً شرح داده می‌شود. این موارد، همگی باعث شده که دنیای Ginga Eiyuu Densetsu در هنگام جمع‌بندی نسبت به Star Wars و نسخه بازسازی Ginga Eiyuu Densetsu که خلاصه عمل کرده است. برتری بسیاری پیدا کند.


کلاسیک بودن

Legend of the Galactic Heroes

داستان‌هایی که به صورت کلاسیک در غالب یک سریال یا فیلم ساخته شده‌اند. عمدتاً دارای فضایی جالب برای مخاطب امروزی هستند. چراکه در زمان ساخت این آثار، سازندگان بیشتر به یک اثر هنری و تأثیری که می‌توانند بر روی مخاطب بگذارند. فکر می‌کنند. برعکس جزییات و تصاویری که امروزه شاهد اون هستیم. که بیشتر به دنبال کسب رضایت مخاطب با روش‌هایی جوان‌پسند هستش. البته من نمی‌گم که این روش بد هستش.

بلکه این رو می‌گم که روش کلاسیک با توجه به اینکه برای مخاطب امروزی تازگی بیشتری دارد. می‌تواند به عنوان یک اثر هنری، تاثیرگذارتر عمل کند. همچنین متاسفانه این موضوع تنها برای نسخه قدیمی انیمه افسانه قهرمانان کهکشان Ginga Eiyuu Densetsu صدق می‌کند. چون نسخه جدید زده تو کار جوان‌پسندی! حرف دیگه بسه. بهتره برای درک بهتر، یکی از اپنینگ‌های سری قدیمی Ginga Eiyuu Densetsu رو تماشا کنید.


تاریخ سازی

دلایل تماشای انیمه Ginga Eiyuu Densetsu

یکی از مواردی که هم باعث ضعف و هم قوت Ginga Eiyuu Densetsu نسبت به Star Wars شده. واقع گرایانه بودن دنیای به تصویر کشیده شده، است. چراکه برعکس Star Wars شما اصلاً شاهد قدرت‌های ماورایی جدایی‌ها یا حتی موجودات فضایی درش نیستید. بلکه شاهد سفر بشریت به تمام جهان هستید. همچنین سازندگان و خود نویسنده به روشی داستان‌های تاریخی این سفر را بیان کرده‌اند.

در ادامه بخوانید» 20 تا از بهترین انیمه های اژدهایی که اصلا نباید از دست بدهید! 

که مخاطب وقتی خودش رو در اواسط داستان می‌بیند. فکر می‌کند که دارد داستان تاریخی چندهزارساله آینده بشریت را مطالعه می‌کند. حتی شخصیت‌ها، محیط‌ها و روش فکر کردن شخصیت‌ها، گاهی تاریخ محور است. از جمله یانگ ونلی دریاسالار ارتش اتحادیه که به نظر قصد اصلی‌اش تاریخ‌دان شدن، بوده. اما به جاش تبدیل به مردی تاریخ‌ساز در دنیای Ginga Eiyuu Densetsu شده است.

البته در نسخه جدید با اینکه سبک جوان‌پسندتر شده. اما به علت کم کردن جزییات، تاریخی بودن کمتر شده. به جاش بیشتر در حال به تصویر کشیدن فضایی تازه هستند. مثلا در نسخه قدیم اختلاف قدرت سفینه‌های اتحادیه و امپراتوری زیاد نیست. ولی در نسخه جدید سفینه‌های امپراتوری انگار فاز موجودات فضایی دارند. برای درک بهتر نیز توصیه دارم. دو تریلر مربوط به سری جدید و سری قدیم انیمه رو حتما ببینید.

تریلر نسخه قدیمی انیمه Legend of the Galactic Heroes

تریلر نسخه جدید انیمه The Legend of the Galactic Heroes


نوع نگاه خود به واقعیت

دلایل تماشای انیمه Ginga Eiyuu Densetsu

یک نکته قابل توجه در دنیای Ginga Eiyuu Densetsu نوع نگاه به اتفاقات است. به عنوان مثال وقتی ارتش امپراتوری به اتحادیه حمله کرد یا بالعکس. آدم رو ناخودآگاه یاد انیمه Kingdom می‌ندازد. با این تفاوت که قلعه‌ها شدن سیاره، راه‌ها شدن مسیرهای فضایی و سربازها شدن سفینه‌های فضایی. امپراتوری و اتحادیه هم شدن عین دوتا کشور همسایه که دائم در ناحیه مرزی خودشون دارن با هم می‌جنگند.

اگه می‌پرسید که فضا بدون انتها هستش. پس چطور اینا هم رو دور نمی‌زنن. باید بگم که دنیای به تصویر کشیده شده توسط Madhouse و دوستان، با اینکه خیلی بزرگ هستش. به طوری که در زمان حمله اتحادیه به امپراتوری، اتحادیه توانست نزدیک به ۲۰۰ منظومه رو فتح کند. اما با این حال حتی امپراتوری یه ذره هم احساس ترس نکرد. انگار نه انگار که این شده.

حالا نویسنده اومده و گفته به علت طولانی‌تر شدن مسیر و وجود راه‌های فضایی خطرناک امکان دور زدن مسیر وجود نداره. همچنین تنها از دو مسیر فضایی می‌توان بین اتحادیه و امپراطوری حرکت کرد. ولی اینکه این جهان، گسترش پیدا می‌کنه یا نه. بهتره خودتون بفهمید. چون جذابیت بیشتری رو در دنیای Ginga Eiyuu Densetsu حس می‌کنید. چه نسخه جدید و چه نسخه قدیم. که شاید بهتر است، هر دو را تماشا کنید.


پس از رسیدن به پاسخ این سوال که، چرا باید انیمه Ginga Eiyuu Densetsu را تماشا کرد؟ مطالب زیر بهتون می‌چسبد!


امیدوارم در “دلایل تماشای انیمه Ginga Eiyuu Densetsu: شبیه‌ترین انیمه به Star Wars!” تونسته باشیم. رضایت شما رو تا حد امکان جلب کنیم. تا به این چیزی که دنبالش بودیم، برسیم. تمامی دوستانی هم که علاقه به همکاری در بخش انیمه، سایر بخش‌های مجله وارونه و یا بحث شیرین تبلیغات دارند. می‌توانند از طریق بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com با ما تماس‌های لازم را برقرار نمایند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید